فاز نخست پروژه کمربندی رشت با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی میشود

شهردار رشت با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر رشت احداث یک پروژه رینگ ۹۰ متری به طول ۳۴ کیلومتر پیشبینی شده است گفت: فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محمد احمدی شهردار رشت در برنامه گفتوگوی ویژه خبری شبکه باران حل معضل ترافیک شهر رشت را از برنامههای اولویتدار شهرداری خواند و اظهار داشت: پروژه کمربندی شهر رشت در سه فاز پیش بینی شده که فاز نخست آن با ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی میشود.
شهردار رشت با بیان اینکه روزانه بین هزار تا هزار و ۱۰۰ تن زباله وارد سایت سراوان میشود که حدود ۷۰۰ تن آن متعلق به شهر رشت است عنوان کرد: حدود ۱۳ شهر و بیش از ۱۵ روستا زبالههای خود را به سایت سراوان حمل میکنند.
احمدی انجام اقدامات روزانه در سایت سراوان مانند سمپاشی، شن ریزی، تسطیح، دفن بهداشتی زبالههای عفونی و مانند اینها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۳ پروژه مهم پسماند همزمان در حال اجرا است که احداث کارخانه زبالهسوز سراوان از بزرگترین پروژه های مدنظر شهرداری رشت محسوب میشود.
وی با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته بین شهرداری و یک شرکت چینی قراردادی برای احداث کارخانه زباله سوز منعقد شده است ابراز داشت: اجرای قرارداد احداث کارخانه زباله سوز با ظرفیت ۶۰۰ تن هماینک با جدیت در حال تعقیب و پیگیری است وتاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهردار رشت حمل بخشی از زبالههای سایت سراوان به کارخانه کود آلی و تبدیل آن به کود را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: ظرفیت اسمی کارخانه کود آلی رشت ۵۰۰ تن است اما ظرفیت واقعی آن در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ تن برآورد میشود.
احمدی افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی در مدت زمان کمتر از ۲ سال و با توجه به اعتبارات موجود را پروژهای که شهرداری در حال پیگیری آن است اعلام کرد و گفت:احداث دو سوله در سایت کود آلی رشت و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی از ۵۰۰ تن به هزار تن از برنامه آتی شهرداری رشت می باشد
وی افزود: تصفیهخانه شیرابه سراوان مدتی است که افتتاح شده اما بنا به دلایل فنی کار نمیکند و شهرداری هم با جدیت این موضوع را پیگیری میکند و بزودی شاهد ادامه فعالیت تصفیه خانه خواهیم بود.
شهردار رشت ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مردم منطقه سراوان خاطرنشان کرد: ما شرمنده مردم سراوان هستیم و امیدواریم در صورت اجرایی شدن تمام طرحها و پروژههای حوزه پسماند در ۲ تا ۲ و نیم سال آینده دیگر زبالهای به سایت سراوان حمل نشود.
احمدی ساماندهی دو رودخانه شهر رشت گوهررود و زرجوب را هم از دیگر برنامهها و اولویتهای شهرداری رشت اعلام کرد و با اشاره به اینکه دو سازمان یعنی شهرداری و آب و فاضلاب متولی انجام این کار هستند یادآور شد: چند ماه قبل تفاهمنامهای در همین راستا بین شهرداری رشت، آب و فاضلاب و قرارگاه خاتمالانبیاء منعقد شد.
شهردار رشت جلوگیری از ورود فاضلابهای صنعتی، عفونی و شیرابههای سراوان به رودخانههای شهر را از جمله الزاماتی که باید حتما در حین عملیات ساماندهی رودخانهها تحقق پیدا کند خواند و عنوان کرد: مطالعات ساماندهی دو رودخانه شهر رشت در سه فاز انجام شده و مشاور آن نیز در حال انجام یکسری اقدامات اولیه است.
