سرپرست فرمانداری آستارا تأکید کرد:

لزوم ایجاد جاده مرزی در آستارا | کاهش ۲۵ درصدی جرائم سرقت

میرقربانی گفت: اهالی روستاهای خشکه دهنه، باغچه سرا و قلعه از جاده مرزی تردد می‌کنند اما باید جاده‌ای اختصاصی به موازات نوار مرزی برای استفاده مرزبانان احداث شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از فرماندهان و نیروهای هنگ مرزی و انتظامی آستارا در آئینی به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا تجلیل شدند.

سرپرست فرمانداری آستارا در آئین تجلیل از نیروهای انتظامی و مرزبانی در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: همگرایی، همدلی و وفاق مردم و مسئولان سرمایه بزرگی است و هر یک از دستگاه‌های متولی نظم و امنیت، باید به این سرمایه با هوشمندی توجه کنند.

سید سعید میرقربانی افزود: آن چه موجب تفاوت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها می‌شود، اقتدار همراه با مردمداری، رافت و محبت است و این سرمایه اجتماعی موجب پایداری امنیت شده است.

وی ادامه داد: تقویت یگان‌های امنیتی و انتظامی آستارا از اولویت‌های فرمانداری است و پیگیری آن باید در سطح استانی و ملی مورد توجه جدی قرار گیرد.

میرقربانی گفت: اهالی روستاهای خشکه دهنه، باغچه سرا و قلعه از جاده مرزی تردد می‌کنند اما باید جاده‌ای اختصاصی به موازات نوار مرزی برای استفاده مرزبانان احداث شود.

نماینده عالی دولت در آستارا افزود: جاده مرزی سبب ساماندهی گشت‌های مرزبانی خواهد شد و اعتبارات این طرح را بصورت جدی از وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس در راستای ایجاد امنیت در جامعه گفت: کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر، افزایش ۵۴ درصدی کشف سلاح و کاهش ۲۵ درصدی جرائم سرقت از ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از هوشیاری پلیس و همکاری مردم در راستای ایجاد آرامش و امنیت در جامعه است و امیدواریم شاهد کاهش جرائم در این شهرستان باشیم.

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: برای پیشگیری از قاچاق کالا و امنیت خاطر فعالان اقتصادی گمرک این شهرستان، پلیس امنیت اقتصادی راه اندازی شده است و برخورد با اشخاصی که امنیت اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد با قدرت توسط پلیس در جریان است.

وی افزود: صادرکنندگان و تجار، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و باید با خاطری آسوده برای ارزآوری و توسعه صادرات تلاش کنند.

در ادامه این آئین، پرسنل نیروهای مرزبانی و انتظامی به مناسبت هفته ناجا تجلیل شدند.

Share