برف در تالش به روایت دیارمیرزا

از ۷ مورد سقوط بهمن تا پاکسازی و بازگشایی جاده های ارتباطی تالش+ گزارش تصویری

مهدوی از محورهای ارتباطی شهرستان و ستاد عملیاتی بخش مرکزی مستقر در روستای کیش دیبی بخش مرکزی بازدید کرد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامحسین بختشاهی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تالش در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به بارش برف در محدوده تالش گفت: ۴۷ کیلومتر از محور ارتباطی بین استانی اسالم – خلخال در طی ۴۸ ساعت گذشته بازگشایی، نمک پاشی و شن ریزی شده و تردد فقط با زنجیر چرخ در آنها جریان دارد.

بختشاهی از بکارگیری ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۱۰ تن از نیروهای این اداره در این مسیر خبر داد و افزود: ۷ مورد سقوط بهمن نیز شناسایی و از این محور پاکسازی گردید.

رییس راهداری تالش همچنین از استقرار نیروهای این اداره در محور ترانزیتی – شریانی پونل به تالش، حد فاصل پره سر – تالش به طول ۳۵ کیلومتر خبر داد که این مسیر نیز با اقدامات انجام شده شامل برفروبی، نمک پاشی و شن ریزی در طول ساعات گذشته به روی تردد خودروها باز شد.

وی در ادامه از عملیات مامورین این اداره برای پاکسازی در محور جاده قدیم انزلی حد فاصل خاله سرای ۵۷ تا بالاده بخش اسالم سخن گفت.

بختشاهی تصریح کرد: بازگشایی جاده های ارتباطی روستای جلگه ای نیز به طول ۵۵۰ کیلومتر از دیگر برنامه های عملیاتی این اداره بود که انجام شده و تردد مردم در آنها جریان دارد.

رییس راهداری تالش به محورهای کوهستانی، ییلاقی و عشایری این شهرستان اشاره کرد و افزود: در بخش مرکزی، محور روستایی تالش – آق اولر به طول ۳۶ کیلومتر در روز اول بحران بازگشایی شد.

این مقام دولتی از ادامه کار در محور روستای ماشین خانه به ییلاقات ریک و راه های منشعب از آن به طول ۳۵ کیلومتر خبر داد که طی روز گذشته بسته بود.

بختشاهی از ادامه کار بازگشایی در مسیر کوهستانی، ییلاقی و عشایری خطبه سرا – شامیلرزان و مسیرهای منشعب به طول ۴۰ کیلومتر در بخش کرگانرود سخن گفت.

وی افزود: در این بحران از تمام ظرفیت موجود شهرستان تالش استفاده شد و برای پاکسازی در مسرهای کوهستانی و محلی، علاوه بر ۵ دستگاه ماشین آلات این اداره ۲ دستگاه از ماشین آلات بخش خصوصی و تعدادی تراکتور محلی نیز استفاده شد.

به گزارش دیارمیرزا سید عیسی مهدوی از محورهای ارتباطی شهرستان و ستاد عملیاتی بخش مرکزی مستقر در روستای کیش دیبی بخش مرکزی بازدید کرد.

احتمال یخبندان

افشین حمیدنژاد نیز با تایید ریزش برف طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: ارتفاع برف در منطقه کوهستانی اسالم و جاده اسالم خلخال به ۱.۵ متر رسید که کمترین دمای ثبت شده نیز در این منطقه ثبت شده است که بین منهای ۱۷ و ۱۵ درجه سانتی گراد متغییر بود.

رییس هواشناسی تالش همچنین از کمیته بارش در ایستگاه تالش به ارتفاع ۹ سانتی متر سخن گفت و به احتمال یخبندان به خصوص در ساعات پایانی شب و ابتدایی صبح اشاره کرد.

Share