از گوشه کنار سیاست در گیلان

رانت جالب آقای فرماندار به نماینده+سند/حاضرم استعفا دهم تا مسجد ضرار نسازید/توهم فرهنگی گیلانی ها به روایت فیاض زاهد/لزوم شفاف سازی در خصوص هدایای اهدایی توسط نائب رئیس شورا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

حاضرم استعفا دهم تا مسجد ضرار نسازید

به گزارش ماسال نیوز ,محمود شکری در همایش تقدیر از خبرنگارن سه شهرستان ماسال، رضوانشهر و تالش گفت : رفته اند بنر زده برای فلان کاندیدا که شما برای مسجد کار خیر کردید و فلان روستا را آب رسانی کردید وقتی پرسیدم آیا واقعا کمک شده گفتند نه فعلا قولش را داده،آیا برخی کاندیداها میخواهند همچون مسجد ضرار در دوران پیغمبر باشیم و برای پست، مقام و شهرت به مساجد هم رحم نمی کنیم؟

وی گفت : خواهش می کنم من استعفا میدهم ولی آلودگی را به مساجد و اماکن مقدس نبرید و نگذاریم پولهای کثیف وارد زندگی ما شود.

این مقام مسئول اظهارداشت : پیشنهاد میدهم جهت افزایش درآمد خبرنگاران بخشی از  اعتبارات فرهنگی هر شهرستان جهت قرارداد با این عزیزان هزینه شود تا اطلاع رسانی به موقع و صحیح از خدمات رسانی صورت گیرد.

وی گفت: چطور یک مسئول از اعتبارت دولتی برای خرج مراسم پدرش خرج می کند و چرا این همه پول و بودجه  برکت ندارد؟ در حالیکه بنده حقیر سه سال است به خبرنگاران قول کمک میدهم ولی نتوانسته ام به قولم عمل کنم چون باید یقین پیدا کنم که پولی که برای کمک می دهم حلال باشد.

نماینده تالش اظهار کرد: وقتی که خبرنگار آموزش کافی را ببیند و مانند یک مجاهد در راه حق بکوشد و انتقاد کند دیگر هیچ مسئولی حق کشی نخواهد کرد  و ما شاهد این نخواهیم بود که بیش از ۲۰ درصد از مردم ما فقیر و عضو کمیته امداد باشند؛ البته به شرطی که حق کسی ضایع نشود و جهنم را برای خود امضا نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: علیه من انتقاد کردند و هیچی نمی گویم اما باید به حق انتقاد کرد و این انتقادها باید برای رفع موانع توسعه و در جهت نجات زندگی این عشایر و روستاییان باشد که در فقر زندگی می کنند.

توهم فرهنگی گیلانی ها به روایت یک فعال سیاسی

منتقدان افراطی بیشتر حرف بزنند بنفع اصلاحات است/عصبانیت نباید استراتژی دائم روحانی باشددکتر «فیاض زاهد»از فعالین سیاسی اصلاح طلب گفتگویی با گیل نگاه انجام داده است که بخش کوتاهی از آن در زیر می آید:فیاض زاهد گفته:بخشی از مشکل گیلانی‌ها به این موضوع بر می گردد که ما در یک توهم فرهنگی به سر می‌بریم. مثلاً می گوییم مردم رشت بسیار بافرهنگ هستند و یا خیلی پیشرفته هستیم و باسواد هم بین مردم این سامان زیاد است. اما باید ببینیم با آمارهای موجود چقدر این ادعاها تطابق دارد. مثلاً در ۲۰ سال گذشته یزدی‌ها در رتبه‌های برتر کنکور وضعیت بهتری نسبت به گیلان داشته‌اند. یا در تولید ثروت. چیزی که در رشت زیاد است پلوکبابی و نمایشگاه اتومبیل است.

