مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

صادرات ۷۴ میلیون دلار کالای غیر نفتی از گمرک آستارا به آسیای میانه

مدیرکل گمرک آستارا گفت: در طی دو ماه سال ۹۷ مقدار ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر که از لحاظ وزن ۱۴۸ درصد و از حیث ارزش ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در طی دو ماه سال ۹۷ مقدار ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر که از لحاظ وزن ۱۴۸ درصد و از حیث ارزش ۱۳۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا در گفتگو با دیارمیرزا با بیان این مطلب، افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ ،شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش ،مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی گفت: طی مدت یاد شده و مقدار ۲۴ تن کالا به ارزش ۲۲ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر و عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.

رسول امیدی افزود: همچنین طی مدت مذکور ۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده و عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات و لوازم برقی که از کشورهای روسیه ،گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.

وی گفت: در همین مدت ۱۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت که از لحاظ وزن ۶ درصد کاهش و از حیث ارزش ۷۱ درصد افزایش داشته و عمده کالاهای ترانزیت ورودی شامل لوازم چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک آستارا در ادامه گفت: طی مدت مذکور مقدار ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۴ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده که عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودرو سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده که از قاره های مختلف به کشورهای آذربایجان ،روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.

وی افزود: در همین مدت ۱۶۸ هزار و ۶۶ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافرین خروجی ۲۸ درصد افزایش و مسافرین ورودی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا در پایان درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در دو ماهه سال جاری را مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

Share