سرپرست فرمانداری فومن:

مدرسه باید جای ساختن عقل، تفکر، تدبیر و امید باشد

رضایی با تاکید بر اینکه مدرسه باید جای ساختن عقل، تفکر، تدبیر و امید باشد، اظهار داشت: بنابراین می دانیم که چه اندازه مدرسه و آموزش و پرورش اهمیت دارد و عزیزان فرهنگی به خصوص معلمان بر اهمیت رسالت خود آگاه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس به خصوص بیش از ۴۰۰ شهید شهرستان فومن، فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس را تبریک گفت و افزود: اول مهر روز آغاز تلاش برای یادگیری و اندوختن سرمایه های علمی و معنوی است.

وی ادامه داد: بی شک آموزش و پرروش مهمترین دستگاه در حوزه تعلیم و تربیت است و از این جهت مهم است که بار دیگر تلاشمان را برای فراگیری و یادگیری آموزشها و مهارتهای زندگی آغاز می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه همه چیز از خانه و مدرسه شروع می شود، گفت: اعتقاد، ایمان، راه و سبک زندگی، نحوه معاشرت و ارتباط با دیگران، اخلاق، رفتار و توانمندی های علمی همه از خانه و مدرسه آغاز می شود.

سرپرست فرمانداری فومن گفت: معلمان، مربیان آموزشی و برنامه ریزان کشور هستند و می دانند که محل اتصال جامعه با خانه، مدرسه است و مدرسه باید بتواند ما را با تاریخ گذشته آشنا و به دنیای امروز متصل و ارتباط ما را با فردا برقرار کند.

وی افزود: بنابرین مشخص است که معلمان چه رسالت بزرگ و مهمی را برعهده دارند. باید کاری کنیم که دانش آموزان با شور و نشاط و علاقه مندی به استقبال مدرسه بروند و فضای مدرسه به گونه ای باشد که آموختن احترام به یکدیگر، مهربانی و در صورت اختلاف نظر، نقد توامان با احترام و ادب را به ما در کنار مسائل علمی بیاموزد.

رضایی با تاکید بر اینکه مدرسه باید جای ساختن عقل، تفکر، تدبیر و امید باشد، اظهار داشت: بنابراین می دانیم که چه اندازه مدرسه و آموزش و پرورش اهمیت دارد و عزیزان فرهنگی به خصوص معلمان بر اهمیت رسالت خود آگاه هستند.

سرپرست فرمانداری فومن یادآور شد: دانش آموزانی که امروز در اختیار معلمان قرار دارند، آینده سازان این کشور هستند و در آینده نه چندان دور زمام امور کشور را در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، عمرانی و فرهنگی برعهده می گیرند و باید آنها را برای فردای ایران آماده کرد.

وی ادامه داد: برای حدود ۹۹ درصد از دانش آموزان واجب التعلیم کشور امکان تحصیل فراهم است و در شهرستان فومن برای حدود ۱۳ هزار دانش آموز امکانات لازم تحصیلی فراهم شده است.

رضایی گفت: تشکر می کنم از مدیر آموزش و پرروش بابت فراهم کردن شرایط لازم جهت حضور دانش آموزان در مدرسه که یکی از مهمترین وظایف دولت است.

سرپرست فرمانداری فومن در پایان اظهار داشت: دولت به امر آموزش و پروش چه به لحاظ توسعه فضای آموزشی و چه به لحاظ توسعه زیرساختها و امکانات لازم برای تحصیل اهمیت قائل است و آن را در اولویت کاری خود قرار داده است و جلسه شورای آموزش و پروش نیز به طور مداوم برگزار شده و می شود. بنابراین مسائل و مشکلات مدارس، دانش آموزان و فرهنگیان باید برای بررسی و رفع شدن در آن مطرح شود، شهرداران و دستگاههای اجرایی ذیربط در این جلسات حضور دارند و به رفع مشکلات مدارس و ارائه خدمات به آنها اهتمام دارند.

Share