 متاسفانه همه مصرفی است و هیچکدام تولیدی نیست. به طور کلی مردم گیلان اهل کار فیزیکی نیستند و این چیزی است که طبیعت محل زندگی به آن‌ها آموخته است. اما میل به عدم کار فیزیکی یک مساله است و تمرکز، استمرار، پشتکار در انجام هر کار دیگری چیز دیگری است. ما مردمی هستیم که مغازه‌هایمان ساعت ۱۰ کار خود را آغاز می‌کند و یک تعطیل می‌شود. عصرها هم ساعت ۶ باز می‌شود و ۱۱ شب بسته می‌شود. در حالی که وقتی شما ۷ غروب به شهرهای آلمان می‌روید همه جا تعطیل است.
اسپانیا و ایتالیا از نظر اقتصادی در حال ورشکستگی هستند و آلمان یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی دنیا است و ما در حال صحبت از همین مفهوم هستیم. یا غروری که هنگام انتقاد در ما گیلانی‌ها وجود دارد که فروتنی پذیرش انتقاد را نداریم. در گیلان هنوز می‌توان شاهد رفتارهای فردی نامناسب مانند ایجاد مزاحمت از سوی جوانان برای مسافران در سواحل دریا بود که با توجه به تعاریف مختلف که از مردم گیلان وجود دارد این موضوع وحشتناک است.

اگر شما در شهر اصفهان گردش کنید کمتر شاهد زباله در شهر هستید حتا اگر کسی بروی زمین زباله بیاندازد اصفهانی‌ها با او برخورد می‌کنند. آیا شما در شهرهای گیلان شاهد چنین فرهنگی هستید؟ قطعاً بخشی از این فرهنگ متعلق به مسافرانی است که از راه می‌رسند اما ما گیلانی‌ها باید از خودمان هم سؤال کنیم که در کجا قرار داریم.

لزوم شفاف سازی در خصوص هدایای اهدایی توسط نائب رئیس شورا

در آخرین جلسه شورای شهر رشت و در غیاب عباس صابر در حالیکه ریاست شورا برعهده محمود باقری خطیبانی نائب رئیس شورا قرار گرفته بود از فاطمه شیرزاد عضو رسانه ای شورای شهر رشت با اهدای یک سکه بهار آزادی و همچنین خبرنگاران حاضر در صحن شورا با اهدای کارت هدیه صدهزار تومانی توسط نائب رئیس شورا تجلیل بعمل آمد و اختلاف رقم هدیه اعطایی به عضو شورا و خبرنگاران موجب دلخوری برخی خبرنگاران را فراهم آورد.

اما فاطمه شیرزاد بلافاصله طی نامه ای خطاب به عباس صابر رئیس شورای شهر رشت نوشت:«با توجه به اینکه هدیه مذکور مصوبه شورا ندارد و طبق مقررات مغایر با قانون است با احترام هدیه مذکور به شورای اسلامی شهر از طرف اینجانب برگشت داده می‌شود و خواهشمند است مراحل قانونی و حذف خرید به نام اینجانب انجام پذیرد.»

به گزارش دیارمیرزا اگر چه تقدیر از خبرنگاران توسط مسئولان امری پسندیده و شایسته است اما همگان باید بپذیرم که احترام به قانون و رعایت آن از همه چیز مهم تر است.ضمن قدردانی از فاطمه شیرزاد از بابت عودت هدیه مذکور با توجه به اینکه محمود باقری خطیبانی در نطق ها و مصاحبه های خود همواره بر رعایت قانون و حفاظت از بیت المال تاکید داشته ,شایسته است توضیحات شفافی در این خصوص که چرا بدون مصوبه شورا اقدام به خرید سکه شده است ارائه نماید.از سوی دیگر از آنجایی که درست دقایقی بعد از اتمام جلسه شورا شاهد برگزاری همایش تجلیل از خبرنگاران توسط شورا و شهرداری رشت بوده ایم لزوم اطلاع رسانی در خصوص دلایل توجیهی برای پرداخت هدیه به خبرنگاران نیز حس می شود.

photo_2015-08-11_20-16-33
رانت جالب آقای فرماندار به نماینده

به گزارش دیارمیرزا نامه محرمانه فرماندار یکی از شهرستان های استان گیلان به بخشداران و شهرداران آن شهرستان در خصوص مصدایق مجاز نصب بنر حاوی نکات جالبی است.

در حالیکه در این نامه به مصوبه شورای تامین اشاره شده پس از مجاز بودن نصب بنر رتبه های برتر علمی و ورزشی در سطح کشور و جهانی ,نصب پارچه نوشته و بنر« گزارش کار نماینده شهرستان» نیز مجاز شمرده شده که این مساله در جای خود می تواند جالب باشد.

با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس و رنگ و بوی سیاسی اکثر پارچه نوشته ها شاید این رانت فرماندار شهرستان به آقای نماینده سبب واکنش دیگر کاندیداها شود.

photo_2015-08-11_21-09-24

Share