خطیب جمعه آستارا؛

وای به حال مسئولانی که برای نگه داشتن میز خود، به ملت رحم نمی‌کنند

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت آبی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به جایگاه بانوی آی و آیینه خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در نزد خداوند گفت: بی بی دو عالم در صدر زنان بهشت هستند و شفاعت ایشان شامل حال مومنان در آخرت خواهد شد.

صالحی با اشاره به فضل های امیرالمؤمنین علیه السلام در پیش پروردگار بیان کرد: مولود کعبه جایگاه بسیار ویژه و والایی در نزد خداوند دارند ولی خداوند یکتا، فاطمه زهرا (س) را بر روی بال تمام ملائک راهی بهشت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هر شخصی بخاطر حضرت زهرا (س) قدمی برداشته، باید از دست او گرفت و کنار ایستاد، تصریح کرد: هر قلبی که به یاد این بانوی پاک دامن بتپد و هر قدمی که در راه حقانیت و مظلومیت ایشان برداشته شود، شایسته شفاعت بی بی دو عالم و سیرابی از حوض کوثر است.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به بازگشت ۲۵۰ شهید گمنام به کشور گفت : حدود ۳ هزار خانواده شهید گمنام در کشور چشم انتظار بازگشت فرزندشان هستند و پس از گذشت بیش از ۳۰ سال چشمانشان به در مانده است و حال این مادران را هیچکس نمی تواند درک کند، مادران شهدا سفیران سیدالشهدا هستند.

صالحی گفت: ملت این خون ها را دادند تا با عزت زندگی کنند، مدیران در مقابل خون شهدا مسئول هستند و در روز قیامت باید به خون پاک این عزیزان پاسخ بدهند، وای به حال مسئولانی که برای نگه داشتن میز خود، به ملت رحم نمی‌کنند.

وی با اشاره به دوری از شهدا به عنوان انحراف قلب تصریح کرد: عده ای عکس شهدا در دست داشته ولی عکس شهدا رفتار می‌کنند، شهدا مظهر اقتدار کشور هستند و امروز شهید سلیمانی قدرتش از سردار سلیمانی بیشتر است.

صالحی ادامه داد: آرزوی دشمنان برکناری ۴۵ روزه بشار اسد بود ولی امروز به زباله دان تاریخ پیوستند، آنها در باتلاق یمن گیر کردند و با پشیمانی از آن خارج می شوند و جامعه جهانی عزت مردم مظلوم یمن را خواهند دید چرا که عزت در مقاومت است.

وی با انتقاد از وضعیت آرامستان آستارا بیان کرد: آقایان مسئول فکری برای این وضعیت کنید، ظرفیت آرامستان آستارا تکمیل شده است و نیازمند پیش بینی یک محل جدید و تدارک برای آماده سازی آن است، برگزاری مراسم ترحیم در خارج از مساجد باعث بروز پدیده های عجیب جدید شده است و امیدواریم با بهبود شرایط کرونا، باز هم شاهد برگزاری این مراسم در مساجد به عنوان یک مکان مقدس باشیم.

Share