دیدار برگزارکنندگان جشنواره لاله های تالابی با امام جمعه

انتقاد مطرح شده به عنوان تکلیف گفته شد/ نواقص را برطرف خواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از برگزاری جشنواره لاله های تالابی و مطالب مطروحه پیرامون آن جمعی از برگزارکنندگان جشنواره با امام جمعه شهرستان انزلی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از برگزاری جشنواره لاله های تالابی و مطالب مطروحه پیرامون آن جمعی از برگزارکنندگان جشنواره با امام جمعه شهرستان انزلی دیدار کردند.

در اجرای چنین فعالیت هایی اهداف و مدیریت کار مهمتر از شروع کار است

anus7qbtحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در این دیدار با اشاره به روند برنامه های اجرایی جشنواره لاله های تالابی تصریح کرد : حرکتی که شروع کردید خوب است که ادامه یابد اما باید محتوا را سنگین کنید و قوام لازم را به کار ببرید ، شاید تذکر داده شده عده ای را برآن داشته باشد که سو استفاده بکنند اما توجه داشته باشید که همیشه در اجرای چنین فعالیت هایی اهداف و مدیریت کار مهمتر از شروع کار است.
امام جمعه انزلی همچین دیدار یک ماه گذشته خود با برگزار کنندگان را نیز یادآور شد و عنوان کرد : حدود یک ماه پیش روزی که شما آمدید ، قرارهایمان را گذاشتیم ، حساسیت کار هم مطرح کردیم و اکنون نیز بر موضوعات مطرح شده اعتقاد و باور داریم اما برگزاری مراسم اختتامیه در چهارچوب برنامه های ارائه شده نبود .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خصوص خطبه های خود در نماز جمعه و انتقاد از برنامه ی اختتامیه نیز گفت : در بخشی از برنامه های اجرا شده رعایت حدود و شئون اسلامی رعایت نشد ، ضمن اینکه انجام اینگونه امور در کنار مصلی که داری قداست خاصی است مناسب نبوده و حضور برخی از اشخاص در چنین مراسمی نیز هم متوقع نبود.

انتقاد مطرح شده به عنوان تکلیف گفته شد

امام جمعه انزلی همچنین در دیدار خود با برگزار کنندگان جشنواره ی لاهای تالابی متذکر شد : انتقاد مطرح شده به عنوان تکلیف گفته شد و هدف مقصر نشان داد افراد و یا دستگاه خاصی نبود و حتی در خطبه ها نیز ذکر شد که همانطور که حدس میزدیم کنترل بخشی از برنامه از دست برگزار کنندگان و مجریان خارج شده است.

شمس الدین همچنین در پایان سخنان خود افزود : حتی به مجری محترم که فردی توانمند ، معتقد و ارزشی می باشند و ارادت به ایشان دارم در ارتباطی که برقرار کردند گفتم که نیاز جامعه به نشاط و شادی را با روش های مناسب تر باید تامین کرد .

در برنامه های آتی این نواقص را برطرف خواهیم کرد
در ابتدای این جلسه نیز ریاست سازمان محیط زیست شهرستان بندرانزلی نیز با ابزار پوزش از مسائل پیش آمده خاطر نشان کرد: در کنار تمامی فعالبت های مطلوب این جشنواره ایراداتی در برنامه ی شب اختتامیه که ما به تنهایی مجری آن نبودیم وجود داشت که ان شا الله در برنامه های آتی این نواقص را برطرف خواهیم کرد .

اکبر میغی با ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی این جشنواره امام جمعه شهرستان را حامی محیط زیست دانست و افزود : از امام جمعه شهرستان همچون گذشته به عنوان یک حامی محیط زیست در تمامی برنامه های محیط زیستی دعوت خواهد شد و از نظرات ایشان استفاده خواهیم کرد و وجود ایشان در شهرستان باعث ایجاد وحدت شده است .

در این جشنواره قفل مکان هایی باز شد که مردم انزلی آن را ندیده بودند

۸o0ow65zدکتر میلاد سلطانی آزاد نیز در دیدار با امام جمعه شهرستان با بیان اینکه که جوانان تلاشگری روزها و شب های بسیاری برای این جشنواره زحمت کشیدند، به برخی از برنامه های این جشنواره اشاره و تصریح کرد : شاید برخی از برنامه های جشنواره مغفول مانده باشد، در این جشنواره برای اولین بار ( در قالب تورهای انزلی گردی ) قفل مکان هایی باز گردید که مردم همین شهرستان تا به حال آن را ندیده بودند.

وی همچنین اضافه کرد : این تور با حضور گردشگران و همشهریان گرامی و برخی مسئولین در دو روز متوالی برگزار شد و اولین مقصد آن مزار مدافع جان برکف ایران شهید بایندر بود که مظلومانه در گوشه ای از اداره بنادر در خاک آرمیده است هم او که در شهریور ۱۳۲۰ با چند سرباز در برابر متجاوزین و بیگانگان ایستاد و در راه آب و خاک و ناموس وطن به شهادت رسید حال آنکه تا به حال امکان چنین بازدیدی وجود نداشت. وی در ادامه به امکان بازدید از مناره دویست ساله بندرانزلی اشاره کرد که با غفلت مسئولان مربوطه حال و روز خوشی ندارد و این تور دوستان را مجاب کرد برای مرمت و بازسازی آن به تکاپو بیفتند .

دکتر سلطانی در ادامه عنوان کرد : مقاصد دیگر این تور به کاخ موزه و آرامستان لهستانی ها نیز بوده که تاکنون قابل بازدید نبوده و می تواند یک المان گردشگری و نماد دوستی دو ملت ایران و لهستان باشد.

وی همچنین به رضایت بالای گردشگران و حسن ختام تور در کنار یادبود شهدای بندرانزلی اشاره کرد و اذعان داشت : تمام اهداف این تورهای گردشگری این بود تا مردم بدانند اگر اکنون هستیم به دلیل حماسه سازی های شهید بایندر و چهار صد و هشت شهید و سه شهید گمنام این شهر و سرزمین است که برای اسلام و ایران از جان خود گذشتند.

دکتر میلاد سلطانی آزاد در ادامه سخنان خود افزود : از موارد دیگر برنامه های جشنواره ، فرهنگ سازی ناملموس آن با طراحی و اجرای بازی های اختصاصی مرتبط با محیط زیست و به ویژه تالاب بین‌المللی انزلی در غرفه های کودکان و محیط زیست بوده که والدین در کنار فرزندان به بازی و کسب اطلاعات می پرداختند و این ها از مواردی است که به دور از همه حاشیه ها بودند.

وی همچنین در خاتمه به رونمایی از طولانی ترین کیک محیط زیستی ایران اشاره کرد که هدف از پخت آن را جاودانه شدن نام تالاب بین‌المللی انزلی در تاریخ رسانه ای کشور دانست .

Share