در جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری رشت عنوان شد

پیش‌بینی بارش ۲۰ الی ۵۰ سانتی برف در مرکز گیلان | اولویت‌ بازگشایی با راه‎های اصلی است

احمدی با بیان اینکه کارمندان باید در چنین شرایطی رفتار مناسب داشته باشند، گفت: همه ما از مدیران تا کارمندان باید پاسخگوی مردم باشیم و مدیریت یعنی همین.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد بحران فرمانداری شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری و با حضور معاون عمرانی و برنامه ریزی، معاون سیاسی و بخشداران و شهرداران برگزار شد.

در ابتدای جلسه منا ابرو فراخ معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه این جلسه برای پیش بینی‌های لازم در زمان برف تشکیل شده است، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برطرف کردن موانع در زمان بحران را انجام دهیم و اولویت برنامه‌ها بازگشایی معابر اصلی است. مدیران نیز در مناطق حضور داشته باشند و تمام مرخصی‌ها نیز لغو شود.

پیش‌بینی بارش ۲۰ الی ۵۰ سانتی برف در مرکز گیلان

در ادامه جلسه نماینده هواشناسی گیلان با بیان اینکه جبهه هوای سرد از سیبری وارد استان می‌شود، اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها در جلگه و مرکز استان خواهد بود.

عابد ادامه داد: از عصر شنبه بارش برف آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که از ۲۰ سانتی متر تا ۵۰ سانتی متر در مرکز استان بارش انجام گیرد.

رئیس اداره هواشناسی رشت اظهار کرد: بارش‌ها در شرق و غرب استان کمتر است اما در مرکز بارش متمرکزتر خواهد و پیک بارش برف نیز عصر روز یکشنبه تا عصر روز دوشنبه خواهد بود. وضعیت باد نیز بین ۴۰ تا ۸۰ کلیومتر در ساعت خواهد بود.

اولویت‌ بازگشایی با راه اصلی، معابر و راه روستایی است

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه نیک فهم رئیس راهداری شهرستان رشت گفت: در بازگشایی معابر اولویت‌ها با راه اصلی، معابر و راه روستایی است و در حال حاضر ۶ دستگاه گریدر داریم که نیاز به ۳ دستگاه گریدر دیگر و ۳ دستگاه لودر نیز هست.

میرزایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان رشت نیز گفت: در حال حاضر ۸ دستگاه ماشین آلات در اختیار بنیاد مسکن شهرستان رشت قرار دارد.

خانزاده معاون صنعت و معدن گیلان در این جلسه با بیان اینکه به همه نانوایی ها اعلام شده است تا مقدار آرد لازم خود را از سریعا تامین کنند، گفت: فروشگاههای بزرگ و ۱۵۰ مرکز پخش برای رساندن مواد غذایی در شهر آماده هستند و ستاد بازرسی نیز نظارت های لازم را در توزیع مایحتاج لازم انجام می‌دهد.

در ادامه جلسه مهدی زاده ریس اداره برق شهرستان رشت اظهار کرد: ۴۸ اکیپ آماده خدمات رسانی به مردم در روزهایی برفی هستند.

هوشیار رئیس شرکت نفت نیز اظهار کرد: دهیاران میزان سوخت مورد نیاز خود را به بخشداری اعلام کنند و برای هر دهیاری ۱۰۰۰ لیتر گازوئیل می‌توانند دریافت کنند و خانوارهایی که دارای کالابرگ هستند نیز نفت مورد نیازشان تامین شده است و انهایی هم که کالابرگ ندارند می‌توانند به ما مراجعه کرده و سهم خود را دریافت کنند.

پیمان بازدیدی نماینده سازمان های مردم نهاد افزود: ۴ گروه مردم نهاد که آموزش دیده اند مشخص کردیم تا کنار شهرداری قرار بگیرند و به آنها در امر خدمات رسانی به مردم کمک کنند.

مقصودی نماینده شهرداری رشت نیز در این جلسه گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از ۶ صبح تا ۱۰ شب ملزم به جابجایی مردم هستند و در مورد پسماند با توجه به اینکه ممکن است امکان زباله ها به سراوان نباشد در سایت کودآلی را پیشبینی کردیم.

وی ادامه داد: شهرداری در حال حاضر ۵۶ دستگاه برف روب دارد که این دستگاه ها برای خدمات رسانی کم است که شهردار با شزکت های خصوصی برای دریافت تعداد ۵۶ دستگاه دیگر در حال مذاکره است که مبلغ این قرارداد ۹۰۰ میلیون تومان خواهد بود و هنوز این قرارداد منعقد نشده است و منتظر هستیم تا فردا هواشناسی آخرین گزارش خود را به ما اعلام کند.

آموزش و پرورش با بخشداران هماهنگ باشد/همه مدیران پاسخگوی مردم باشند

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه برف نعمت الهی است گفت: همانطور که هواشناسی به ما گزارش داده است بارش برف این برکت خداوندی از روز شنبه در رشت  آغاز خواهد شد و تا اواخر روز دوشنبه ادامه خواد داشت.

احمدی با بیان اینکه در کل دنیا اگر اتفاق از حالت طبیعی خود خارج شود به بحران تبدیل می‌شود، گفت: این یک امر عادی است و همه دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. برگزاری این جلسات و همکارهای و هم افزایی‌ها برای برگرداندن حالت شهر به صورت عادی است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مردم در چنین مواقعی استفاده کنیم، گفت: هرگاه از مردم و همکاری آنها استفاده کردیم نتیجه مطلوبی گرفتیم.

احمدی ادامه داد: ادارات نباید تحت تاثیر قرار بگیرند و از برنامه ای که برای خود قرار داده‌اند طور دیگر عمل کنند. مثلا بازگشایی راه باید طبق برنامه مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی انجام شود.

احمدی با بیان اینکه کارمندان باید در چنین شرایطی رفتار مناسب داشته باشند، گفت: همه ما از مدیران تا کارمندان باید پاسخگوی مردم باشیم و مدیریت یعنی همین.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در مورد مصاحبه مدیران با رسانه ها به صورت اختصاصی نیز اظهار کرد: هیچ مدیری نباید به صورت اختصاصی مصاحبه کند و از این امر بپرهیرند چرا که باید مصاحبه ها به صورت متمرکز باشد نباید کاری کنیم که مردم مضطرب شوند تمام اقدامات ما جهت آمادگی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با بخشداران هماهنگ باشند و اگر نیاز است که مدرسه ای تعطیل شود حتما بخشدار آن منطقه باید مطلع باشد.

احمدی در مورد تردد غیر ضروری شهروندان در معابر اصلی گفت: شهروندان از پارک کردن خودروهای خود در کوچه ها و معابر اصلی خودداری کنند تا زمان برف روبی با مشکل مواجه نشویم.

سرپرست فرمانداری رشت در پایان با بیان اینکه می‌توانیم با برنامه ریزی درست این نعمت الهی را برای مردم به شادی تبدیل کنیم، اظهار کرد: همه مدیران، شهرداران و بخشداران باید در حوزه کاری خود در مدیریت بارش برف حضور داشته باشند.

Share