دست‌های پشت‌های پرده برای به چالش کشیدن شورای ششم رشت

افرادی که در انجام کارها عادت به تاتی تاتی کردن دارند هر اقدامی را پیش از موعد می‌دانند

حال که منتخبین مردم رشت در شورای ششم، معقولانه و به دور از جار و جنجال‌های سیاسی و قیل و قال برخی رسانه‌های خاص در فضایی دوستانه نسبت به انتخاب هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت اقدام کرده‌اند، آیا به جای حمایت از چنین اقداماتی باید بر طبل مخالفت و جنگ اندوزی بکوبیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مریم افضلی در یادداشتی نوشت:

روز گذشته برخی از سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، خبری را تحت عنوان انتخاب پیش از موعد هیئت رئیسه شورای ششم رشت منتشر کردند که با بازخوردهای متفاوتی همراه بود.

در این خبر، اسامی اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های پنجگانه شورای ششم رشت وجود داشت و گویا منتخبین مردم رشت در شورای ششم، در جمعی خصوصی و خودمانی نسبت به آن افراد برای حضور در هیئت رئیسه به اجماع نظر رسیدند و این در حالی است که در هیچ کجای قوانین مربوطه، از این اقدام به عنوان تخلف نام برده نشده است.

پس از انتشار خبر مربوطه که در نهایت نیز هیچ کدام از منتخبین شورای ششم درباره آن اعلام نظر نکردند، جبهه گیری‌های خاص برخی از افراد آغاز شد و عده‌ای نیز معتقد بودند که این اقدام یک انتخاب عجولانه بوده، که البته این نوع اظهار نظر بسیار تامل برانگیز و شاید نیز هدایت شده باشد؟!

اینکه منتخبین شورا در نهایت باید پس از چهاردهم مرداد ماه نسبت به تشکیل جلسه و انتخاب هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورا اقدام می‌کردند، موضوعی است که در تمامی ادوار شورا نیز شاهد آن بودیم و حال اینکه منتخبین مردم رشت در شورای ششم، در جمعی خودمانی، پیش‌تر از موعد نسبت به تعیین هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی اقدام کرده‌اند، اقدامی خلاف قانون نیست و در نهایت نیز باید از همین جمع یازده نفره اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی شورا انتخاب شوند.

در واقع منتخبین شورای ششم رشت به جای اینکه منتظر بمانند تا پس از چهاردهم مرداد و با برگزاری جلسات متعدد، نسبت به انتخاب هیئت رئیسه شورای ششم اقدام کنند، در شرایطی که فرصت کافی در اختیار داشتند این مهم را اجرایی کرده و این اقدام نشان ازعدم وجود درگیری و همچنین صمیمیت ما بین منتخبین شورای ششم رشت دارد و با توجه به اینکه در دوره‌های پیشین عمر فعالیت شوراها به واسطه وجود برخی از تنش‌های داخلی، شهر و مجموعه شهرداری رشت بسیاری آسیب دیده است باید این صمیمیت ما بین منتخبین را به فال نیک بگیریم، اما گویا این اقدام با مزاج برخی که در کارها عادت به تاتی تاتی کردن دارند و یا پیش از این با ایجاد درگیری ما بین شورانشینان به کسب منافع و اهداف خاص پرداخته اند، چندان خوش نیامده است.

اتفاقا بهتر است آن دسته از افرادی که قصد دارند با شیطنت‌های خاص این موضوع را به چالش بکشند، به عملکرد شوراهای گذشته رشت پیرامون انتخاب هیئت رئیسه نیز نگاهی بیاندازند.

در ادوار مختلف فعالیت شورای شهر رشت پیرامون انتخابات هیئت رئیسه، بارها شاهد گرو کشی‌های سیاسی، آبستراکسیون‌ها و… بودیم که هفته‌ها نیز به طول می‌انجامید و در این میان شهر و مجموعه شهردای به سمت آشفتگی و بی‌نظمی هدایت می‌شد، اما هیچ وقت به اندازه این چند روز که برخی کاسه داغتر از آش شده‌اند، جبهه گیری‌ها مشاهده نشده است.

حال که منتخبین مردم رشت در شورای ششم، معقولانه و به دور از جار و جنجال‌های سیاسی و قیل و قال برخی رسانه‌های خاص در فضایی دوستانه نسبت به انتخاب هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت اقدام کرده‌اند، آیا به جای حمایت از چنین اقداماتی باید بر طبل مخالفت و جنگ اندوزی بکوبیم؟

همه می‌دانیم که در نهایت نیز اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم رشت، باید از میان همین یازده منتخب مردم انتخاب شوند و بعید است فرد دیگری در شرایط فعلی به این جمع یازده نفره افزوده شود، که برخی خارج از این میدان سعی دارند فضا را طرح با عناوینی از جمله انتخاب عجولانه و… متشنج کنند، مگر اینکه با هدایت افرادی خاص، به دنبال معرفی برخی برای بعضی از جایگاه‌ها در شورای ششم و یا کسب منافع باشند.

یقینا خیلی‌ها به یاد دارند که پیش از آغاز به کار شورای پنجم رشت نیز بارها جلسات پیش از موعد توسط منتخبین شورای پنجم در مکان‌های مختلف برگزار شد که هنوز هم عکس‌های یادگاری‌شان در صفحات مختلف قابل مشاهده است، اما اینکه چرا نشست منتخبین شورای ششم رشت موجب برآشفته شدن برخی و صدور بیانیه‌ها و یادداشت‌های مختلف شده است نیز موضوعی است که امیدواریم فقط رضای خدا را به همراه داشته باشد نه فاکتورهای میلیونی و پنهانی.

ضمنا با توجه به نحوه برگزاری انتخابات این دوره از شوراها که به صورت الکترونیکی بوده است و هیئت نظارت شهرستان نیز پس از بررسی اعتراضات صحت آن را تائید کرده، بعید است تغییراتی در نتیجه انتخابات ایجاد شود و یقینا هر گونه تغییر نیز قابلیت اصلاح در تصمیم منتخبین مردم رشت در شورای ششم را به همراه خواهد داشت.

همچنین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز باید از بین همین یازده منتخب مردم که در نشست غیر رسمی، روسای کمیسیون‌ها را انتخاب کرده‌اند، تعیین شوند و غالبا هر عضو در دو الی سه کمیسیون عضویت خواهند داشت.

و در نهایت با توجه به اینکه برخی مدعی شده‌اند که در نخستین جلسه شورا باید انتخاب شهردار و سرپرست شهردار انجام شود که جهت تنویر افکار عمومی و افزایش معلومات برخی از این افراد، باید گفت که در نخستین جلسه شورای ششم که با حضور فرماندار و یا نماینده وی برگزار می‌شود شورا باید نسبت به انتخاب هیئت رئیسه جدید اقدام کند نه انتخاب شهردار و یا سرپرست شهرداری.

امیدواریم منتخبین مردم رشت به دور از هر گونه چالش و توجه به این چنین حرکات مذبوحانه، تمام هم و غم خود را برای پیشرفت و توسعه شهر باران‌های نقره‌ای به کار بگیرند و اجازه ندهند سرنوشت رشت یک بار دیگر با اقدامات این چنینی و تلاش نامیمون دست‌های پشت پرده به چالش کشیده شود و خدای ناکرده بار دیگر در رشت شاهد رقم خوردن اتفاقاتی تلخی از جمله اداره یک سال شهر بدون شهردار، کسب عنوان بی‌صاحب برای رشت و… باشیم.

Share