احمدی به جلسه اخیر خود با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که استاندار و نمایندگان مردم گیلان در مجلس هم در آن حضور داشتند اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتمالانبیاء با استفاده از ابزارهای اجرایی در اختیار میتواند پروژه ساماندهی رودخانههای شهر رشت را در یک مدت زمانی تعیین شده اجرا کند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به معضل ترافیک شهر رشت و نبود کمربندی در این کلانشهر اشاره کرد و یادآور شد: شهر رشت به عنوان تنها کلانشهر حاشیه خزر دارای ۲۲۸ هزار خانوار و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است از سویی مشکل ترافیک آن از جمله دغدغههای همیشگی و از مطالبات مهم مردم محسوب میشود.
شهردار رشت با بیان اینکه در طرح تفصیلی شهر رشت احداث یک پروژه رینگ ۹۰ متری به طول ۳۴ کیلومتر پیشبینی شده است تصریح کرد: این طرح باید در سه فاز اجرایی شود که فاز نخست از میدان گیل تا مسکن مهر، فاز دوم از جاده لاکان به جاده جیرده و فاز سوم آن نیز مسیر جاده جیرده تا سراوان را شامل میشود.
احمدی با تاکید بر اینکه فرآیند مطالعات فاز نخست این پروژه انجام و مصوبه شورای شهر رشت هم اخذ شده است خاطرنشان کرد: مطالعات اقتصادی فاز نخست پروژه کمربندی رشت توسط واحد سرمایهگذاری شهرداری رشت در حال انجام است و پیشبینی میکنیم در فاز نخست ۲.۶ کیلومتر عملیات بازگشایی مسیر انجام شود.
وی هزینه اجرای فاز نخست پروژه کمربندی شهر رشت را ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با تاکید بر اینکه دوره عملیات اجرایی این طرح ۲ ساله است گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان از اعتبار اشاره شده برای تملک اراضی است که در مسیر اجرای پروژه قرار دارند و امیدواریم با بهرهبرداری از آن بتوانیم بخش اعظمی از ترافیک شهر رشت را هدایت کنیم.
شهردار رشت ارتقاء کیفیت آسفالت معابر، کوچهها و شریانهای اصلی و فرعی را از دیگر اهداف و برنامههای شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی برنامه ما این است که تا قبل از پایان سال بخش اعظمی از لکهگیری و روکش آسفالتها را در نقاط مختلف شهر انجام دهیم.
احمدی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ پیشبینی کردیم که پروژههایی مانند لکهگیری، روکش آسفالت و مانند اینها در همان ابتدای سال یا حداکثر تا تیر یا مرداد ماه انجام شوند تا به این صورت مشکلی هم برای ترافیک شهر و تردد شهروندان ایجاد نشود.
وی ساماندهی دستفروشان بازار رشت را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: یکسری الزامات قانونی ما را مکلف میکند تا با این پدیده علیرغم میل باطنی خود مقابله کنیم البته باید در این راستا به مؤلفههایی مانند شرایط سخت اقتصادی، مهاجرت از روستا به شهر، همهگیری ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن هم توجه داشت.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه بحث ساماندهی دستفروشان بازار رشت در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در همینجا از بخش خصوصی و تمام سازمانهایی که میتوانند به ما کمک کنند میخواهم با شهرداری همکاری داشته باشند تا بتوانیم موجبات ساماندهی دستفروشان را به نحو مطلوبی فراهم کنیم.
احمدی اجرای پروژههای عمرانی توسط شهرداری رشت را نیز مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در حال حاضر و با توجه به مشکلات اقتصادی، اجرای پروژههای عمرانی برای شهرداریها با سختیها و مشکلاتی همراه است اما ما در شهرداری رشت سعی میکنیم با استفاده از مدلهای سرمایهگذاری نسبت به انجام پروژههای خود اقدام کنیم.
شهردار رشت در پایان از سرمایهگذاران بخش خصوصی برای مشارکت با شهرداری جهت اجرای پروژههای عمرانی، ترافیکی و سایر طرحها دعوت به عمل آورد و اضافه کرد: دریافت مطالبات، شناسایی ظرفیتهای جدید و اجرای ممیزی املاک از دیگر اقداماتی است که شهرداری برای تحقق آنها اهتمام ویژهای دارد.
