اظهارات قابل تامل رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا

مسعود نصرتی از شهرداری رشت فرار کرد | اگر بهترین گزینه را انتخاب کنیم شهردار نمی‌شود!

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: بعد از انتخاب هیات رییسه فراکسیون کاری را در سال اول تشکیل دادیم و انتظار داشتیم هر ۱۱ نفر در آن شرکت داشته باشند که اینگونه نشد و تا جایی پیش رفت که شهردار سابق رشت دکتر نصرتی از شهرداری فرار کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا در مورد شورای شهر رشت و فرآیند انتخاب شهردار رشت گفت: سال اول شورای پنجم در انتخاب هیات رییسه دوستانی با جریان خاص آمدند تا ۱۱ نفر شورا را تفکیک کنند و به زعم خود با نشست‌هایی که داشتند هیات ریسه و شهردار را تعیین کردند.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه جمع ۴ نفر ما در اقلیت شورا قرار دارد، افزود: اگر قرار بود کاری در شورای شهر رشت انجام می‌دادیم بایستی حداقل ۶ رای می‌داشتیم که متاسفانه چنین امکانی وجود نداشت.

اقلیت شورا کسانی بودند که سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند

وی با بیان اینکه اقلیت شورا کسانی بودند که افراد تازه به دوران رسیده‌ای نبودند و سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند، تصریح کرد: کار اجرایی در ۳۴ سال گذشته از جمله سوابق کاری بنده است و در شرایطی سکان شهرداری را برعهده داشتم که کومونیست‌ها، مارکسیستها و منافقین می‌خواستند پرسنل شهرداری را به خیابان ها بکشند و شرایط سیاسی کشور در مرحله حساس و بحرانی بود.

این عضو شورای شهر رشت همچنین به سوابق اسماعیل حاجی‌پور و  عضو سابق شورا یعنی جلال الدین شکریه اشاره کرد و افزود: آقای شکریه یک چهره ملی و آقای حاجی‌پور تجربه شهردای، معاون فرماندار و عضویت چندین دوره شورای شهر رشت را در کارنامه خود دارد و نیز آقای زاهد جوانی است که کار اقتصادی انجام داده است، ۲۰ سال از سن خود جلوتر است و بسیار دقیق مسائل را تجزیه و تحلیل می‌کند.

وی افزود: چنین افرادی را در سال اول شورای پنجم از هیات رئیسه حذف کردند و شورا را به ۴ و ۷ نفر تفکیک کردند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه افرادی که این تفکیک‌ها را انجام می‌دهند گمان می‌کنند میراث دار واقعی انقلاب هستند، گفت: متاسفانه این جریان فکر می‌کند تنها خودشان دلسوز انقلاب هستند و تصمیماتشان درست و همه به صلاح کشور و نظام است.

هیچ گاه در کارهای اجرایی تفکر سیاسی خود را دخیل نکردم

رمضانپور همچنین ادامه داد: بنده به عنوان یک چهره سیاسی هیچ گاه در کارهای اجرایی تفکر سیاسی خود را دخیل نکردم و این روحیه بر همه کسانی که با من کار کردند آشکار است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: با توجه به تفکیکی که در انتخاب هیات رئیسه سال اول صورت گرفت و همه از قبل تعیین شده بودند اما باز هم ما به اعضای هیات رئیسه رای دادیم و اعضا با ۱۱ رای انتخاب شدند.

مسعود نصرتی از شهرداری رشت فرار کرد

وی ادامه داد: بعد از انتخاب هیات رییسه فراکسیون کاری را در سال اول تشکیل دادیم و انتظار داشتیم هر ۱۱ نفر در آن شرکت داشته باشند که اینگونه نشد و تا جایی پیش رفت که شهردار سابق رشت دکتر نصرتی از شهرداری فرار کرد.

رمضانپور نرگسی افزود: فرار نصرتی نه به معنای اینکه جرمی مرتکب شده باشد بلکه به ایشان اجازه کار نمی‌دادند.

هیات رئیسه سال دوم به صورت انتصابی تشکیل شد

وی در ادامه به انتخاب هیات رییسه سال دوم شورا اشاره کرد و افزود: در سال دوم نیز باز همان دستان آشکار شروع به تفکیک سازی کردند تا شورا را سیاسی کنند و افرادی هم که تازه به دوران رسیده بودند و جویای نام، به آنها گوش دادند و هیات رئیسه سال دوم به صورت انتصابی نه انتخابی بسته شد.

اگر بهترین گزینه را انتخاب کنیم شهردار نمی‌شود!

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا گفت: اکنون هم ما منتظریم همان براداران برای انتخاب شهردار تصمیم بگیرند زیرا اگر ما که در اقلیت هستیم بهترین گزینه که حتی دارای چهره ملی باشد معرفی کنیم انتخاب نخواهد شد چرا که در دور قبل آقای زالفی را معرفی کرده بودیم که اگر انتخاب می شد لااقل شاهد اجرای دو پروژه در رشت می شدیم.

وی اظهار داشت: منتظر هستیم تا گزینه های شهرداری از سوی همان دست‌های آشکار معرفی شود و ما هم از بینشان ببینیم کدام گزینه واجد شرایط تر است انتخاب کنیم و نمایشی که می‌خواهند را در صحنه شورا به مردم نشان بدهیم.

اجازه نخواهیم داد در بین اعضای شورا انشقاق و نفاق ایجاد کنند

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه هرگز ناامید نخواهیم شد، افزود: اجازه نخواهیم داد در بین اعضای شورا انشقاق و نفاق ایجاد کنند زیرا ما برای مردم، توسعه شهر، اتحاد و یکپارچگی رشت از حق مسلم خود گذشت خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرد: از همه مدیران، مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده عالی دولت در استان، مجمع نمایندگان، نهادهای نظارتی و امنیتی و نظامی انتظار داریم تا در توسعه شهر رشت یار و یاور شورا و مدیریت شهری باشند.

شهر رشت، شهری غریب است

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه شهر رشت شهری غریب است، تصریح کرد: مکان تفریحی مناسب، کمربندی مناسب، خیابان‌های درست و گذرگاهای ریلی مناسب در شهر رشت وجود ندارد.

وی ادامه داد: وظیفه ما حل مشکلات سراوان است و اگر شورای پنجم با داشتن چنین اعضایی و نیز فرصت هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد نتواند این کارها و مشکلات را رفع کند مطمئنا ضرر خواهد کرد.

از تفکیک سازی ضربه بزرگی دیده‌ایم

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه از تفکیک سازی ضربه بزرگی دیده‌ایم گفت: برای همکاری نیاز به وحدت و یکپارچگی است. امیدوارم صدای بنده را بشنوند. صدایی که در سال‌های قبل از انقلاب در زندان ها بود اما خفه نشد، صدایی که در دفاع از تمامیت ارضی کشور در جبهه حق علیه باطل خاموش نشد، صدایی که از خانواده شهدا است را بشنوند. ما همه بدهکار مردم هستیم باید رفاه و خدمت رسانی به مردم در اولویت کارهای ما قرار بگیرد.

Share