امام جمعه آستارا:

عزم جدی برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد | مساجد در ماه رمضان خلوت است

حافظ‌نیا دیگر فرمایش رهبر معظم انقلاب را درمان اقتصاد بیمار کشورمان دانست و عنوان کرد: مدیران بیمار باید کنار رفته و مدیران سالم، پاکدست و توانمند وارد شده و اقتصاد بیمار را درمان ریشه‌ای کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امام سجاد (ع) در مورد وظایف روزه‌داران در ماه مبارک رمضان نکاتی را برای تکمیل روز عنوان کرد و گفت: روزه داری فقط عدم خوردن و آشامیدن نیست و مومن باید به نکات دیگر توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا دگرگونی حال معنوی را از شرایط مهم روزه داری دانست و گفت: خواندن نماز اول وقت همواره انسان روزه‌دار را به خدای خود نزدیکتر کرده و باعث عاقبت به خیری او می‌شود.

وی با انتقاد از خلوت شدن مساجد در ماه رمضان گفت: چرا باید روزه دار نماز خود را در خانه بخواند؟ مساجد نباید خالی شده و در ماه رمضان خانه خدا باید مملو از روزه‌داران باشد.

حافظ نیا صله رحم را از مهمترین وظایف روزه داران در ماه رمضان دانست و بیان کرد: همواره در این ماه با دست پر به دیدار نزدیکان رفته و بدانید که توفیق آن برای مومن بسیار است.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به ۱۱ رمضان سالروز رحلت آیت الله بهجت فومنی گفت: ایشان افتخار جهان اسلام و تشیع و مجسمه تقوا بود و آیت الله بهجت باید الگو قرار گرفته و ایشان نماد مبارزه با نفس هستند.

حافظ نیا با اشاره به سه‌شنبه ۱۵ رمضان میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: این هفته مزین به نام هفته کمک به مستمندان است و امام حسن (ع) رسیدگی به فقرا را در اولویت داشتند و کریم اهل بیت باید الگوی متمولین باشند، هرکس در حد توان خود نیازمند آن را از یاد نبرد زیرا دستگیری از مستمندان وظیفه انسانی اغنیا است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام در روزهای گذشته گفت: ایشان بر جدی تر شدن مدیریت ها برای غلبه بر مشکلات تأکید داشته‌اند. در سطوح مختلف مدیریتی عزم جدی برای حل مشکلات اقتصادی مردم نداریم و معظم‌له به همین نکته تاکید دارند.

حافظ‌نیا دیگر فرمایش رهبر معظم انقلاب را درمان اقتصاد بیمار کشورمان دانست و عنوان کرد: مدیران بیمار باید کنار رفته و مدیران سالم، پاکدست و توانمند وارد شده و اقتصاد بیمار را درمان ریشه‌ای کنند.

امام جمعه آستارا دیگر فرمایش مقام معظم رهبری را اصلاح نظام بانکی و ساختاری بودجه دانست و گفت: نظام بانکی ما باید اصلاح شود و همت جدی برای حل مشکلات حضور جهادی مدیران را می‌خواهد، مدیری که ترسو بوده به هیچ دردی نمی خورد، مدیر باید امیدوار باشد و سخنان نا امید کننده برخی مدیران تاسف‌بار است.

حافظ‌نیا عدم شرطی سازی اقتصاد را از دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: در مقابل دشمن حالت هجومی را باید حفظ کرد و با انواع قاچاق، دلالی ها، واسطه گری ها و خریدهای خیانتکارانه باید مقابل کرد، گاهی احتکار ها باعث ضربه های جبران ناپذیری به بازار می‌شود بنابراین باید دست دلالان کوتاه شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به جریانی که حمله نظامی آمریکا را در این روزها منتشر می‌کند گفت: آدرس این جریان مذاکره و سازش است که با ایجاد رعب می‌خواهند به هدفشان برسند، اولین دلیل این حرکت آنها این است که مسبب شرایط فعلی اقتصادی هستند و برای فرار از پاسخگویی دست به این کار می‌زنند.

وی با انتقاد از خودروسازان درباره وضعیت کیفیت خودروها و قیمت آنها گفت: این شرکت‌ها با این خودروهای کم کیفیت داخلی اما با قیمت افسار گسیخته مردم را آزار داده و حتی به حرف دولت نیز گوش نمی‌کنند، چرا به حقوق مصرف‌کننده توجه نمی‌کنید؟ بله این مسببین با طرح این مسئله افکار مردم را از مشکلات اقتصادی منحرف می‌کنند.

حافظ نیا کشتی برجام را به گل نشسته دانست و تصریح کرد: امروز امیدهای آن هم از بین رفته اما عده ای خیال ندارند از این کشتی پیاده شوند، بدانید که دیگر این مسئله برای ما فایده‌ای ندارد.

امام جمعه آستارا مسئله دیگر را روحیه ترس و وحشت این افراد از دشمن دانست و گفت: این افراد با این نگاه آمریکا را یک قدرت غیرقابل کنترل می دانند، به فرموده آقا دشمنی و تهدید آمریکا رو به افول بوده و آنها قدرت مردم ایران را می‌دانند، امروز مردم ایران فقط نیاز به تقویت روحیه مقاومت دارند.

Share