در جلسه مشترک پدافند غیرعامل و ستاد مقابله با کرونای آستارا مطرح شد:

اکثر روستاهای آستارا اینترنت ندارند | وضعیت بستری‌های کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است

آبتین حیدرزاده بیان کرد: امروز وضعیت بستری‌های کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است و امروز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به شمار ۶.۸ بستری رسیده‌ایم و این یک وضعیت خطرناک است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک پدافند غیرعامل و ستاد مقابله با کرونای شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان در این جلسه با اشاره به لزوم مقابله با تهدید‌ها و بحران‌های انسان ساز گفت: از ۱۱ کارگروه پدافند غیرعامل در گیلان ۳ کارگروه ادغام شده و تغییراتی در حوزه زیرساختی اتفاق افتاده است.

محمد علی ویشکائی گفت: در سال جاری ادارات مکلف به هزینه ۲ درصد از مجموع اعتبارات خود در حوزه پدافند غیرعامل شدند و جایگاه پدافند باید بسیار خاص باشد.

وی بیان کرد: کارگروه خدمات و امداد و نجات، کارگروه حمل ونقل و جابجایی، کارگروه کشاورزی و امینت قضایی، کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی، کارگروه مشارکت مردمی، کارگروه سایبری و الکترونیک، کارگروه کاربری و زیربنایی، کارگروه امنیت و دفاع، کارگروه زیستی و کارگروه حقوقی و قضایی، کارگروه‌های اداره کل پدافند غیرعامل گیلان در حوزه مقابله با تهدید‌ها و خطرات انسان ساز است و لزوم توجه جدی اعضای این کارگروه‌ها به شرح وظایف خود بسیار احساس می‌شود.

ویشکائی با اشاره به لزوم توجه جدی به موارد پدافندی در آستارا گفت: اختصاص زمین برای تقویت ایستگاه ماهواره‌ای دریافت شبکه‌های رسانه ملی و پیگیری مقابله با گیاه خطرناک سنبل آبی به خصوص در ایام گرم سال از موارد مهم پدافندی این شهرستان بوده و با یک نگاه ویژه باید در جهت رفع این موانع و مشکلات گام برداریم.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات حوزه پدافند غیرعامل گفت: رصد و پایش و کنترل زیر ساخت‌ها جهت جلوگیری از وقوع بحران ها، حوادث، اعلام نیاز‌ها و برگزاری رزمایش‌ها در جهت تقویت این حوزه از مهمترین اقدامات پدافندی بوده و با توجه به اهمیت موضوع باید آمادگی کامل را برای هرگونه تهدید احتمالی داشته باشیم.

اکثر روستاهای آستارا اینترنت ندارند

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: امروز اکثر روستاهای آستارا اینترنت ندارند و در بحث آموزش غیر حضوری به شدت در روستاهای این شهرستان مشکل داریم.

غلامرضا مرحبا بیان کرد: در حوزه آب و برق باید مدیریت کرده و شرایط سخت را به مردم شریف تحمیل نکنیم، در حوزه ذخیره گندم نیز صف‌های طولانی مردم در نانوایی‌ها گواه قضیه است و در حوزه پدافند غیرعامل باید آستارا را با یک نگاه ویژه دید، آرد تخصیص داده شده با آستارا کفاف همان رو را هم نمی‌دهد.

مرحبا با اشاره به لزوم توجه به مدیریت کرونا در آستارا تصریح کرد: باید با یک دید منطقی در راهکار‌ها تجدید نظر کرد، ۵۰ درصد اشتغال آستارا در بازار است و در کنار اعمال محدودیت‌ها باید درد و رنج بازاریان این شهرستان را نیز احساس کرد، بنده با تعطیلی کامل بازار آستارا ابدا مخالفم و باید با روش‌های منطقی و رعایت اصول بهداشتی و کاهش حجم بیماری گام‌های موثری را برداشت.

