سرپرست فرمانداری آستارا خبر داد:

آماده باش آستارا برای بحران سیل و آبگرفتگی | با مدیران کم کار اقدام قانونی خواهد شد

ستاد مدیریت بحران آستارا برای آمادگی مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش ها، سیل و آبگرفتگی روزهای آینده تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری آستارا در جلسه این ستاد در فرمانداری گفت: دستگاه‌های متولی مثل شهرداری‌ها به لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها جهت جلوگیری از طغیان اقدام کنند و دهیاران روستاهای مرزی جهت مقابله با سیلاب آماده باشند.

سید سعید میرقربانی افزود: باران شدید موجب ریزش سنگ و گل و لای کوه به محور آستارا-اردبیل می‌شود و راهداری و پلیس راه با آمادگی کامل، جاده را برای تردد در این روزها مهیا کنند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته بارش باران و سیلاب به ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه بهارستان خسارت وارد کرد و شرکت آب و فاضلاب شهری با همکاری بخشداری مرکزی، برای پیشگیری از تکرار مشکل و قطعی آب اقدام کنند و آب‌های سطحی هدایت شود.

نماینده عالی دولت در آستارا ادامه داد: بحران و حادثه زمان مشخص ندارد و قصور در خدمات‌رسانی و رفع مشکلات مردم، از هیچ مدیری پذیرفته نیست و همچنین هلال احمر و برای این روزها قطعا باید آمادگی لازم را داشته باشد و پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محور آستارا-اردبیل برای تغذیه و اسکان اضطراری مسافران آمادگی کامل را در دستور کار خود قرار دهد.

میر قربانی با اشاره به بارش باران از شب گذشته، ضمن تاکید بر لزوم آمادگی راهداران برای تامین امنیت و خدمات‌رسانی به خودروها در محورهای مواصلاتی، از لزوم تجهیز ۲ تیم تخصصی راهداری به بیش از ۱۰ دستگاه لودر، گریدر و کامیون خبر داد.

وی گفت: طبق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای روز سه شنبه هفته جاری تا شنبه مجموعا ۹۰ تا ۱۲۰ میلی متر بارش باران پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیلها، مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی وحود دارد و قصور، توجیه، عدم همکاری و کم کاری را از هیچ مدیری نپذیرفته و اقدام قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

Share