شش ماه گذشت و آرامش به شورای شهر پیربازار برنگشت

فرماندار رشت به بهانه‌های مختلف از اجرای حکم دیوان عدالت اداری خودداری می کند

توفیقی با اشاره به این مطلب که متاسفانه به دلیل بازی‌های سیاسی بعد از گذشت ۶ ماه هنوز آرامش به این شهر برنگشته است، گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن شناسه شورا حساب‌های ما بسته است و شناسه‌ای باز نیست و این به ضرر این شهر و مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اصغر توفیقی عضو شورای شهر پیربازار در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اتفاقاتی که برای شورای این شهر رخ داده، گفت: بنده در حال حاضر عضو شورای پیربازار هستم و از همان ابتدا اعلام کردم که برای خدمت به مردم این شهر آمدم چون خود اصالتا پیربازاری هستم و به این شهر عشق می‌ورزم.

توفیقی با اشاره به این مطلب که متاسفانه به دلیل بازی‌های سیاسی بعد از گذشت ۶ ماه هنوز آرامش به این شهر برنگشته است، گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن شناسه شورا حساب‌های ما بسته است و شناسه‌ای باز نیست و این به ضرر این شهر و مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌خواستند بنده را نیز همانند سایر اعضای ائتلاف از عضویت در شورا کنار بزنند، اظهار کرد: عنوان کردند که من در خرید و فروش رای شرکت کرده‌ام در حالی که کل هزینه‌ای صورت گرفته از جانب بنده فقط ۱۰۰ هزار تومان بود و بنر‌ها و پوسترها همه توسط دوستان و آشنایان انجام گرفت.

توفیقی ادامه داد: این باعث خوشحالی من است که با هزینه کم اما اعتماد مردم توانستم ۷۲۴ رای بیاورم ولی الان ناراحت هستم چرا که یک صندوق را به ناحق باطل کردند و آرای بنده کم شد و اینجانب نیز به دلیل صیانت و پاسداری از رای به حق مردم به دیوان عدالت اداری شاکی شدم و چون تکلیف شورا مشخص نیست و مردم وقتی به بنده مراجعه می‌کنند نمیتوانم کاری برای آن‌ها انجام بدهم و همچنان در اندر خم یک کوچه هستیم.

وی در ادامه به دیارمیرزا گفت: فرماندار از منتخبین مردم خواست که ۴ نفر اول حذف شده توسط هیئت نظارت کنار بروند و منتخبین مردم نیز با کمال آرامش و مودبانه و با تمکین از قانون صحن را ترک کردند و همانجا اعلام کردند که قانونی پیگیر خواهیم بود.

این عضو شورای شهر پیربازار اظهار کرد: با وجود رای عالی‌ترین مراجع یعنی قضایی دیوان عدالت اداری، عزیزانی که جایگاه منتخبین قرار گرفته بودند به قانون احترام نمی‌گذارند و فرمانداری نیز در این امر کوتاهی میکند.

توفیقی با بیان اینکه متاسفانه فرمانداری در همان اوایل نتوانست تنش‌ها را کنترل کند، یادآور شد: در انتخاب هیات رییسه شورا که در دفتر فرماندار برگزار شد، با علم بر این که می‌دانستم در هیچ سمتی رای نمی‌گیرم خودم را کاندیدا کردم و حتی بعد از انتخاب هیات رییسه رسانه‌های محلی که وابسته به اعضای شوریا فعلی بودند، نوشتند برای اقای توفیقی جارو خاک‌انداز در نظر گرفتیم. بنده هم عنوان کردم برای خدمت به مردم حاضرم هر کاری انجام بدهم و به دنبال قدرت نیستم برای خدمت کردن آمده ام.

وی ادامه داد: بعد از آن در بیشتر جلسات اعضای شورا بنده را در دعوت و درجریان قرار نمی‌دادند و حتی در یک جلسه که در مسجد صاحب الزمان پیربازار گذاشته بودند و به من اطلاع ندادند و در آن جلسه درگیری پیش آمد. در بازدیدها و مراسم‌های مختلف مرا باخبر نمیکردند و خودشان ۴ نفری می‌رفتند. در بیشتر کارهای که باید انجام شود مثل جذب نیرو و کارهای عمرانی بنده بی‌اطلاع هستم.

