امام جمعه موقت آستارا؛

درخت انقلاب در مقابل تندباد‌ها خم نمی‌شود

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به برخیواز احادیث قدسی در باب ارزش و جایگاه ماه رجب گفت: گرفتن روزه در ماه رجب به قدری سفارش شده است که مومن واقعی نسبت به آن بی‌توجهی نمی‌کند.

صالحی با اشاره به فرمایش امام هادی (ع) در باب جلب رضایت بیان کرد: رضایت پروردگار در راضی نگه داشتن مخلوق او است و ظلم به مردم همواره نتیجه‌ای جزعدم رضایت خداوند ندارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه انسان به رفتار و اعمال خود تصریح کرد: مومن بر تمام کارهایی که قصد انجامش را داشته باشد، تفکر و اندیشه کرده و بدون نگاه به نتیجه اعمال خود حرکتی را انجام نمی‌دهد.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) بیان کرد: در سالروز شهادت ایشان مراسم عزاداری در سطح مساجد شهرستان و تبیین ویژگی‌ها و سیره ائمه اطهار برگزار خواهد شد.

صالحی با اشاره به زندگی شرافتمندانه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: بیشتر از ۷۰ سال از عمر گرانبهای این عالم ربانی صرف ترویج علم و دین و پرورش جوانان مومن شد، ایشان یک مرجع بصیر برای نظام و از استوانه‌های حوزه علمیه قم، همراه، مشاور امین و مورد اعتماد حضرت امام ره) بودند.

وی ادامه داد: دلسوزی‌های ناصحانه ایشان برای انقلاب در یاد همه می‌ماند و نظام، انقلاب و اسلام در زمان غیبت مدیون علمای عامل و فقهای مجاهد است.

امام جمعه موقت آستارا با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد: درخت انقلاب با خون‌های شهدا آبیاری شده و در مقابل تندباد‌ها خم نمی‌شود، انقلاب اسلامی با ۳ عنصر شاخص به پیروزی رسید و با اتکا به آن‌ها به راهش ادامه می‌دهد.

وی عنصر اول را مردم آگاه و متحد، عنصر دوم را آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) و عنصر سوم را رهبری، مرجعیت و ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها خاری در چشمان دشمنان ملت ایران است و این خار آن‌ها را کور خواهد کرد.

صالحی با اشاره به شهادت مامور نیروی انتظامی توسط اراذل و اوباش گفت: عاملین این گونه جنایات باید شناسایی، محکمه و اشد مجازات محکوم شوند و نباید اراذل و اوباش جرأت سلب امنیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر قانون در این زمینه نقص دارد باید اصلاح شود، مگر می‌شود در مقابل کسی که چاقو به دست دارد کاری نکرد؟ وزارت ارتباطات، دولت و مجلس باید فضای مجازی را مدیریت کند، چرا باید جای ظالم و مظلومیت قاتل و مقتول در فضای مجازی عوض شود، امروز دشمن به دلیل‌عدم مدیریت فضای مجازی ناموس، امنیت، شرف و اخلاق ما را هدف قرار داده و باید برای مقابله با آن کاری کرد.

در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی بندر آستارا میز جهادی خدمت با همکاری بسیج اداری و کارمندی سپاه ناحیه آستارا و مدیران ادارات با هدف رفع موانع و حل مشکلات مردم با حضور مدیران اداره‌های شهرستان در مکان مصلی برپا شد.

Share