مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

صادرات ۳۲ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا در فروردین ۹۷

امیدی گفت: در طی یک ماه گذشته در سال ۹۷، مقدار ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزن ۱۵۴ درصد و ازحیث ارزش، ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در طی یک ماه گذشته در سال ۹۷، مقدار ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد که از لحاظ وزن ۱۵۴ درصد و ازحیث ارزش، ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا با اعلام مطلب فوق افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیک، محصولات معدنی و فلزی به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

امیدی همچنین طی مدت یاد شده اعلام کرد: مقدار ۱۹ کالا به ارزش ۱۲ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده و عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی در ادامه خبر داد: ۱۲ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون دلار از گمرک آستارا وارد کشور شده و عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی است که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.

رسول امیدی گفت: در همین مدت ۵ هزار کالا به ارزش هشت میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده و عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن،مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده که کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور مقدار ۱۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی (خروجی) شده است که عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودرو سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده که از قاره های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان اوکراین ترانزیت شده است.

امیدی در پایان از سود بدست آمده در همین مدت خبر داد: ۹۳ هزار و ۹۴۴ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کرده که  نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافرین خروجی سی درصد افزایش و مسافرین ورودی ۳۴ درصد افزایش داشته است.

درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در یک ماهه سال جاری ۳۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share