ما امیدارم باشیم که بتونیم ببینیم یا نه نوه های ما این اتوبان میبینن رشت در چهل سال گذشته کلا چهارتا خیابون اذافه شده بهش اونم فقط از این خیابون له اون خیابون وصل شده نهایت یک. کیلومتر هستش قبلا شهر خلوت بود یه اتوبان فرم دوذ شهر بودش ولی الان داخل شهر محصوب میشه و اینکه خیلی ترافیک سنگین داریم تو همون اتوبان چون دیگ توشیبا یخسازی گاز بقیه بیرون شهر نیس راحت میتونن اتوبان درستت کنن ترافیک بشکنه ولی هنوز ما مشکل آسفالت داریم کوچه خاکی چرا نمیدونم واقعا تنها چیزی که تو رشت خیلی بهش اهمیت میدن سرعت گیر هستش همین تا خراب بشه درست میشه روزی چندتا هم اذافه میشه کل دنیا به اندازه رشت سرعتگیر نداره همه جمع کنید با هم یه شهر برابری میکنه با یه خیابون یا کوچه ما ده تا سرعتگیر توی پنصد متر
بهتر است در مورد بسازی و لکه گیری آسفالت خیابانها جدی تر عمل شود چون من بدلیل افتادن در یکی از این چاله ها مجبور شدم حدود یک میلیون و صد هزار تومان برای تعویض بلبرینگ چرخ خودرو ام هزینه کنم واقعا مسئولیت اینگونه خسارتها با کیست
آقای شهردار شما قانونا و شرعا مسئول هستید و این هزینه ها دینی بر گردن شماست
خوب بودجناب شهرداررشت اشاره ای هم به طرح تالاب عینک که بالای ۴۰ساله ازطرف شهرداری طرح اعلام شده وتنهاکاری که تواین مدت شده تبدیل آن به نیزارازطرف عده ای که حاصلی جزفراوانی پشه درتابستان وآزاراهالی ساکن درکناراین تالاب نداشته واینکه فقط یه عینک بزرگ آهنی باطرح عینک ساخته اندوروبروی پارک میخک قرارداده اندهم صحبتی میکردندآخه مگه ۴۰سال هم میشه مردم رابلاتکلیف گذاشت حتمااینم ازقوانین اسلامیه ماخبرنداریم
سلام ،۴۰ساله با طرح خیابان باقرآباد،محله رواز هرساخت وسازی انداختین،نه خیابان میارین ونه اجازه ساخت بدلیل مسیربودن میدین،ملکها روهم که نمیخرین این مردم قدیمی مرکز شهرچه گناهی کردن
نمیدونم چرا شهرداری رشت پروژه میدان فرزانه تا جاده پیر بازار که پایین گلسار هست وجاده پیر بازار به ولکوکس را که بیشتر مسیر کاناله و احتیاج به خرید زمین هم نداره و در خیلی از قسمتها زیر سازی کار را هم انجام دادن را اجرایی نمیکنه که ادامه کمربندی اول رشت هم هست بیشتر ترافیک شهر توی قسمت شمال شهر هست وکمربندی اول را بیخیال شده میخواهد کمر بندی دوم را شروع کنه رشت تنها کلانشهر بدون کمربند ایران هست لطف کنید بودجه رو با خرید زمین دوستانتان هدر ندهید راحترین راه اسفالت کانال پایین گلسار و کانالهای پایین فخب است لقمه را دورسر خود نچرخانید
سلام وقت شما بخیر
چرا اینقدر دیر قصد توجه کردید؟؟؟
واقعا این وجدانها کجا رفتند ؟
چرا اینقدر ناحقی در مردم دارید
چرا اینقدر مردم به خاطر بی مسولیتیهاتون باید درفقر وعذاب باشند؟
چرا معدنها رابستید؟
چرا باید امار بیکاری اینقدر درشهر رشت بالا باشه؟
وهزاران هزار چرا دیگه ؟؟؟؟؟؟؟
والله قسم باید محاکمه کنید تمام مسولین بی مسولیتی که از مسولیت فقط قدرت وپول و ثروت خودشون را ملاک زنده موندن گذاشتند.. باید به سلابه کشید مه اینقدر مایه گرانی وفقر شدند