حجت الاسلام پروایی در گرامیداشت شهید معززی

برخی تنها با داشتن مسوولیت در صف اول نماز جمعه هستند

نماینده مرم گیلان در مجلس خبرگان اقامه نماز را از اهداف نهضت عاشورا بیان کرد و گفت: برخی تنها با داشتن مسوولیت در صف اول نماز جمعه هستند و بعد از پایان مسوولیت فقط در ییلاق می توان چنین افرادی را یافت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یادواره شهدای روستای شیرآباد تالش با عنوان «آبروی محله، افتخار کوچه‌ها» ویژه گرامیداشت امیر سرلشگر شهید سید غنی معززی عصر امروز برگزار شد.
نماینده گیلان در مجلس خبرگان طی سخنانی در مسجد امام رضا این روستا، امام حسین(ع) و نهضت ایشان را با عنوان چراغ هدایت یاد کرد و گفت: شاکریم در کشوری زندگی می کنیم که پرچمش با نام و یاد سید الشهدا (ع) برافراشته شده و فرزندان این سرزمین با نام آن امام به عظمت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد پروایی افزود: عظمت ایران در سایه ولایت و شهادت به دست آمده است اما برخی اتفاقات باعث سرافکندگی ملت شده و تاکید می کنم که در خانه ملت عزت ملی با حرکات سخیف از بین نرود.

وی تصریح کرد: عکس سلفی برخی نمایندگان با خانم موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عظمت ملت ایران را زیر سوال برد.

پروایی با اشاره به شهادت محسن حججی در همین زمان گفت:خداوند شهیدی را از میان این ملت انتخاب کرد تا در جهان مایه افتخار ما باشد تا همگان به غرور، تعصب، ایثار و عزت ما افتخار کنند.

وی همچنین گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شهید حججی، حجت را برای همه تمام کرده است و ما با اعمال خود پاسخگوی این شهید و خانواده معظم ایشان در قیامت خواهیم بود.

نماینده گیلان در خبرگان رهبری مردم ایران را نجیب توصیف کرد و گفت: عشق سیدالشهدا در قلب مردم سرد نمی شود مگر آنکه با دستان خود کاری کنیم که جوانان از اسلام، قرآن، ولایت و مبانی انقلاب زده شوند.

پروایی شهیدان را عامل حفظ تمامیت ارضی کشور خواند و خواستار درس آموزی از آنان شد و در بخش دیگری سخنان خود خاطرنشان کرد: پیام عاشورا و شهیدانی همچون محسن حججی حفظ غیرت، حجاب، عفاف و حیا است که فقط اختصاص به زنان جامعه ندارد و داشتن این کرامت اخلاقی برای همه لازم است.

وی غیرت را ضامن امنیت بیان کرد و متذکر شد:نمی توان با سیاست یک بام و دو هوا به مسیر ادامه داد و ضمن ادعای پیروی از امام حسین (ع) به راهی دیگر رفت.

پروایی ضمن انتقاد از نحوه برگزاری یادواره شهدا خواستار بیان مطالب لازم جامعه در اینگونه مراسم شد و تصریح کرد:رسوم غلط و برخی مجالس عروسی مایه ننگ تالش و اهل بیت است که تا یک هفته پیش از محرم در هتلها،خیابانها و خانه ها به چشم میخورد.

نماینده مرم گیلان در مجلس خبرگان در ادامه روزی حلال را لازمه داشتن جامعه سالم بیان کرد و از فروش برنج نامرغوب بنام برنج شمال گلایه نمود.

وی تذکر به مسوولین برای خدمت رسانی به مردم را یکی دیگر از کارهایی بیان کرد که می تواند در یادواره ها انجام شود.

خطیب این مراسم مبارزه با دنیا دوستی را از اهداف قیام عاشورا بیان کرد که مصادیق آن در اختلاسهای چند هزار میلیاردی اخیر به چشم میخورد و خواستار احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان درسی از مکتب حسینی شد.

نماینده مرم گیلان در مجلس خبرگان اقامه نماز را از اهداف نهضت عاشورا بیان کرد و گفت: برخی تنها با داشتن مسوولیت در صف اول نماز جمعه هستند و بعد از پایان مسوولیت فقط در ییلاق می توان چنین افرادی را یافت.

پروایی ترک نماز در مراسم عروسی، عزا و حتی مراسم عزاداری را یک آسیب توصیف کرد و خطاب به شرکت کنندگان این مراسم متذکر شد:شفاعت امام تنها شامل افرادی می شود که از اقامه کنندگان نماز باشند.

هر مسئولی توان خدمت ندارد مسوولیت را تحویل دهد

سید مهدی معززی به عنوان یکی از فرزندان این شهید گفت: خاطرات زیادی از پدرم دارم که در سالهای پیش از انقلاب و کودکی ما در تبعید کازرون به سر میبرد.

وی با بیان سوابق امیر شهید معززی گفت: ایشان فرماندهی پادگان زرهی منجیل، حضور در کنار شهید صیاد شیرازی و سردار سید رحیم یحیی صفوی، نقش آفرینی در تحولات غرب کشور پیش و پس از آغاز جنگ، جانبازی و اسارت را در کارنامه خود دارد که سرانجام در ۱۳ آبان ۱۳۶۳ در منطقه شیخ بندی فکه به شهادت رسید.

معززی از مجاهدت شهیدان و ایثارگری های جانبازان تمجید کرد و گفت: عده ای از جانبازانی که در نقاط مختلف کشور تحت درمان من هستند، بیش از ۲۸ سال از هرگونه توان حرکتی محرومند.

فرزند شهید معززی خطاب به مسوولان گفت: برای پستهای سازمانی در این کشور بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده ایم و حرمت خون شهیدان و ایثارگران اقتضا می کند تا با تمام توان به مردم خدمت کنیم. چنانچه مدیری احساس می کند که توان خدمت کردن ندارد پست خود را تحویل دهد.

Share