فرماندار شهرستان رشت خبر داد؛

افتتاح ۲۵۲ پروژه شهرستان رشت در دهه فجر | اگر به معنای واقعی رقابت باشد، مشارکت بالا می‌رود

میرشمس مؤمنی زاده اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر در شهرستان رشت ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: به مناسبت دهه فجر در شهرستان رشت ۲۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

میرشمس مؤمنی زاده تصریح کرد: ۲۰۴ پروژه در بخش دولتی با اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیارد تومان و ۳۶ پروژه در بخش خصوصی با هزینه بالغ بر ۱۰۴۶ میلیارد تومان است و همچنین ۱۲ پروژه نیز با پیش بینی اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان که عمدتاً در حوزه شهرداری رشت است، گلنگ‌زنی می‌شود.

وی به میزان اشتغالزایی این تعداد پروژه اشاره کرد و افزود: مجموع فرصت شغلی ایجاد شده برابر با ۲۲۸۳ نفر است که از این تعداد یکهزار و ۵۱۳ نفر موقت و ۷۷۰ نفر دائم است.

فرماندار رشت با اشاره به نزدیکی به ایام عید نوروز، اظهار کرد: شهرستان رشت به عنوان یک شهرستان گردشگری می‌طلبد که مدیران همه تلاش خود را انجام دهند تا میزبانی شایسته برای گردشگران باشیم زیرا گردشگری ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی شهرستان است.

مؤمنی زاده با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از کارهای فرهنگی بسیار خوب است، گفت: هرچه داریم از شهدا است و لازم است که این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: دو عاملی که این فرهنگ را تهدید می‌کند، فراموشی و تحریف است و برای جلوگیری از این دو آفت لازم است که همه ما برای برگزاری هرچه بهتر راهیان نور کمک کنیم.

فرماندار شهرستان رشت همچنین به ۱۵ اسفند روز درختکاری اشاره کرد و گفت: روزدرختکاری ریشه در فرهنگ دینی و ایرانی ما دارد و این روز بهانه‌ای برای احیای محیط زیست است، چنانچه گل کاری و درختکاری و توسعه فضا سبز کار بزرگ انجام بگیرد، سبب تغییر چهره شهر خواهد شد.

وی همچنین به اعمال اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: اعتکاف فرصت بسیار خوبی براب همه ما خواهد بود و سبب می‌شود در زندگی روز مره خود که دچار غبار و زنگ‌زدگی می‌شویم و از خودگرایی به خدا گرایی برسیم.

مومنی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود، انتخابات را نماد مشارکت سیاسی دانست و عنوان کرد: تاکنون فرایند انتخابات به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات همه دستگاه‌ها موظف هستند با فرمانداری برای برگزاری انتخابات کمک کنند.

مؤمنی زاده افزود: مدیران و دستگاه‌های دولتی له یا علیه کاندیداها نباید صحبتی کنند اما کارکنان ادارات در ساعت غیر ادارای و تعطیلات می‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند. همچنین روسای ادارات به قانون انتخابات مسلط باشند.

فرماندار رشت با اشاره به حوزه‌های اخذ رأی گفت: برخی از مدارس و مساجد شعبه اخذ رأی خواهند بود. مکان‌های که به عنوان شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است به هیچ وجه تغییر پذیر نیست و هماهنگی‌ها لازم باید صورت بگیرد. اگر این هماهنگی انجام نشود روز اخذ رأی با مسئولیت خودم، درب شعبه‌ای که بسته است را می شکنم.

همه سلایق باید در انتخابات کاندیدا داشته باشند

وی با بیان اینکه چند رکن برای انتخابات قائل هستیم، گفت: امنیت، رقابت، مشارکت از ارکان مهم انتخابات است.

فرماندار رشت با بیان اینکه میزان مشارکت نشانگر عزت ملی و اقتدار نظام است، گفت: به تجربه ثابت شده‌است در انتخاباتی که همه سلایق حضور داشتند و به معنای واقعی رقابت صورت می‌گرفت، مشارکت بالا بود و در برخی انتخاباتی که این عرصه محدودتر بود مشارکت مردم پایین بود.

مومنی زاده تصریح کرد: امیدوارم بستر به گونه‌ای باشد تا همه سلایق و جریانات سیاسی کاندیدا داشته باشند و شاهد مشارکت بالا باشیم و کسی نباید فکر کند که یک نفر تاثیری ندارد. باید همه حضور داشته باشند زیرا انتخابات رویداد مهم سیاسی سال است.

افتتاح پروژه‌ها با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری

به گزارش دیارمیرزا، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه با قدردانی از تمام مدیران و روسای ادارات شهرستان بابت تکمیل پروژه‌ها در شرایط سخت اقتصادی موجود، اظهار کرد: در افتتاح پروزه های دهه فجر مهمان کشوری، معاونین رییس جمهور و دو وزیر حضور خواهند داشت.

محمدعلی ویشکایی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار برنامه در زمینه عمرانی، فرهنگی ،قرآنی در دهه فجر اجرا خواهد شد، گفت: از ۱۰ روز ایام الله فجر، پنج روز برنامه‌ها در بخش مرکزی و بقیه در بخشهای دیگرشهرستان  اجرا می گردد.

وی در ادامه متذکر شد: روسا و مدیران در برنامه های افتتاح پروژه‌ها دقت لازم را داشته باشند و از نصب بنرهای اضافی خودداری کنند.

 

Share