سفیر کره در جلسه شورای شهر رشت حضور یافت

پیشنهاد برگزاری هفته رشت در کره جنوبی | از تکنولوژی کره جنوبی در زمینه محیط زیست استفاده شود

علوی با اشاره به اینکه شهر رشت از لحاظ اقلیم و فرهنگ شباهت زیادی به کشور کره دارد، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، مجموعه پارلمان شهری که برآمده از آرای مردم است، تمایل همکاری با کشور هایی دارد که شباهت به رشت دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و سومین جلسه شورای شهر رشت با حضور سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد.

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در ابتدا جلسه با خوشآمد گویی به یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی  در ایران گفت: امیدوارم این نشست دستاوردهای مناسبی برای شهر رشت داشته باشد.

علوی با اشاره به اینکه شهر رشت از لحاظ اقلیم و فرهنگ شباهت زیادی به کشور کره دارد، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران، مجموعه پارلمان شهری که برآمده از آرای مردم است، تمایل همکاری با  کشور هایی دارد که شباهت به رشت دارند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری به دنبال هوشمند سازی در خدمات رسانی هستیم و تمایل داریم از ظرفیت های کره در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: با توجه به شباهت رشت به کره جنوبی در حوزه هایی از جمله مدیریت پسماند می‌توانیم این همکاری را افزایش دهیم.

وی در مورد دو روخانه های شهر رشت اظهار کرد: کره جنوبی در زمینه تصفیه فاضلابهای خود بسیار موفق بوده است و تمایل داریم که از سیستم فاضلاب این کشور بازدید کنیم.

علوی در مورد حمل و نقل عمومی شهر رشت اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه مطالعه تراموا در شهر و نوسازی حمل و نقل عمومی نیازمند همکاری با کشور کره که در صنعت خودرو سازی یک کشور موفق محسوب می شود، اجساس می شود.

از تکنولوژی کره جنوبی در زمینه محیط زیست استفاده شود

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای شهر رشت گفت: مشترکات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور موجب شده است که ارتباط دیپلماتیک در سال ۶۲ ایجاد شود و این مشترکات سبب گشودن سفارت خانه در دو کشور شد.

وی ادامه داد: امروز هر دو کشور عضو سازمان جنبش عدم تعهد هستند و در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۲۰ شرکت از کره جنوبی به ایران آمدند و ۲۰ تفاهم نامه امضا شد.

رمضانپور نرگسی افزود: باتوجه به ارتباطات قوی بین دو کشور انتطار میرود از تکنولوژی کره جنوبی در زمینه محیط زیست، شهر رشت نیز بتواند برای هرچه بهبود بخشیدن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست استفاده کند.

پیشنهاد برگزاری هفته رشت در شهرهای کره جنوبی

در ادامه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شورای رشت نیز اظهار کرد: گفت و گوی ما مبتنی بر دیپلماسی خلاقیت شکل می گیرد و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

فاطمه قدیمی با بیان اینکه در حوزه شهرهای خلاق ایران و کره جنوبی مشترکاتی دارند، افزود: امیدوار هستیم در بین مسیر همکاری ما بین رشت و یکی از شهرهای خلاق کره جنوبی تفاهمنامه خواهر خواندگی منعقد شود.

وی با تاکید بر اینکه در قرار دادهای خواهر خواندگی اشتراکات شهرها مد نظر است، گفت: این خلاقیت به تلاش های مستمر مردمان و افراد خلاق شهرها نیز بر می گردد.

قدیمی با پیشنهاد برگزاری شب فرهنگی رشت در سفارت کره جنوبی گفت: همچنین با همکاری های دو سویه هفته رشت نیز در شهرهای کشور کره جنوبی برگزار شود.

Share