کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما؛

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی | برف و باران در راه گیلان است

هواشناسی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان خبر داد و تصریح کرد: براساس این هشدار از عصر و شب فردا تا دوشنبه شاهد بارش برف و باران نسبتا شدید در استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در هشدار شماره ۲۰ هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه سرد و بارشی و وزش باد از صبح یک شنبه تا اواخر وقت دوشنبه آمده است که در این مدت شاهد مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید)، کاهش محسوس دما(به طور متوسط ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در مناطق مختلف استان) خواهیم بود.

در ادامه هشدار هواشناسی گیلان آمده است که ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و کولاک هستیم و از عصر یکشنبه برخی نقاط جلگه ای مستعد (همجوار دامنه ها)، بارش مخلوط برف و باران بتدریج بارش برف دور از انتظار نیست و در روز دوشنبه نیز برخی نواحی جلگه ای بارش برف، سواحل بارش مخلوط باران و برف را به خود خواهند دید.

منطقه اثر این سامانه بارشی نیز شهرستانهای سیاهکل، آستارا، آستانه، املش، بندرانزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان لنگرود است.

در این مدت آبگرفتگی، لغرش و رانش، کولاک برف در ارتفاعات و دامنه ها و مناطق کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد خواهیم داشت.

به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، اختلال در تردد، خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به سازه ها، وقوع بهمن در مناطق مستعد و هر گونه حادثه احتمالی دیگر تمهیدات لازم به عمل آید.

اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، مدیریت مصرف سوخت و انرژی با توجه به کاهش محسوس دما، پوشش مناسب جهت محافظت کنتورهای گاز، آب و برق در برابر یخزدگی ضروری است و رانندگانی که طی بازه مذکور قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند، نسبت به تجهیز خودرو به به امکانات ایمنی (زنجیر چرخ و …) و گرمایشی اقدام نمایند.

Share