سرپرست فرمانداری آستارا در نشست با سمن ها خبر داد:

صدور مجوز فعالیت یک سازمان مردم نهاد جدید در آستارا

سرپرست فرمانداری آستارا در نشست با سمن ها خبر داد: امسال شاخص ارزیابی مدیران میزان همکاری آنها با سازمان های مردم نهاد، بانوان و اقشار مختلف مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در نشست با مدیران سازمان های مردم نهاد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: وجود سمن ها در آستارا یک غنیمت، فرصت و ظرفیت است.

سید سعید میر قربانی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در طول ماه های گذشته اقدامات خوبی را در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس انجام دادند،افزود: سازمان های مردم نهاد آستارا بدون چشم داشت و بصورت داوطلبانه برای خدمت به مردم تلاش می کنند و از این ظرفیت باید برای توسعه شهرستان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کار سازمان های مردم نهاد می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد،تصریح کرد: جوامع توسعه یافته از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد بهره برده اند.

میر قربانی با بیان اینکه یک خلا است که سازمان های مردم نهاد در حوزه های محیط زیست، ترویج کتاب و کتابخوانی نداریم،خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد در حوزه های محیط زیست،کتاب و کتابخوانی نیز ورود پیدا کنند چرا که توسعه بشر با کتاب و کتابخوانی شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در بندر آستارا در ادامه از ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان خواست در پیشبرد کارها و اهدافشان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره گرفته و در راستای راه اندازی و شکل گیری سازمان های مردم نهاد در حوزه کاری خود پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: امسال شاخصه ارزیابی مدیران ادارات بهره گیری آنان از مشارکت های سازمان های مردم نهاد، بانوان و اقشار مختلف مردم در پیشبرد اموراتشان خواهد بود.

میر قربانی بر توانمند کردن و حمایت از سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد در راستای پیشبرد اهداف و برنامه هایشان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند.

سرپرست فرمانداری بندر آستارا تصریح کرد: آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه کردن خیلی از امور در کشور و جامعه نیاز است که سازمان های مردم نهاد به آن سمت و سو رفته و برنامه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان های مردم نهاد در بحث حقوق شهروندی برنامه داشته باشند،گفت: باید با برگزاری کارگاه ها به شهروندان در رابطه با حقوق شهروندی آموزش های لازم داده شود تا آنان با وظیفه شان در همه زمینه ها آشنا شوند.

وی با اشاره به اعطای مجوز فعالیت برای یک سازمان مردم نهاد در آستارا گفت: امروز مجوز سازمان مردم نهاد فرهنگ ایثار آستارا به مدیر عاملی سالار هرمز پور صادر شد و این سمن در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دینی و مذهبی در این شهرستان فعالیت خواهد کرد و همچنین مجوز سازمان مردم نهاد بانوان خلاق آستارا برای مدت ۴ سال دیگر تمدید و به مدیرعامل این سازمان اعطا شد تا مجموع سازمان های مردم نهاد این شهرستان زیر نظر فرمانداری به عدد ۸ برسد.

Share