توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد؛

آغاز طرح ملی #هرهفته_ الف_ب_ایران

وزارت نیرو اخیرآ اقدام به آغاز طرح ملی #هرهفته_ الف_ب_ایران نیرو نموده است. طی این طرح بزرگ ملی مقرر شده است تا پایان سال ۱۳۹۸، ۲۲۷ طرح در سرتاسر کشور در حوزه آب و برق مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزارت نیرو اخیرآ اقدام به آغاز طرح ملی #هرهفته_ الف_ب_ایران نیرو نموده است. طی این طرح بزرگ ملی مقرر شده است تا پایان سال ۱۳۹۸، ۲۲۷ طرح در سرتاسر کشور در حوزه آب و برق مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ارزش سرمایه گذاری این طرح ها مجموعا ۳۳۱۷۴ میلیارد تومان و میانگین سرمایه گذاری در هر استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان است. در ادامه اقدامات انجام شده تاکنون و با تحقق اهداف فوق، علاوه بر تامین آب شرب بهداشتی سالم و پایدار برای مصارف مختلف شرب، صنعتی و کشاورزی، تامین برق مطمئن بخش های مختلف خانگی و اقتصادی و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، دستاوردها بسیار مهم دیگر در عرصه ها مختلف، از جمله افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق ارتقاء راندمان آبیاری، جلوگیری از آلودگی آبها سطحی، کنترل سیلاب، ایجاد زمینه استفاده مجدد از پساب، تشویق و فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، کمک به حفظ محیط زیست، کاهش مهاجرت به ویژه در مناطق محروم و مرزی و اشتغالزایی و رونق اقتصاد را حاصل خواهد شد و در نهایت زمینه توسعه و پیشرفت و بالندگی بیش از پیش در اقصی نقاط کشور فراهم خواهد گردید.

Share