توفیقی با بیام اینکه چند روز قبل از معارفه شهردار پیربازار، حکم دیوان عدالت اداری صادر شد، افزود: اما فرماندار شهرستان رشت بدون توجه به آن حکم و احکام قضایی شهردار را معارفه کرد.

وی با اشاره به اینکه همیشه خداوند، شریعت، رهبر و مردم سرلوحه کارهایم است گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌برم که مشکلات مردم پیربازار حل شود
توفیقی اظهار داشت: در همان روزهای اول به شهردار منتخب آقای علیپور گفتم که شما جوان خوب و سالم و خلاقی هستید اما از شما میخواهم که خودتان را وارد بازی‌های سیاسی نکنید و کارتان را بر اساس قانون و برای رفع مشکلات شهر انجام دهید و همیشه خدا و وجدان‌تان را در نظر بگیرید.

فرماندار رشت به بهانه‌های مختلف از اجرای حکم دیوان عدالت اداری خودداری می کند

در ادامه مازیار ابراهیمی منتخب شورای شهر پیربازار در مورد اظهارات شهردار پیربازار گفت: ما در استانداری بودیم که شهردار آقای علیپور به نزد ما آمد و ابتدا به آقای توفیقی گفت که شما شب با مایی و روز با اینها هستید. حتی به آقای معصومی گفت که من بدشانس‌ترین شهردار دنیا هستم به هنوز مهرم خشک نشده و به محض دریافت حکم، شما هم از دیوان حکم گرفتید و من میخواهم با شما کار کنم.

در ادامه علی اکبر شاهبازی دیگر منتخب شورای شهر پیربازار با بیان این که حکم دیوان عدالت اداری را ۱۲ آبان ماه دریافت کردیم و حالا ۱۷ آذر ماه است اما هنوز رای اجرایی نشده، گفت: بعد از گرفتن حکم چندین بار به دفتر فرماندار مراجعه کردیم اما ایشان حتی ما را نپذیرفت و با پیگیری‌های مکرر اینجانبان بعد از گذشت چندین باره و طی مکاتباتی که وزارت کشور و استانداری با ایشان کرد بلاخره ایشان را ملاقات کردیم و ایشان عنوان کردند که برایم مسجل شده است اما الان معاون عمرانی نیستند و به مرخصی رفته‌اند و ایشان که برگردند، حکم شما اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از دفتر سیاسی فرمانداری با ما تماس گرفتند و قرار شد معاون سیاسی را ببینیم و قبل از ما ۴ نفر جایگزین شورا نیز دعوت شد که آن‌ها نیامدند و معاون سیاسی بسیار ناراحت شد و ما را به آرامش دعوت کرد. ماهم در جواب گفتیم آن زمان که به ناحق ما را از عضویت کنار زدند ما به قانون احترام گذاشته و به مراجع قانونی مراجعه کردیم و باز هم اگر کسی به احکام قضایی و قانون احترام نگذارد و مانع از اجرای حکم شود به مراجع قضایی مراجعه خواهیم کرد تا به آرای به حق مردم احترام گذاشته شود.

این عضو منتخب شورا ادامه داد: در آن جلسه آقای خوارزمی معاون سیاسی به ما گفت که آقای پورعلی معاون عمرانی چشم‌های خود را عمل کرده و به محض حضور ایشان حکم اجرا می‌شود.

شهبازی گفت: ولی متاسفانه تا به حال فرماندار محترم به بهانه‌های مختلف از اجرای حکم خودداری نموده و حتی مکاتبات اینجانب را نیز پاسخ نمی‌دهد.

وی در ادامه به اظهارات شهردار اشاره کرد و گفت: آقای علیپور در استانداری ما را دید و گفت که بدشانس‌ترین شهردار دنیا هستم و به محض گرفتن حکم شما نیز حکم دیوان را گرفتید و حتما مرا برکنار می‌کنید و حتی به آقای معصومی گفت که من میخواهم با شما کار کنم که آقای معصومی گفت تصمیم با ۵ عضو است و من تنها یک رای دارم.

Share