شکری مطرح کرد

۶ روستای کرگانرود فاقد راه هستند | اختصاص اعتبار برای بیمارستان تالش

شکری از محرومیت در روستاهای جنگلی و کوهستانی بخش کرگانرود سخن گفت و تصریح کرد: ۶ روستای این بخش که در منطقه حفاظت شده قرار دارند، فاقد راه روستایی هستند و مردم با اسب و قاطر در مسیرهای جنگلی رفت و آمد می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود شکری نماینده شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال روز دوشنبه ۱۸ بهمن در مراسم تجمیع پروژه های عمرانی بخش کرگانرود تالش، از سید عیسی مهدوی فرماندار تالش به دلیل اخلاق نمونه و قبول کار در منطقه تالش قدردانی کرد.

شکری افزود: همه اقدامات پس از انقلاب اسلامی با وجود مشکلات درآمدی و اعتباری انجام شده که باید به نسل جوان معرفی شود.

وی همچنین گفت: تصمیم گیری تا پیش از انقلاب در اختیار ما نبود و آمریکایی ها بودند که تعیین تکلیف می کردند.

نماینده تالش به درآمدهای کلان نفتی حکومت پهلوی اشاره کرد که در اواخر عمر این حکومت به ۴۵ دلار نیز رسیده بود که ارزشی بیش از مقدار حاضر داشت.

شکری بیان تفاوتهای پیش و پس از انقلاب را معیاری برای مشخص شدن ظلم تاریخی به ملت ایران خواند که باید گفته شود.

وی عدم آگاهی مردم از حقوق اولیه را از جمله مصایب این دوره بیان کرد و گفت: در بخش علمی تنها ۴۸۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند ولی اکنون این مقدار به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با بیان نعمتهای وقوع انقلاب متذکر شد: هیچ قدرتی امروز نمی تواند حریف ملت ایران شود که در سایه مبارزه بی امان و مقابله با سنگ اندازی های دشمن به دست آمده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار استفاده از نیروهای مخلص و توانمند توسط بخشدار کرگانرود شد.

مردم در روستاهای کرگانرود با اسب و قاطر رفت و آمد می کنند

شکری از محرومیت در روستاهای جنگلی و کوهستانی بخش کرگانرود سخن گفت و تصریح کرد: ۶ روستای این بخش که در منطقه حفاظت شده قرار دارند، فاقد راه روستایی هستند و مردم با اسب و قاطر در مسیرهای جنگلی رفت و آمد می کنند.

وی اضافه کرد: گزارش این مسئله به سازمان محیط زیست، شخص خانم ابتکار، سازمان منابع طبیعی ارسال شده و بازدید میدانی توسط مسوولین از این منطقه انجام گرفته است که تاکنون نتیجه خاصی دربر نداشته است.

نماینده تالش خواستار تعیین تکلیف مردم این روستاها شد تا در صورت عدم دستیابی به امکانات از این روستاها مهاجرت کنند.

وی برنامه ششم توسعه را روستا محور و بر مبنای توسعه روستاها بیان کرد و گفت: با دادن امکانات رفاهی و زیربنایی از قبیل راه روستایی مناسب،برق، گاز و شبکه آب شرب باید کاری کنیم تا روستاها زیبا شود و افراد مهاجرت کرده دوباره به روستاها بازگردند.

اختصاص اعتبار برای بیمارستان تالش

شکری همچنین در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی این بخش به خبرنگار دیارمیرزا گفت: برخی رسانه ها در مورد تخصیص اعتبار ۶ میلیاردی از سوی وزارت بهداشت برای تکمیل بیمارستان شهرستان تالش شیطنت می کنند که بهتر است برای کاری که مردم از آن بهره مند خواهند شد به مسوولین کمک کنند.

وی دلیل عدم تکمیل این پروژه در سال ۹۲ را مشکلات عدم تحقق درامد بیان کرد و گفت: من به عنوان نماینده مجلس تنها قانونگذار هستم و صاحب درآمد و اعتبار نیستم.

شکری افزود: ساخت بیمارستان تالش توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد و طی سالهای ۹۳ و ۹۴ نیز این اعتبار واریز نشد اما با نامه وزارت بهداشت که نشان از توافق میان وزیر بهداشت و شهرسازی داشت مبلغ ۶ میلیارد از سهم ۹ میلیاردی این وزارتخانه واریز خواهد شد و پرداخت سهم وزارت راه و شهرسازی نیز در این بین محفوظ است.

 

Share