همزمان با هفته پدافند غیرعامل؛

۴۲ نانوایی آستارا پخت نان با سوخت دوم را تمرین کردند+ تصاویر

۴۲ واحد نانوایی در شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، پخت نان با سوخت دوم را تمرین کردند و آمادگی آنها برای تامین اضطراری نان، از سوی مسئولان ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری آستارا در حین رزمایش نانوایی‌ها در بخش مرکزی این شهرستان گفت: ۴۲ نانوایی در این رزمایش از گازوئیل و برق بجای گاز برای پخت نان استفاده کردند و این رزمایش با مشارکت ادارات صنعت، معدن و تجارت، گاز، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، شرکت نفت، واحد آتش نشانی و اتاق اصناف برگزار شد.

سید سعید میرقربانی افزود: ضرورت پخت اضطراری نان در صورت قطع احتمالی گاز، به نانوایان دارای منبع و مشعل گازوئیل و برق اعلام شده و با این رزمایش، سرعت عمل و قابلیت کار آن‌ها ارزیابی شد.

وی ادامه داد: ۲۳۴ واحد نانوایی در این شهرستان فعالیت می‌کنند و ۱۰ واحد نانوایی در یک سال گذشته به سوخت جایگزین مجهز شده و تعداد نانوایی‌های دوگانه و سه‌گانه سوز این شهرستان به ۴۲ واحد رسیده است.

میر قربانی یادآور شد: نصب تابلو ایام تعطیل و ساعات پخت، پرهیز از تعطیلی خودسرانه، استفاده از ترازوی دیجیتال، کاهش مصرف نمک و حذف جوش شیرین و تکریم ارباب رجوع در نانوایی‌ها باید رعایت شود.

Share