از گوشه کنار سیاست:

نسخه پزشکی عضو شورا برای شهردار/وقتی کاسه صبر صابر شورا لبریز می شود/ نقش فردوسی پور , مسی و گواردیولا در بررسی رابطه فرماندهان جدید و قدیم سپاه قدس گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.

نسخه پزشکی عضو شورا برای شهردار
باقری-خطیبانیمحمود باقری خطیبانی عضو شورای شهر رشت که هز لحظه انتقادات او نسبت به شهردار جدید رشت شدیدتر می شود در تازه ترین اظهار نظر خود در گفتکو با رشت پرس اظهاراتی عجیب و غریب مطرح کرده که در الفبای گفتمان سیاسی نمیتوان آن را نقد نامید.بخشی از سخنان این عضو شورای شهر رشت در زیر آمده است:
«بنده واقعا از پرورش دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی آقای ثابت قدم بی اطلاع هستم و نمی دانم چطور سپری شده است ولی مطمئنا آقای ثابت قدم کمبود هایی دارند که اینچنین انتقام جویانه برخورد می کند و بنده اعتقاد دارم اگر شخصی می خواهد در هر جایگاه مدیریت کند ابتدا باید مدیریت دلها را سرلوحه کار خود قرار دهد و در عزل و نصب ها و برکناری افراد باید دلیل آن را هم به شخص اعلام کند و حفظ شان و شخصیت افراد باید انجام گیرد .

احساس بنده این است که برای ایشان یکسری مشکلات روحی و روانی وجود دارد و در دوره اول مدیریتی ایشان هم این مسائل وجود داشت ولی احساس بنده و دیگر اعضاء شورا این بود که شاید یک مقدار بازنگری در فکر ایشان اتفاق بیافتد . به نظر بنده با توجه به برخوردی که با آقای ثابت قدم شد ایشان از روز اول مجدد دنبال شهردار شدن بوده است و هیچ استراحت و بازنگری فکری نکرده است .

بنده معتقدم آقای ثابت قدم خودش کناره گیری کند و یک دوره استراحت و بازنگری فکری انجام دهد و با توجه به سن و سال کمی که دارد شاید در سالهای آینده بتواند موفق و به ایده آل ها برسد . ولی این روندی که ایشان دارد توصیه می کنم ایشان به دنبال استراحت برود و یا به تدریس در دانشگاه مشغول شود . ولی اگر بازهم تاکید بر شهردار شدن دارد حداقل یک دوره سه ماهه استراحت کامل داشته باشد.»

حال باید پرسید که آیا این سخنان مصداق بارز توهین و تخریب شخصیت افراد نیست؟اینگونه اظهارات هرچند اگر از روی خیرخواهی زده شده باشد نمی تواند وجهه خوبی در میان مردم داشته باشد به خصوص در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی نامگذاری شده است.بقول حضرت حافظ: توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند .

