یو جانگ هیان در جلسه شورای شهر رشت:

در ماسوله شاهد مهمان‌نوازی مردم گیلان بودیم | حمایت از خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای کره

یو جانگ هیان تصریح کرد: درباره خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای کره جنوبی اعلام آمادگی می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و سومین جلسه شورای شهر رشت با حضور سفیر کره جنوبی در ایران برگزار شد.

همیشه از شهر رشت حمایت خواهم کرد

به گزارش دیارمیرزا، سفیر کره جنوبی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جلسه شورای شهر رشت گفت: شنیده ام شهر رشت شهر باران‌های نقره‌ای و شهر خلاق خوراک و دارای مردمان میهمان نواز است.

یو جانگ هیان با اشاره به حضور خود در شهرک تاریخی ماسوله گفت: در انجا شاهد مهمان نوازی مردم گیلان بودیم و ازصمیم قلب به گیلان و شهر رشت علاقه خود را ابراز می‌کنم.

وی افزود: دو کشور ایراه و کره جنوبی روابط بسیار خوبی باهم دارند و اخیر با وضع تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، سعی خواهیم کرد بر مشکلات فائق آییم.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان اینکه که کره جنوبی از تحریم‌ها معاف شده است، گفت: می توانیم روابط بازرگانی و خرید نفت خام را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در اوایل این روابط زیاد پررنگ نباشد، گفت: این روابط در حد خرید نفت و بازرگانی نخواهد ماند و مایل هستیم در حوزه‌های دیگر نیز با ایران ارتباط داشته باشیم.

یو جانگ هیان به سفر خود به رامسر اشاره کرد و گفت: در پروتکل رامسر متوجه شدیم که ایران بسیار به محیط زیست خود توجه می‌کند. ایران و کره در این کنوانسیون عضو هستند و بنابراین همانطور که گفتم روابط ما فقط در زمینه اقتصادی نبوده و در حوزه محیط زیست نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کشور ما در حوزه هوشمندسازی دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای است و انتقال این تکنولوژی به ایران را دنبال می‌کنیم.

یو جانگ هیان تصریح کرد: درباره خواهرخواندگی رشت با یکی از شهرهای کره جنوبی اعلام آمادگی می‌کنم.

وی افزود: اولین بار است که در شورای شهر رشت حضور دارم و هرگز این روز را فراموش نمی‌کنم و همیشه از شهر رشت حمایت خواهم کرد.

Share