وضعیت بستری‌های کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه گفت: در شرایط قرمز باید تمهیدات لازم مثل محدود شدن مشاغل، محدودیت حضور کارکنان ادارات، ممنوعیت ماموریت‌ها و دیگر مسائل با جدیت تمام اعمال شود.

آبتین حیدرزاده بیان کرد: امروز وضعیت بستری‌های کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است و امروز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به شمار ۶.۸ بستری رسیده‌ایم و این یک وضعیت خطرناک است.

حیدرزاده ادامه داد: همه مردم و مدیران باید احساس مسئولیت کرده و بطور جدی برای خروج شهرستان‌های قرمز گیلان از این وضعیت گام برداریم و ما برای آستارا به شدت نگرانیم!

وی تصریح کرد: در مرز آستارا نیز باید تمهیدات لازم صورت بگیرد و بطور مکرر تست‌های سریع و PCR از رانندگان ترانزیت خارجی گرفته می‌شود تا بطور هدفمند زنجیره اتصال کرونا را قطع کنیم.

اصلی‌ترین هدف پدافند غیر عامل صیانت از سرمایه‌های ملی در مقابل تهدیدات و خطرات احتمالی است

به گزارa دیارمیرزا، سرپرست فرمانداری آستارا در این جلسه با اشاره به اهمیت این شهرستان گفت: اصلی‌ترین هدف پدافند غیر عامل صیانت از سرمایه‌های ملی در مقابل تهدیدات و خطرات احتمالی است و آستارا با داشتن ۳ مرز دریایی، زمینی و ریلی به عنوان یک شهرستان مهم در کشور باید حوزه پدافندی بسیار قدرتمندی داشته باشد.

سید سعید میرقربانی بیان کرد: اداره‌ها اطلاعات پیرامون پدافند غیرعامل در ساختمان‌ها و طرح‌های عمرانی را گردآوری کنند و موضوع پدافند غیرعامل نباید محدود و منحصر به هفته خاص باشد.

وی ادامه داد: سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه از خطرات احتمالی در شهرستان آستارا است و مردم باید در حین مقابله و بعد از بحران، آمادگی کافی برای دفاع را داشته باشند.

میرقربانی تصریح کرد: در سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل برای تعدیل آسیب پذیری، کاهش خسارت، صرفه جویی و کاهش هزینه‌های تسلیحاتی شکل گرفت.

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: پدافند غیرعامل رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی است و دهیاران در روستاها و آموزش و پرورش در مدارس، رعایت آن را جدی بگیرند.

۵۲۰۰ دوز واکسن شامل ۳۲۰۰ دوز اول و ۲۰۰۰ دوز دوم واکسن در میان مردم آستارا تزریق شد

فرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به وضعیت این شهرستان در خصوص بیماری کرونا گفت: دو پایگاه واکسیناسیون در این شهرستان وجود دارد و تا کنون ۵۲۰۰ دوز واکسن شامل ۳۲۰۰ دوز اول و ۲۰۰۰ دوز دوم واکسن در میان مردم آستارا تزریق شده است و از شهروندان درخواست داریم در صورت رسیدن نوبتشان حتما تزریق واکسن را انجام داده تا بتوان با شیوع این بیماری مقابله کرد.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا در این جلسه گفت: قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان شرایط بسیار سختی را برای بازاریان آستارایی ایجاد می‌کند و باید تمهیدات لازم برای بهتر شدن شرایط شهرستان را با همکاری مردم و مسئولان انجام بدهیم.

رئیس هیئت امنای بازار بزرگ ساحلی آستارا در این جلسه گفت: برخی بازاریان شریف این شهرستان به دلیل برگشت خوردن چک‌های خود در زندان به سر می‌برند، بازاریان آستارا در چهار مرحله به دلیل شرایط قرمز کرونایی اصناف خود را بسته‌اند و باید با یک تدبیر مناسب مثل زمان‌بندی فعالیت بلوک‌های این بازار وضعیت بحرانی این بازار را بهتر کرد.

Share