پیش بینی حقشناس از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان

هادی حق شناس نماینده سابق انزلی در مجلس با اشاره به نقش مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی نوشته است:تمام دنیا بانک­های مرکزی نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بازی می کنند. بانک­های مرکزی مستقل هستند ولی این استقلال به این معنی نیست که در چهارچوب سیاست­های دولت نباشند. بعضی ها به اشتباه فکر می کنند که سازمان بودجه سابق و یا سازمان برنامه ریزی و مدیریت فعلی باید برای این که کارآیی بهتری در نظارت اجرای برنامه های توسعه داشته باشند باید مستقل از دولت قرار گیرند. وظیفه این سازمان مشخص کردن محور توسعه با شناخت دقیق پتانسیل و ظرفیت­های چند جانبه استان ها و در نهایت کشور است. وقتی سیاست یا برنامه ای توسط این سازمان تدوین شد، همه ارکان دولت موظف به اجرای آن هستند.
وی در انتها می گوید:پیش بینی من از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان این است که چون در حال حاضر هم بانک مرکزی به عنوان متولی سیاست­های پولی کشور و هم سازمان برنامه به عنوان متولی برنامه ریزی و توسعه کشور و هم وزارت اقتصاد به عنوان متولی سیاست­های ملی و اقتصادی کشور با یک هماهنگی خوب حرکت می کنند، همه چیز به خوبی پیش رود. در واقع نتیجه این هماهنگی بین دستگاه­های مهم دولت باعث شده که تورم ما سیر نزولی پیدا کند، در کنار آن بعد از دو سال که رشد اقتصادی منفی داشتیم در سال ۹۳ رشد اقصادی کشور مثبت مشاهده شد. خوشبختانه تا کنون سیاست­های پولی، مالی، بودجه ای و برنامه ای سازمان های متولی با هماهنگی بالایی در راستای سیاست های دولت بوده است. قطعا اگر همه دستگاه­ها با هم هماهنگ باشند و مدیران شایسته و توانمند در صحنه مدیریت استانی حضور داشته باشند با برنامه های سازمان مدیریت، توسعه نیافتگی استان جبران خواهد شد.

رویای صادرات آب توسط گیلان !

در حالیکه کمبود آب در گیلان همواره یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان استان بوده است اما ظاهرا مدیر عامل آبفای گیلان در این زمینه نظر دیگری دارد :کاظم لطفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به وضعیت آب شرب در این استان اظهار کرد: وضعیت آبرسانی در شهرها خوب است و گیلان در این زمینه نکات برجسته‌ای دارد.
وی با بیان اینکه گیلان دارای پایداری در تامین آب شرب و سالم است، تصریح کرد: گیلان می‌تواند در آینده صادر کننده آب شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان داشتن آب سالم را از ثروت‌های مهم این استان عنوان کرد و گفت: در زمینه تصفیه‌خانه فعال و محیط زیست را حفظ می‌کنیم و یکی از شرکت‌های برتر کشور می‌شویم.

وقتی کاسه صبر صابر شورا لبریز می شود

به گزارش فارس ,عباس صابر بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر نسبت به وضعیت حاکم بر این فضا انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: اگر اعضای شورا با یکدیگر خرده‌فرمایش دارند می‌توانند در بیرون از صحن با یکدیگر صحبت و درگیری‌های خود را برطرف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برخی از اعضای شورا هر هفته در صحن مسایلی را به خاطر بعضی از درگیری های شخصی نسبت به یکدیگر مطرح می‌کنند، تصریح کرد: این موضوعات موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

وی خود را نیز عضو شورا خواند و تصریح کرد: از اعضای شورا می‌خواهم حرمت یکدیگر را حفظ کنند و  از آقایان ‌موسوی‌روزان و باقری‌خطیبانی تقاضا دارم تا در صحن شورا مسایلی خارج از موضوعات شورا و شهرداری را مطرح نکنند.

صابر متذکر شد: به عنوان رئیس شورا دیگر اجازه نمی‌دهم چنین نطق‌هایی خارج از موضوعات مربوطه در صحن علنی شورا و در مقابل رسانه‌ها مطرح شود.

نقش فردوسی پور , مسی و گواردیولا در بررسی رابطه فرماندهان جدید و قدیم سپاه قدس گیلان

sepah_img_3846احرار گیل در یادداشتی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه قدس گیلان نوشته است:
عادل فردوسی پور چندی پیش گزارش گر بازی رفت دو تیم بایرن مونیخ و بارسلونا بود. فردوسی پور در حین گزارش جمله ای گفت که به دل خیلی ها نشست ، او گفت: جوزپ گواردیولا مربی بایرن مونیخ آلمان (که قبلاً مربی مسی در بارسلونا بود) در مصاحبه پیش از بازی مهم و حساس (بایرن – بارسلونا در زمین حریف ) در وصف بازیکن رقیب گفته که اگر«لیونل مسی» نبود من الان باید دسته سه مربیگری می کردم!!

