منتخب شورای شهر پیربازار در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

عدم اجرای رأی دیوان عدالت اداری توسط فرماندار رشت|ردپای یک نماینده در ماجرای شورای شهر پیربازار

معصومی با اشاره به این مطلب که برای احقاق حق مردم پیربازار به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم، گفت: با پیگیری‌های لازم و ارائه شواهد و مدارک توانستیم در دیوان ادارای رای موقت از سوی جهت ابقا بنده و سایر منتخبین صادر شده و در اواخر آبان ماه دریافت کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری  در پی شکایت علی اکبر شاهبازی، مازیار ابراهیمی پیربازاری، مرضیه رنجبر کفترودی، اصغر توفیقی، سیدعلی معصومی مبنی بر صدور دستور موقت مبنی بر جلوگیری از ادامه روند انتخابات شورای شهر پیربازار رشت و عدم جایگزینی اعضای علی البدل با اعضای اصلی (دستور موقت دوم) دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرد و رای به تغییر اعضای شورای شهر پیربازار داد.

رأی دیوان عدالت اداری برای بازگشت به شورا دریافت کردیم

سید علی معصومی، منتخب شورای شهر پیربازار در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه حضورشان تاکنون در صحن شورای پیربازار به عنوان عضو رسمی شورای این شهر محقق نشده، گفت: در انتخابات شورای شهر بنده و ائتلاف خادمین پیربازار با اختلاف رای و اعتماد مردم شهر پیربازار به عنوان اعضا شورا انتخاب شدیم اما بعد از مدتی متاسفانه با دخالت و لابی‌گری‌های برخی سیاسیون که منافع خود را در پیربازار متزلزل دیدند در اقدامی غیرقانونی یکی از صندوق‌ها باطل و افراد علی البدل جایگزین شدند.

معصومی با اشاره به این مطلب که برای احقاق حق مردم پیربازار به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم، گفت: با پیگیری‌های لازم و ارائه شواهد و مدارک توانستیم در دیوان ادارای رای موقت از سوی جهت ابقا بنده و سایر منتخبین صادر شده و در اواخر آبان ماه دریافت کنیم که اجرای حکم با رعایت سلسله مراتب به فرمانداری رشت ابلاغ شد تا ظرف ۷۲ ساعت حکم اجرا شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۴ آبان ماه نامه‌ای از سوی مدیرکل سیاسی انتخابات و تصمیمات کشوری به دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص اجرای حکم دیوان عدالت اداری در مورد پنج نفر اعضای شورای پیربازار ارسال شد و تاکید کردند که این حکم باید تا تاریخ ۲۷ آبان ماه اجرایی شود همچنین در تاریخ اول آذر ماه نیز نامه‌ای دیگر از سوی دفتر مدیرکل امور شهری و روستایی به معاونت هماهنگی امور عمرانی گیلان در خصوص لازم الاجرا بودن حکم دیوان عدالت اداری تاکید کرد.

منتخب شورای شهر پیربازار افزود: در آخرین نامه که به تاریخ ۱۳ آذر ماه از دفتر مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور جناب آقای طالبی به معاونت سیاسی استانداری گیلان جناب مصطفی‌پور با این عنوان که با قید فوریت اجرای احکام دیوان عدالت اداری برای آقایان علی اکبر شاهبازی، مازیار ابراهیمی، خانم مرضیه رنجبر، اصغر توفیقی و سید علی موسوی شورای شهر پیربازار اجرایی و دادنامه آن به مرجع قضایی این وزارتخانه ارسال گردد و در صورت استنکاف از اجرای رای انفصال از خدمت و جبران خسارت وارده متوجه مسئولین مربوطه خواهد بود و همچنین در این نامه متذکر گردید که مصوبه شورای تامین مانع اجرای رای قضایی نیست.

پس از گذشت ۲۰ روز وعده‌های واهی رای اجرا نشد

معصومی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفت و حتی با گذشت حدود ۲۰ روز وعده‌های واهی از سوی فرماندار محترم داده می‌شود و رای اجرا نشد، گفت: با همه این نامه‌ها و تاکید‌های لازم در احرای حکم دیوان هنوز اجرایی نشده است و مشخص گردید بازهم برخی سیاسیون با لابی‌گری و نفوذ مانع اجرای حکم قضایی شده‌اند.

وی ادامه داد: بسیار تاسف بار است که یک دستگاه دولتی و حاکمیتی که اعتبار خود را از نظام اسلامی عزیز دارد به رای قوه قضاییه جمهوری اسلامی تمکین نمی‌کند و رای عالی‌ترین مرجع قضایی را زمین می‌گذارد.

 همه این فشارها از سوی یکی از نمایندگان گیلان است

منتخب شورای شهر پیربازار در مورد انتخاب شهردار این شهر گفت: در زمان انتخاب شهردار نامه ما به عنوان اعضای اصلی به فرمانداری ابلاغ شده بود اما فرماندار شهرستان رشت در اجرای آن امتناع ورزید و شهردار پیربازار پس از رای دیوان توسط اعضایی که رسمی نبودند، معارفه شد.

وی افزود: همه این فشارها از سوی یکی از نمایندگان استان گیلان است زیرا در تمام بخش‌ها افراد خود را گمارده است و می‌خواهد در این شهر نیز نفوذ خود را داشته باشد و در حال حاضر هم شهردار منتخب با تماس‌های متعدد سعی دارد که ما را در ماندگاری اش متقاعد کند؛ اگر رای ما درست نیست و قابلیت اجرایی ندارد پس چرا مدام به ما زنگ می‌زنند تا بتوانند نظر ما را در جلب رضایت برای ماندن شهردار بگیرند.

معصومی در پایان با اعلام این مطلب که مردم شهر پیربازار به شدت از این رفتار دوگانه فرمانداری رشت گلایه‌مند هستند، گفت: مردم این شهر خواهان ورود قاطع جهت اجرای حکم هستند لذا در این راستا بنده به نمایندگی از مردم زحمتکش پیربازار و سایر منتخبین از حضور متولیان امر خواهان اجرای دستور قضایی هستیم.

Share