سردار علی فضلی در یادواره شهدای آستارا

عملیات کربلای ۵ باید زنده نگه داشته شود/ دفاع مقدس الگوی مقاومت اسلامی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جانشین فرمانده بسیج مستضعفین عملیات کربلای ۵ را یکی از فراموش نشدنی‌ترین موارد دفاع مقدس خواند که امام خمینی و مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند و افزود: شبهای این عملیات بنا به گفته‌های مقام معظم رهبری شبهای قدر انقلاب اسلامی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یادواره شهدای شهرستان مرزی بندرآستارا صبح روز چهارشنبه ۱۷ آذر در مصلی شهر آستارا برگزار شد (گزارش تصویری).

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از آستارا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین فرماندهی بیسج مستضعفین در این یادواره طی سخنانی گفت: شهدای شیعه و سنی استان ولایتمدار گیلان خون مقدسشان برای دفاع از پرچم اسلام و رسول الله ریخته شده است.photo_2016-12-08_21-51-21

فضلی افزود: انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی «ره» بر سه پایه قرآن، عترت و مردم شکل گرفته است که شما مردم برای پیروی از دستورات امام از هم سبقت گرفتید.

وی با اشاره به رویدادهای پس از انقلاب گفت: پس از انقلاب به اصل ولایت مطلقه فقیه می‌رسیم که جایگاه آن پس از انبیا و اولیای الهی خالی بود و مهم‌ترین رکن حکومت اسلامی بر پایه این اصل برای رهبری جهان اسلام را بر عهده گرفته است.

این مقام عالی رتبه نظامی سپاه پاسداران به جایگاه قانون اساسی کشور پرداخت و تصریح کرد: قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با نظارت شورای نگهبان باید با این قانون منطبق باشد.

جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین دشمن ستیزی مردم ایران را اینگونه تشریح کرد: «مردم توان تحمل دشمن را ندارند و در ۳۸ سال گذشته این موضوع را به اثبات رسانده اند» و با اشاره به شکل گیری گروه‌های جدایی طلب قومی در سالهای ابتدایی انقلاب سخن که قصد تجزیه کشور را داشتند٬ افزود: در آن سال‌ها شاهد ترورهای زیادی و در تهران به عنوان کانون این اقدامات شاهد ۷۴ ترور در یک روز بودیم.

فضلی آغاز جنگ تحمیلی را آخرین تلاش دشمن توصیف کرد که بلوک‌های شرق و غرب، دولت‌های منطقه و با اعزام نیرو از ۴۰ کشور جهان برای صدام حسین، برپا شد.

وی دفاع مقدس را الگویی برای مقاومت اسلامی در سوریه، غزه، فلسطین و عراق خواند که از مردم ایران الگو گرفته شده است و انتشار فرهنگ شهدا را مرهون تلاش‌های بسیار خواند.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین عملیات کربلای ۵ را یکی از فراموش نشدنی‌ترین موارد دفاع مقدس خواند که امام خمینی و مقام معظم رهبری بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند و افزود: شبهای این عملیات بنا به گفته‌های مقام معظم رهبری شبهای قدر انقلاب اسلامی است که انس با آن شما را وارسته می‌کند.

فضلی در ادامه گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری هر کس این عملیات را فراموش کند از اردوگاه انقلاب خط خواهد خورد. وی همچنین این عملیات را از دیدگاه ایشان کربلایی توصیف کرد که سپاه آن را در شلمچه مشق کرد.

وی به بیان دیدگاه معظم له برای زنده نگاه داشتن این خاطره ماندگار حسینی تاکید نمود و در بیان دستاوردهای نظامی این عملیات گفت: کربلای ۵ به استعداد ۱۵ لشگر در منطقه شلمچه در حالی کلید خورد که ۲ هفته پیش از آن عملیات کربلای ۴ با تمام محاسبات انجام شده بدون هیچ دستاورد نظامی پایان یافته بود.

فضلی با بیان رهنمودهای امام راحل در شکل گیری این عملیات اشاره کرد که موجب شد تا رزمندگان خسته از عملیات پیشین بدون ترک منطقه برای لبخند امام خمینی وارد میدان نبرد شوند.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین شنیده شدن صدای اذان در تصرف دژ شلمچه که با موانع فراوان محصور شده بود را نشانه اعتقادات فاتحین سنگرهای دشمن خواند و ۸۵ درصد از نیروهای عمل کننده در این عملیات را نیروهای مردمی اعلام کرد که نشانه بلوغ نظامی مردم برای اجرای یک عملیات بود.

وی شکل گیری دیدار غیرمنتظره امام خمینی با فرماندهان اجرا کننده این عملیات را از نشانه‌های یک پیروزی بزرگ دانست.

سردار فضلی در بخش دیگری از سخنانش از میزبانی زائرین آذربایجانی اربعین حسینی در شهر مرزی بندرآستارا قدردانی کرد و در این باره گفت: آستارا جزو ۷ شهر مرزی کشور بود که کار میزبانی از زائرین خارجی را انجام داد.

گفتنی است در این مراسم سید جواد هاشمی بازیگر معروف به اجرا و روایت‌هایی از دفاع مقدس پرداخت که فراز و فرودهای این روایتگری، شور و شوق شرکت کنندگان را برانگیخت. محمدباقر منصوری ذاکر آذری زبان اهل بیت نیز با قرائت مرثیه و اشعاری به زبانهای آذری و فارسی پرداخت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن ۱۶۶ شهید در ۲۰۰ کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

Share