این مطلب را کسی (پیش چشم صد ها میلیون بیننده از سراسر جهان فرهنگ سازی کرده و) برزبان آورد که از مربیان تراز اول فوتبال دنیاست و تا کنون چندین و چند جام بزرگ باشگاههای دنیا را در کلکسیون افتخارات خود دارد. البته که «یونل مسی»هم اعجوبه فوتبال جهان است و کلکسیون او هم مملو از جام های معتبر جهانی و آقای گلی است و….

راستی چرا مربی نام آوری چون گوواردیولا در آستانه فتح جامی دیگر در کشور اسپانیا و در زمین حریف بازیکن رقیب را اینقدر بالا می کشد تا پمپاژ روحیه بشه و درآن بازی گل هم بزنه و نتیجه را سه برصفر از آن خود کنه؟!…

این سخنان گواردیولا کدامیک را نزد مخاطبان بزرگ کرد؟ مربی یا بازیکن؟ گواردیولا یا لیونل مسی؟! بی شک کسی که این سخنان را در وصف بازیکن تیم رقیب و دوست روزهای دور خود به زبان می آورد نشان از طبع بزرگ و منش استادانه اش دارد که هم برای مربیان نامی دوران درس وهم بازیکن پرور و نیز استعدادها را شکوفا می کند تا راه را گم نکنند . اگر به جایگاه و مدارجی رسیدن آنهایی که سبب این بزرگی شدن را فراموش نکنند…

شاید ربط این دو داستان دور از اذهان باشد ولی ….

روز پنج شنبه مراسم تودیع سردار پر آوازه سپاه گیلان سردار هامون محمدی و معارفه سردار نامی دوران دفاع مقدس سردار محمد عبدالله پور در حسینیه شهدای رشت برگزارشد.انصافاً همه هم برای تقدیر از این دو فرمانده سنگ تمام گذاشتند.

سردار عبدالله پور که مدت ۵سال در کنار دست سردارمحمدی مسئولیت جانشینی ایشان را برعهده داشت حالا یک درجه ارتقاء می یابد و می شود ،فرمانده.

پنج شنبه هنگامیکه سردارمحمدی خواست از سردار محمد عبدالله پور بگوید، آنقدر از او به بزرگی یاد کرد و «داستان یک جلد قرآن شهدا» را به رخ او کشید که اشک بسیاری از حاضرین؛ از جمله خود عبدالله پور را در گوشه رینگ در آورد. آخه عبدالله پور هم چون «لیونل مسی گواردیولا» سالها در تیم سردارمحمدی توپ می زد و بازیکن این تیم بود.

هردو نیز برای انقلاب،ولایت و آرمانهای شهدا شهره اند هردو هم در کلکسیون افتخارات خود جام های فراوانی را به تصویر کشیده اند…

حاج هامون گفت: عبدالله پور را از دوران دفاع مقدس می شناسم. عبدالله پور مصداق واقعی جهادگر انقلابی است… از امروز من بسیجی سردارعبدالله پور هستم و او فرمانده ام ….این مطلب را کسی برای نسل جدید از سبز پوشان فرهنگ سازی می کند و بر زیان می آورد که ۵سال عبدالله پور را در نقطه حساس تیم اش به بازی گرفت، او را فیکس تیم خود کرد ؛راه و رسم خوب بازی کردن و گل زنی را به او آموخت تا اینکه آقای گل حال حاضر و گل سر سبد  اینروزهای سپاه گیلان شد و…

سردار محمدی در پایان گفت:  ریل «عبدالله پور» ریل انقلاب و مسیر ولایت است و….

حال از خود می پرسیم که آیا این «منش و پهلوانی» ستودنی نیست؟ این تکریم نشان از فرهنگ غنی شهدا و دوران دفاع مقدس ندارد؟ آیا این راه و رسم کور شدنی است؟ حاشا و کلا … و اینگونه انسانهای بزرگ می مانند … و تو ماندنی هستی سردار.

Share