سرپرست فرمانداری آستارا خبر داد:

کسر آرد نانوایان مرتکب تعطیلی خودسرانه | انتقاد از بخشنامه عدم ورود آرد از استان های همجوار

مطابق تصویب کارگروه آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا ۲۰ درصد سهم آرد نانوایانی که خودسرانه به تعطیلی نانوایی اقدام می‌کنند، کسر و به سهمیه نانوایی‌های منضبط و قانونمند افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اعضای کارگروه آرد و نان آستارا در فرمانداری این شهرستان تصویب کردند که از این پس تمام نانوایان در راستای تامین حقوق مصرف کنندگان باید در ساعات مقرر به پخت نان اقدام و از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند و نانوایان متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

سید سعید میرقربانی رئیس این کارگروه، در این جلسه از اختصاص سهمیه فوق العاده آرد به نانوایان منضبط و کسر آرد نانوایان متخلف خبر داد و گفت: فرمانداری با اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص مطالبات نانوایان از جمله امکان خرید آرد از سایر استان‌ها و متناسب‌سازی قیمت نان در حال پیگیری و رایزنی با مسئولان استانی است اما مشکلات آن‌ها نباید موجب نادیده گرفته شدن حقوق مصرف کنندگان شود.

وی با اعلام اینکه مطابق گزارش بازرسان اصناف، افزودن کنجد بر نان زمینه گرانفروشی نان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان افزودن کنجد بر هر گونه نان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می‌شود و همچنین بسته‌بندی و نگهداری نان برای فروش در روزهای دیگر نیز پیگرد قانونی دارد.

میر قربانی با اشاره به اینکه تعطیلی برخی نانوایی‌ها قابل توجیه نیست، به نانوایان هشدار رعایت موارد قانونی را در این زمینه داد.

وی با انتقاد از بخشنامه‌عدم ورود آرد از استان‌های همجوار به شهرستان بیان کرد: این بخشنامه باید لغو شده و شاهد ورود آرد کافی به شهرستان برای افزایش پخت نان و کاهش صف‌های طولانی در این شهرستان باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از معرفی ۱۱۰ نانوایی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی از ابتدای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تعطیلی خودسرانه برخی نانوایان، کم فروشی و موارد دیگر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و در خصوص رفع موانع و مشکلات مردم با کسی تعارف نداریم.

محسن آهنی با اعلام کشف و ضبط یک محموله آرد در حین قاچاق به خارج از این شهرستان، از عوامل ایست بازرسی ورودی آستارا و پاسگاه مرزی حیران خواست نظارت بر قاچاق آرد را تشدید کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۲۲۰ واحد نانوایی در آن فعال است.

در پایان این جلسه از تلاش‌های میر علی اکبر موسوی تقدیر و طی حکمی از سوی سرپرست فرمانداری شهرستان، نوربخش خوش سلیقه به عنوان مسئول جدید کارگروه آرد و نان شهرستان مرزی بندر آستارا انتخاب شد.

Share