از گوشه کنار سیاست در گیلان

واکنش شکری به تغییر رییس آموزش و پرورش ماسال:مگر جنایت کرده بود؟/یادداشت ندیمی در خصوص حواشی نشست روز ۱۳ آبان لاهیجان/متخلف‌ترین خودروی استان گیلان متوقف شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

متخلف‌ترین خودروی استان گیلان متوقف شد

rastegharخودروی سواری مگان که مرتکب چندین مورد تخلف حادثه ساز از جمله حرکات مارپیچ و حرکت در خلاف جهت شده بود، توسط گشت پلیس راه استان گیلان متوقف شد.
سرهنگ مهیار رستگار رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان این خبر گفت: تیم گشتی پاسگاه پلیس راه لوشان در حال گشت‌زنی و کنترل تخلفات با دوربین کنترل سرعت در آزادراه لوشان برای یک دستگاه سواری مگان به علت سرعت دستور ایست صادرکرده و در این هنگام راننده متخلف بدون توجه به دستور ایست پلیس به سمت قزوین متواری می‌شود.
رئیس پلیس راه استان گیلان افزود: ماموران پلیس راه موضوع را به تیم گشت بعدی اعلام و خودروی متخلف نیز با حرکات مارپیچ و حرکت در خلاف جهت در آزاد راه از آزاد راه خارج شده که پس از ورود به شهر لوشان با اقدامات ترافیکی با همکاری ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ لوشان در روبروی پمپ بنزین این شهر متوقف می‌شود.
سرهنگ رستگار ادامه داد: راننده خودروی متخلف که دارای تخلفات متعددی از قبیل استفاده از شیشه دودی غیر استاندارد، حرکت با دنده عقب در آزادراه، حرکت به صورت مارپیچ، حرکت با سرعت غیرمجاز و دستکاری و تغییردر سیستم روشنایی وسیله نقلیه بود.
وی با اعلام اینکه راننده این خودرو در اقدامی مجرمانه پلاک خودرو را مخدوش نموده بود تا در زمان رصد توسط دوربین های کنترل سرعت از اعمال مقررات در امان باشد، بیان داشت: ماموران پلیس راه ضمن اعمال مقررات و جریمه مالی ، وسیله نقلیه را به علت ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه ساز، ۷۲ ساعت توقیف و به علت مخدوش نمودن پلاک راننده را به مراجع قضایی معرفی کردند.
سرهنگ رستگار در پایان با بیان اینکه بدون تردید راننده این خودرو یکی از متخلف‌ترین رانندگان است که تاکنون در جاده های استان مشاهده شده است، گفت: در بررسی از سوابق خودرو تنها با گذشت دو ماه از تاریخ اخذ پلاک راننده با ارتکاب ۲۲ فقره تخلف مبلغ ۷ میلیون و ۲۰۰هزار ریال جریمه شده است عمده تخلفات راننده متخلف نیز سرعت غیر مجاز بوده است.

واکنش شکری به تغییر رییس آموزش و پرورش ماسال:مگر جنایت کرده بود؟

محمود-شکری-ماسالبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، محمود شکری پس از اقامه نماز جمعه ضمن انتقاد شدید از نحوه تغییر رییس آموزش و پرورش شهرستان ماسال اظهار داشت: ۱۳ آبان آقای مدیر کل حکم می زنند و ۱۴ آبان مدیر آموزش و پرورش را بر می‌دارند و بعد می گویند آقای شکری مخالف است.

وی افزود: در این سالها این همه روسا تغییر کردند من نگفتم چرا تغییر می دهید. اصلا این کار جز وظایف من نیست که خودم را مشغول این کار کنم. اگر موفقیتی در ارایه خدمات به مردم دارم برای این است که خودم را مشغول این کارها نکرده ام.

نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: من حساب کردم که اگر از من بخواهند مدیران سه شهرستان را تغییر بدهم که اعتقادی به این کار ندارم به جای ۴ سال باید ۲ سال دیگر از شما مردم قرض بگیرم تا بتوانم فقط روسا را عوض کنم. آیا مردم به من رأی داده اند که فقط روسا را عوض کنم.

شکری تأکید کرد: من یک چهارچوب کاری دارم و مردم از من می‌خواهند که براساس این چهارچوب کار کنم. مسیر کار مشخص است. آقای فرماندار هر کس بخواهد تغییری انجام دهد باید خودش را در این چهارچوب قرار دهد. الان هم یک عزیز بزرگواری که برادر شهید است را جایگزین آقای صفوی کرده اند.

سخنران ویژه نماز جمعه ماسال افزود: من مخالفتم در این است که شب به مدیر قبلی زنگ می زنند  که صبح معارفه است. این دستور را مردم به من داده اند که از حرمت انسان ها حفاظت کنم. شب به او زنگ می زنند که فردا صبح ساعت ۹ معارفه رییس جدید است. همه کسانی که کارمند، رییس و بازنشسته هستند دیده اند که ابتدا دعوت می کنند و بعد با احترام و عزت تغییر می دهند. ا

نماینده مردم ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای صفوی جنایت نکرده اند اظهار کرد: در طول این سه سال خدمت آقای صفوی پاکدست ترین انسان بوده اند. با این شرایط ایشان از خودشان سوال می کنند که مثلا من جه جنایتی مرتکب شده ام که مثل جنایت کارها با من برخورد. این کار در پایگاهی صورت می گیرد که فضیلت انسانی در آن شکل می گیرد و بچه های مردم در آن تربیت می شوند و صداقت را آموزند. دغدغه مردم هم این است که دانش آموز خودمان را به چه کسی می خواهیم بسپاریم.

