مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب در گیلان | توانمندی جبهه رسانه در امور سطحی به هدر می رود

مهدوی از برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب در گیلان خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات با هدف نمایش کارکرد اجتماعی مساجد، هیئات، طلاب و گروه‌های طلاب و جهادی در روزهای کرونایی در طی چندسال گذشته جشنواره حبیب را برگزار خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب گفت: جشنواره حبیب با این هدف که بتواند کارکردهای تشکل‌های دینی، گروهای جهادی و بسیجی را انعکاس بدهد از سال گذشته آغاز شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان این مطلب که این جشنواره از دو شخصیت قرآنی و عاشورایی تأسی گرفته شده است، افزود: این دو حبیب خدا یکی حبیب نجار در قرآن و دیگری حبیب بن مظاهر، مجاهد رسانه‌ای لشکر امام حسین(ع) است.

 مهدوی با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره حبیب به طور گسترده انجام شد و ثمره و بازخوردهای خوبی را شاهد بودیم افزود: امید داریم امسال نیز در دومین جشنواره که با اندکی ارتقا و تحول آغاز خواهیم کرد این استقبال افزایش داشته باشد.

وی در مورد اهداف جشنواره حبیب نیز گفت: امسال نیز مانند سال گذشته بر اساس همان اهداف اولیه با محورهای اصلی تعظیم شعائر دینی، خدمات اجتماعی تشکل‌های دینی، در قالب مستند، فیلم کوتاه یا نماهنگ حداقل در زمان ۲۳ دقیقه، همچنین تولید آثار با جمعیت و خانواده که در این بخش چون گیلان از نظر جمعیت با خطر بزرگ پیری مواجه است و متاسفانه صدمات جدی در همه حوزه‌ها خواهد زد بنابراین علاوه بر تشکل‌ها دینی هنرمندان مستقل نیز می‌توانند در این حوزه شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: محور چهارم نیز مسجد و امام محله است که علاقه مندان به تشکل‌های دینی، گروه‌های جهادی و بسیجی می‌توانند در قالب نماهنگ و فیلم ارائه دهند.

وی به روند داوری‌ها در جشنواره حبیب اشاره کرد و گفت: داوری‌ در زمینه فیلم نامه (طرح و ایده، روایت) تصویر (ترکیب بندی. نورپردازی)،صدا برداری موسیقی و صداگذاری، تدوین (کارگردانی، طراحی شخصیت، روند مدیریت) مورد ارزیابی قرار میگیرد و همچنین در زمینه محتوایی به خلاقیت در ارائه پیام، توجه به زبان بومی و فرهنگ‌های بومی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مهدوی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده یا ارسال لینک ویدیو یا بارگذاری در سایت سازمان و یا به شماره واتساپی ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ارسال کنند.

وی با بیان این مطلب که آثار ارسالی باید مربوط به دو سال اخیر باشد، افزود: مهلت ارسال تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ و اختتامیه جشنواره نیز دهه دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات استان گیلان با اشاره به این مطلب که آثاری که در دوره گذشته توسط هیات داوران بررسی شده مجاز به حضور در این دوره نخواهند بود، افزود: آثار غیر اصیل و کپی شده نیز مورد بررسی قرار نخواهند گرفت و پس از ارسال آثار نیز امکان تغییر نخواهد داشت در مورد تعداد آثار نیز شرکت کنندگان محدودیتی در ارسال تعداد اثار ندارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ اثر ۱۵۰ تشکل به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، یادآور شد: سازمان تبلیغات قبل از برگزاری جشنواره کلاس آموزشی هنر و رسانه را پیش بینی کرده است که این دوره در نیمه دوم آبان و تا نیمه اول آذر برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام پیامکی را حاوی نام و نام خانوادگی به شماره واتساپ اعلام شده ارسال کنند.

مهدوی با تاکید بر اینکه انتظار ما از رسانه ها انتشار فراخوان جشنواره حبیب است گفت: جشنواره حبیب زمینه رشد و ارتقا بسیج رسانه مردمی در تقابل با تهاجم فرهنگی را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز در جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه‌ای باید این مسئله را جدی بگیرند. متاسفانه‌ عدم تقوا رسانه‌ای در جامعه نتوانسته است رسانه‌ها را در مقابل در مقابل دشمن مشترک سازد.

مهدوی در ادامه گفت: هنر و توانمندی جبهه رسانه متاسفانه در امور سطحی و نیازهای کاذب و بعضا خودخواهی شخصی و جناحی و حزبی به هدر می‌رود اما جشنواره حبیب با بهره گیری از دو حبیب اللی میخواهد به جامعه دینی برای مبارزه و مجاهدت رسانه‌ای و تبلیغاتی استفاده کند.

وی افزود: اگر حسین فهمیده‌ها با بستن کمربند نارنجک به مقابله دشمن رفتند امروز نوجوانان ما از موبایل‌های خود می‌توانند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه تهاجم به جایی رسیده است که فرهنگ اسلامی جامعه صدمه خورده است، گفت: متاسفانه مسئولان استان گیلان در مقابل پیری استان ساکت هستند. چرا نظام بهداشت و درمان استان هیچ کاری در مقابله با سقط جنین‌ها نمی‌کند. شاهد سقط جنین‌های زیادی هستیم و حتی اگر بانویی بخواهند برای بار سوم زایمان کند مورد مواخذه قرار می‎گیرد.

Share