امام جمعه آستارا:

هیچ کنترل قیمتی در بازار وجود ندارد | اجرای سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است

حافظ نیا لزوم کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان را یک اولویت دانست و گفت: هیچ کنترل قیمتی در بازار وجود ندارد، حداقل مسئولان در ماه رمضان تکانی به خودش نشان داده و به داد مردم برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، فضیلت های این ماه را برشمرد و گفت: ماه رمضان سراسر برکت و مغفرت بوده و همواره باید به برکات آن توجه ویژه داشت.

حافظ‌نیا معنی رمضان را شدت حرارت و سوزاندن دانست و گفت: علت این نام سوزاندن گناهان مومن در رمضان بوده و انسان در این ماه به واسطه روزه‌داری، عبادت، تحجر و شب‌زنده‌داری گناهان خود را از بین می‌برد.

وی یکی از فضیلت های ماه رمضان را برترین ماه سال بودند دانست و گفت: در بین تمام ماه ها هیچ کدام به اندازه رمضان فضیلت نداشته، چرا که مهمترین کتب الهی در این ماه نازل شده اند.

خطیب جمعه آستارا توفیق روزه‌داری را از دیگر فضیلت های ماه رمضان دانست و گفت: روزه داری و همچنین وجود شب قدر از دیگر برکات این ماه بوده و این یک شب برابر با هزار ماه است.

حافظ‌نیا افزایش تقوا را از دیگر آثار روزه دانست و گفت: روضه اخلاص انسان را بالا برده و مانع از عذاب های دنیوی و اخروی می‌شود، طبق فرمایش پیامبر روزه سپر آتش جهنم است.

وی روزه را باعث بستن دست و پای شیطان دانست و گفت: شیطان نمی تواند انسان روزه‌دار را فریب بدهد و انسان روزه‌دار به قدری نزد خداوند خود عزیز می شود که همواره مراقبت او را در کنار خود احساس می‌کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم حفظ حرمت ماه رمضان را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: افرادی که عذر شرعی دارند نباید روزه خواری علنی نکرده و از قضات محترم و نیروی انتظامی می‌خواهم با روزه خواران بشدت برخورد کنند.

حافظ نیا تصریح کرد: بنده با باز بودن مراکز غذاخوری در این ماه مخالفم ولی اگر مجوزی هم می‌دهید نباید به همه این مراکز داده بشود، هرکس از هر صنفی در مقابل دین خدا و شهدا مدیون هستند اگر اجازه شکستن حرمت دین خدا را بدهند، در شهر نباید بیشتر از پنج مرکز غذاخوری در ماه رمضان باز باشد.

وی لزوم کنترل قیمت‌ها در ماه رمضان را یک اولویت دانست و گفت: هیچ کنترل قیمتی در بازار وجود ندارد، حداقل مسئولان در ماه رمضان تکانی به خودش نشان داده و به داد مردم برسند، گرانی پدر مردم را درآورده است.

حافظ نیا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باب روحیه انقلابی گفت: عده‌ای با اجرای سند ۲۰۳۰ قصد تضعیف روحیه انقلابی جوانان را دارند و خدا هم از آنها نخواهد گذشت، اجرای سند ۲۰۳۰ خاکریز اول دشمن در جنگ نرم است.

امام جمعه آستارا فرهنگ اسلامی و ایرانی را مغایر با سند ۲۰۳۰ دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بسیار مراقب بوده و در مغایرت این سند با فرهنگ ملی ما هیچ شکی نیست.

حافظ نیا ادامه داد: متاسفانه امروز با تفکری مواجه هستیم که معتقد به عدم مقاومت در مقابل تمام خواسته ها و فرهنگ غربی هستند و فکر می‌کنند فشارهای بین المللی و تحریم‌ها با این تغییر رویه کمتر شده که این تفکر بسیار اشتباه است.

خطیب جمعه آستارا اولین درس از برجام را تعامل پذیر نبودن آمریکا دانست و گفت: مقدمه خروج از برجام که در زمان اوباما شکل گرفت، پس بدانید که اینها هیچکدام تعامل پذیر نیستند.

حافظ‌نیا شناخت از ماهیت دشمنی دشمنان را از دیگر درس‌های برجام دانست و تصریح کرد: مشاهده کردید که در بحث برجام اروپا با آمریکا همراه شد، آنها منافع خودشان را می سنجند و متاسفانه خیلی ها در این مدت مشکلات معیشتی و دیگر مشکلات را به این مسئله گره زده و از ظرفیت داخلی غافل شدند.

امام جمعه آستارا با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جدایی امام جمعه بیله سوار و امام جمعه سابق اسالم افزود: این عالم همواره محبوب مردم منطقه بود و در گذشته ایشان ضایعه‌ای برای مردم گیلان و همچنین سراب و بیله‌سوار است.

Share