در نشست شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان با شهردار رشت عنوان شد؛

جوانان بدون پست و مقام نیز می‌توانند تاثیرگذاری داشته باشند | اجرای سه پروژه در سایت سراوان

جلایی تصریح کرد: عملیاتی‌سازی فرمایش‌ها و انتظارهای ولی جامعه، لزوما نیازمند شغل و پست‌های سازمانی، دولتی یا حاکمیتی نیست، جوانان باید در نظر داشته باشند بدون پست و مقام نیز می‌توانند در هر جایگاهی تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان با شهردار رشت عصر روز سه شنبه برگزار شد.

امین جلایی دبیر شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی استان گیلان در ابتدای جلسه با اشاره به این مطلب که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب راه برون رفت از مشکلات را اعتماد به جوانان دانسته اند، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پیگیری مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را بر عهده جوانان قرار دادند و فرمودند که برای اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض، چشم امیدشان به جوانان است.

وی با اشاره به اینکه هر جوان مسلمان و انقلابی وظیفه دارد تا با شناخت نکات مدنظر رهبر انقلاب، به سمت عملیاتی‌سازی آن‌ها حرکت کند، تصریح کرد: عملیاتی‌سازی فرمایش‌ها و انتظارهای ولی جامعه، لزوما نیازمند شغل و پست‌های سازمانی، دولتی یا حاکمیتی نیست، جوانان باید در نظر داشته باشند بدون پست و مقام نیز می‌توانند در هر جایگاهی تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

جلایی در ادامه تاکید کرد: شبکه ناظران بر مدار تحول، هیچ گونه ارتباط سازمانی با هیچ یک از چهره‌های سیاسی کشور ندارد و کاملا خودجوش و مردمی حرکت می‌کند.

وی درباره بودجه شبکه ناظران هم گفت: بودجه این جمعیت از خیرین انقلابی و کاملا شخصی تامین می‌شود.

جلایی درباره شیوه کار شبکه در استان گیلان نیز گفت: در ابتدا ما در هر شهرستان، یک دبیر شهرستانی انتخاب می‌کنیم و دبیر هر شهرستان موظف است حداکثر به مدت ۲ هفته، شورای شهرستان را به دبیر استان معرفی کند، یعنی در تمام شهرستان‌ها دغدغه‌های مردم برای ما مدنظر است.

دبیر شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی گیلان گفت: پس از کار کارشناسی و بررسی معضلات و راهکار ها، طرحی تنظیم خواهد شد و به نمایندگان استان و شهرستان مربوطه ارائه خواهد شد و ما تا لحظه آخر مسائل مطرح شده را از نمایندگان پیگیری خواهیم کرد و گزارش عملکرد هر مسئول و نماینده را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در استان انتخاب‌های سلیقه‌ای در بحث فرهنگ و هنر انجام می‌شود، افزود: متاسفانه در برخی از مواقع اختیار دستگاه‌های فرهنگی به دست افرادی افتاده که تخصصی نداشتند و بیشتر مسئول سیاسی بودند.

زباله ابرچالش رشت است | اجرای سه پروژه در سایت سراوان

شهردار رشت در ادامه جلسه با اشاره به این مطلب که در جمع جوانانی هستم بنا دارند انقلاب در آینده در اختیار انها قرار گیرد، گفت: نسل ششم انقلاب نسلی است که هیچ چیز را ندیده‌اند اما وفادار به انقلاب هستند و انتقال مطالب به نسل ششم انقلاب باید درست و دقیق باشد زیرا انقلاب باید توسط جوانان ابتدا درک و سپس به سمت جلو حرکت کنند.

سیدمحمد احمدی با بیان این مطلب که شاید به دلیل ساختار خشک و مکانیکی در سیستم اداری دارد نتوانیم از نیروهای جوانان استفاده کنیم، گفت: اما جوانان را درک می‌کنیم زیرا نگاه آرمانی دارند، متاسفانه در حال حاضر در مدیریت کنونی انفعال را می‎بینم و این به دلیل‌عدم استفاده از جوانان و فکر جوانان است.

وی با اشاره به اینکه در شهر رشت چند ابر چالش داریم، گفت: سایت زباله سراوان از چالشهای بزرگ رشت است روزانه ۱۲۰۰ تن زباله در سراوان دفن می‌شود و چند برنامه را باید در این مورد انجام شود. اول اینکه هیچ راه حلی به غیر سوزاندن زباله  در شهرهای شمالی وجود ندارد. شاید فعالان زیست محیطی مخالف باشند اما راه حل دیگری نیست.

شهردار رشت ادامه داد: سه پروژه در سایت سراوان در حال انجام است اولین اقدام زباله سوز است که مجوز سوزاندن ۶۰۰ تن را دارد و با پیشرفت ۲۰ درصدی رو به رو است که البته زمانی که به من تحویل داده شده بود کاملا صفر درصد بود.

احمدی افزود: با سوزاندن ۶۰۰ تن بالغ بر ۳۰ مگابایت برق تولید می‌شود.

وی افزود: الان پیشرفت قابل قبولی داریم و به زودی تجهیزات را از چین به رشت وارد خواهیم کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت و تامین مالی به موقع تا دو سال آینده کارخانه زباله سوز را خواهیم داشت.

احمدی ادامه داد: کارخانه کمپوست یکی از اقدامات خوب است و ظرفیت اسمی آن ۵۰۰ تن است که زباله را به کود الی تبدیل کند. در حال اورهال کردن دستگاه‌ها هستیم تا از ۱۵۰ تن به ظرفیت ۵۰۰ تن برسانیم.

شهردار رشت ادامه داد: با شرکت خصوصی در جمع آوری زباله خشک قرارداد بستیم و در ۵۰ محله رشت کانکس‌های را خواهیم گذاشت.

وی در مورد حقوق شهروندی و فساد اداری نیز گفت: باید فساد را تفکیک کرد، گاهی فساد، دادن رشوه و یا دادن پست به افرادی است که قابل دفاع نیستند و… باید بستر فساد را ببندیم از برنامه‌های دیگر شهرداری هوشمندسازی است و مطمئنا مطالبات مردم را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: وقتی در شورا میخواستم رای بگیرم برنامه‌های خود را ارائه دادم یکی از این برنامه پرداخت حقوق‌های کارگران شرکتی و رفت و روب قبل از همه نیروهای شهرداری بود که خدا را شکر این کار درحال انجام است و الان به صورت مطالبه درآمده و حتی اگر روزی نباشم باز هم به همین روال انجام خواهد شد.

Share