سرپرست فرمانداری آستارا خبر داد؛

تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان در آستارا

سرپرست فرمانداری آستارا از تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا و ارز در شش ماهه اول سال جاری و ارجاع آنها به محاکم قضایی خبر داد و گفت: این پرونده ها شامل کشف ۲۷ دستگاه خودروی خارجی اعم از سواری و سنگین، یک فقره ترانزیت خارجی و ۱۳۰ رول پارچه اسپان باند جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان کشف و به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید سعید میرقربانی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا، تامین سگ های موادیاب و دستگاه های پایش تصویری کالاها را برای گمرک لازم دانست و با اشاره به سابقه فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در آستارا بر بروزرسانی تجهیزات کنترلی دستگاه های نظارتی تاکید کرد.

میر قربانی با اشاره به قاچاق کالا به عنوان یک تهدید برای رونق اقتصادی کشور گفت: استمرار گشت و کنترل مرز باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد و دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی باید در صدور احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز قاطعیت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به قاچاق لوازم آرایشی بر آگاه سازی خانواده ها از مضرات استفاده از این قبیل کالاهای فاقد استاندارد و تاییدیه تاکید کرد و از مسئولان امر خواست از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدید مستمر داشته باشند.

وی ورود کالای قاچاق به آستارا را ناشی از کم کاری برخی دستگاه ها اعلام کرد و تقویت کنترل ها، اصلاح رویه های نظارتی و همکاری بیشتر و سازنده اعضای ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در آستارا با ابراز تاسف از پیگیری یا اجرا نشدن برخی مصوبات این جلسات گفت: این شهرستان با سه مرز فعال خاکی، آبی و ریلی در همسایگی جمهوری آذربایجان از اهمیت مرزی خاصی برخوردار است و باید این جلسات، خروجی مثبت و سازنده ای داشته باشد.

میر قربانی از تشکیل ۴۵ پرونده قاچاق کالا و ارز در شش ماهه اول سال جاری و ارجاع آنها به محاکم قضایی خبر داد و گفت: این پرونده ها شامل کشف ۲۷ دستگاه خودروی خارجی اعم از سواری و سنگین، یک فقره ترانزیت خارجی و ۱۳۰ رول پارچه اسپان باند جمعا به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان کشف و به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.

Share