عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گیلان:

حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ شود|نظام مهندسی ساختمان گیلان ۲۱ هزار عضو دارد

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با یادآوری اینکه از پتانسل نظام مهندسی فومن باید برای توسعه و عمران شهرستان بهره بیشتری برد، خاطرنشان کرد: مهندسان در اقدامات خود بسیار دقیق تر و فنی تر عمل خواهند کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هدی پورغفار مغفرتی فومنی در نشست هم‌ اندیشی مهندسان نظام مهندسی ساختمان فومن با نماینده مجلس شهرستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی نظام مهندسی فومن از سال ۸۸ شروع به کار کرده است، گفت: هیات رییسه نطام مهندسی فومن در حال تلاش برای توسعه مسایل عمرانی و وضعیت این دفتر در شهرستان هستند.

وی با یادآوری اینکه هیات رییسه نظام مهندسی ساختمان استان نیز آماده همکاری با همه نمایندگی های استان است، افزود: خودمان را ملزم به کمک رسانی و خدمت رسانی به دفاتر نمایندگی شهرشتان ها می دانیم.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با یادآوری اینکه از پتانسل نطام مهندسی فومن باید برای توسعه و عمران شهرستان بهره بیشتری برد، خاطرنشان کرد: مهندسان در اقدامات خود بسیار دقیق تر و فنی تر عمل خواهند کرد.

وی یکی از مشکلات حوزه مهندسی را بلاتکلیفی در آیین نامه های قانونی نظام مهندسی دانست و ادامه داد: حوزه اختیارات نظام مهندسی نباید در قوانین کم رنگ شود.

این مسئول با بیان اینکه با ورود نظام مهندسی، کیفت ساخت و سازها در سطح کشور افرایش یافته است ، ادامه داد: نطارت نظام مهندسی در کیفی سازی ساختمان ها موجب توسعه عمران و ساخت و ساز ها شده است.

پورغفار با یادآوری اینکه نظام مهندسی ساختمان استان گیلان ۲۱ هزار عضو دارد، گفت: ۱۰ هزار نفر از این تعداد دارای پروانه اشتغال در حوزه های هفت گانه مهندسی هستند.

این مسئول با اشاره اینکه ساخت و سازها از سال ۹۲ دچار رکود شده اند، ادامه داد: در سال ۹۲ دویست و سی و چهار هزار مترمربع مقدار ساخت و ساز در فومن بوده است.

وی با یادآوری اینکه مقدار مذکور در سال ۹۳ چهل درصد کاهش پیدا کرد، اضافه کرد: وضعیت رکود مانند ساختمام باید با اصلاح قوانین و حمایت مسئولان بهبود پیدا کند.

 پورغفار ساخت و ساز را موجب رونق اقتصادی در کشور دانست و متذکرشد: رکود موجود در حوزه عمران باید مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد.

وی با تصریح براینکه مقدار پایین ساخت و ساز موجب کاهش کار مهندسان شده است، افزود: قانون نظام مهندسی نیاز به بازنگری دارد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اینکه مهندسان نیازمند حمایت بیشتر قوانین و قانون گذاران هستند، گفت: نمایندگان مجلس باید در تصمیات خود منافع مهندسان را نیز در نظر بگیرند.

همچنین مجید کمالی نیا در ادامه این نشست با بیان اینکه فومن در ۷ رشته مهندسی عضو فعال دارد، افزود نظام مهندسی فومن دارای مهندسان برجسته علمی و مدیران موفقی در سطح استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود شرایط نیازمند یاری نمایندگان مردم هستیم، گفت: یکی دیگر از خواسته های نظام مهندسی، همگام سازی بیشتر شهرداری با نظام مهندسی است.

Share