مدیرکل گمرک آستارا خبرداد:

صادرات ۲۲۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور

امیدی تشریح کرد: طی این مدت ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرک آستارا وارد کشور شده و عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، ذوب آهن، ماشین آلات و لوازم برقی که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل گمرک آستارا صبح امروز در گفتگویی مطرح کرد: در طی ۱۲ ماهه سال ۹۶، مقدار ۴۲۴ هزار تومان کالا به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد.
رسول امیدی با اعلام مطلب فوق افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی،فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
وی اضافه کرد: در مدت یاد شده مقدار ۱۲۱ کالا به ارزش ۳۳۱ هزار بار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده و عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.
امیدی تشریح کرد: طی این مدت ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از گمرک آستارا وارد کشور شده و عمده کالاهای وارده شامل مواد شیمیایی، ذوب آهن، ماشین آلات و لوازم برقی که از کشورهای روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد شده است.
وی ادامه داد: در طی همین مدت ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده که این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۸ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته و عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه و الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده که از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.
امیدی بیان کرد: همچنین طی مدت مذکور مقدار ۲۹۱ هزار تومان کالا به ارزش یک میلیارد و سیصد و هجده میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده که از لحاظ وزن ۲۳ درصد و از حیث ارزش ۳۷ درصد افزایش داشته عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودرو سواری، مبلمان، ماشین آلات و لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده که از قاره های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.
اضافه کرد: در همین مدت ۷۳۷هزارو ۸۲۳ نفر مسافر از طریق مرز گمرک آستارا تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین خروجی ۵ درصد و مسافرین ورودی ۳ درصد کاهش داشته است.
امیدی در پایان بیان کرد: درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا در ۱۲ ماهه سال گذشته مبلغ پانصد و شصت و چهار میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

Share