شکری ادامه داد: از دکتر قاسم نژاد فرماندار عزیز که انسان فهیم و فرهیخته و زحمتکش و سالمی هستند انتظار دارم که  حمایت کنند. یکی دیگر از روسا را هم برداشتند. من می گویم این آقا گناهش چیست. یک مورد به من بگویید. این آقا آبرو دارند. از شهرستان دیگر هم نیامده اند که با جامعه خودشان روبرو نشوند. متأسفانه در جامعه ما تهمت زدن مثل آب خوردن شده است.

وی افزود: دخالت نکردن بنده دلیل بر این نمی شود که هر کس هر کاری دلش خواست انجام دهد. خواهش من از آقای قاسم نژاد این است که اجازه ندهد بچه های پاک و نخبه این شهرستان زیر سوال یک سری مسائل حاشیه ای بروند.

شکری در پایان گفت: یک گروه آمدند و ریختند انگار انقلاب کرده اند و یک شهر، شهرستان و استان را فتح نموده اند. به والله و والله و والله شهادت می دهم در این روز عزیز که اگر کسی می خواهد با کله به جهنم برود باید برود مسئولیت قبول کند چرا که یک لحظه هوای نفس باعث بر باد رفتن همه نماز شب خواندن ها می شود.

یادداشت ندیمی در خصوص حواشی نشست روز ۱۳ آبان لاهیجان

nadimi_9261 (1)یادداشت ابوذر ندیمی در خصوص اتفاقات اخیر بر هم خوردن یک نشست در شهرستان لاهیجان که در ساعت ۱ بامداد روز شنبه در بخش روزنوشت «زبان گویا» قرار گرفت:

آمریکا!

١-هیچ تردیدى در دشمنى همیشه امریکا ونظام امپریالیستى !با ملّت ها ودولت ها نبوده ونیست
٢- روابط امریکا با ایران اسلامى وانقلابى ،مازاد بر دیگر خصوصیات ذاتى چنین نظام سلطه اى ! بر اساس تهدیداتى است که وجود و تداوم انقلاب اسلامى عزیزمان براى امپریالیسم ایجاد کرده خواهد کرد.
٣- نظام مبتنى برسودامریکایى در تضاد همیشه با هرجریان مقاومى بوده وخواهد بود که ؛از جانب ان احساس خطر بنماید.
۴- اصلى دانستن دشمنى امریکا در پیش از پیروزى( حتّى در مقابل شوروى وانگلیس )که یکى ازدیگرى بدتربوده اند را به ملّت اعلام داشته ایم وبران ایستادگى داشته وخواهیم داشت
۵- امروز نیزامریکا قابل قیاس با  بقیه  حتٰى اروپا و٠٠٠ ازجهت ظلم واستثمار نیست وگستره جنایت وحشتناکى درجهان داشته ودارد
۶- انتساب  نظام امریکابه شیطان بزرگ توسط امام راحل مبتنى بر اموزه هاى اسلامى وخصوصیات (عدّو ودشمن همیشه انسان وانسانیت )است
٧- رژیم سلطه جهانى! همواره به نوعى در صدد غارت وفقیر ساختن ملل است
٨- زورگویى وظلم وغارتگرى ووحشیگرى این نظام سلطه را ! هم اکنون نیز درحمایت ازجبّارانى چون داعش -به مانند صدّام در گذشته- به اشکارى رویت مى کنیم
٩- تسلط صهیونیست ها بر ارکان نظام امپریالیسم !موجبات اشاعه انواع ظلم بر جوامع اسلامى گردیده است
سیزده ابان یاداور خاطراتى از دوران مبارزه وانقلاب بوده وباید اوّلاً انرا پاس داشت وثانیاً گرماى مبارزه با امریکا را به هرنامى ازجمله داستان هسته اى گره نزد وهمه رویکرد را از امام ورهبر اموزه ساخت.نگاه امروز رهبرمان را باید درک نموده وبران ایستادگى داشت
وهراقدامى راکه موجبات خدشه به مخالفت همیشه با این گرگ مکار مى گردد را مى بایستى یکسره رها ساخت
اتّفاقات اخیر هم گویاى ان است که؛زمان و جمعیت مدعو و اجتماع و مدیریت آن! فاقد مطلوبیت بوده و متاسفانه موجبات انواع نگرانى ها گشته که:انشاء الله لاهیجان عزیز را در نزد بزرگان ازباب تردید -در همان جهت ایستادگى در راهى که رهبرمان انرا در مقابل امریکا تبیین مى فرمایند- قرارندهد
و ما راهى جز تداوم مبارزه با شیطان معاصر را برنگزینیم.
از مسئولان شهرستان در خواست رفع نگرانى ها داشته تا آن را با سرعت و جامعیت فراهم آورند.

tel final1

Share