استاندار گیلان در مراسم معارفه شهردار رشت؛

همه باید با شهرداری رشت همکاری کنند | مدیریت شهری نسبت به رفع مشکلات اقدام کند

استاندار گیلان یادآور شد: انتظار دارم شهردار رشت با تعامل با شورای شهر نسبت به شناسایی دقیق مشکلات رشت و اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای رفع آن‌ها تلاش کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آئین معارفه سیدمحمد احمدی به عنوان شهردار جدید رشت صبح روز پنجشنبه با حضور مسئولان در سالن نیروی انتظامی برگزار شد.

استاندار گیلان در جلسه معارفه شهردار رشت با تبریک هفته وحدت، گفت: با پیروی از مکتب محمدی پایه‌های برابری و برادری برقرار شد و رفتار و منش پیامبر(ص) الگویی کامل است و در سوره قلم به زیبایی به خلق و خوی پیامبر(ص) اشاره شده است.

ارسلان زارع با بیان اینکه وحدت بهترین راهکار مقابل با مشکلات است، گفت: امروز بیش از پیش نیازمند وحدت هستیم و تنها راهبرد موفقیت تقویت وحدت در بین مسئولین و مردم است و تجربه ثابت کرده است هرگاه با پشتوانه وحدت گام برداشته‌ایم از تنگنا‌ها به راحتی عبور کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهادهای خدماتی بزرگ شهرداری‌ها هستند، اظهار کرد: رشت یک قرن است که دارای شهرداری است و جزو اولین شهرهای ایران بود که بلدیه داشت و این از امتیازهای شهر رشت محسوب می‌شود که بیانگر تمدن و مدنیت آن است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: معتقد هستم امروز نیز مردم رشت در عرصه‌های ملی و فراملی درخشان هستند.

زارع با تاکید بر اینکه هم‌افزایی شورای شهر رشت با نهاد شهرداری در بسترسازی بهبود زندگی شهروندان اثرگذار است، افزود: اعضای شورا به صورت مستقیم برگزیده مردم هستند و شهردار هم به صورت غیر مستقیم با انتخاب مردم است و باید در کنار هم برای رفاه شهروندان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه رشت با مشکلات زیادی روبرو است، گفت: مسائلی مانند پسماند، ترافیک، مناطق حاشیه‌ای رشت، رودخانه‌ها و… از جمله دشواری‌هایی است که این شهر با آن مواجه است، البته دغدغه در مورد بناهای تاریخی نیز وحود دارد.

استاندار گیلان یادآور شد: انتظار دارم شهردار رشت با تعامل با شورای شهر نسبت به شناسایی دقیق مشکلات رشت و اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای رفع آن‌ها تلاش کنند تا در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم شاهد موفقیت‌های شهرداری باشیم.

وی گفت: از زحمات شهردار سابق آقای حاج‌محمدی و ناصر عطایی سرپرست شهرداری بسیار تشکر می‌کنم و همچنین از تلاش‌های بدون حاشیه شورای شهر رشت سپاسگزارم.

زارع تصریح کرد: امروز سکانداری شهرداری رشت به فردی باتجربه در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی رسیده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه نباید لحظه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم شریف رشت که شهری مرکزی و پیشانی استان است، غافل شد، افزود: نباید اختلاف سلیقه‌ها سبب کندی در کارها شود بلکه لازم است پس از تصمیم‌گیری برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی، همگان گام در عرصه نهاده و با همبستگی جمعی و عزمی راسخ، نقش موثری در نیل به موفقیت ایفا کنند.

زارع ادامه داد: به همه مدیران استان و شهرستان تاکید می‌کنم که این را یک ابلاغ بدانند و باید همراه شهردار رشت باشند.

Share