هیچ گونه اطلاعات دقیقی در مورد فرد منتخب شورا در دست نداریم

آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار به سراسر کشور ابلاغ شده و اجرایی است

عباسقلی زاده با بیان این مطلب که ایین نامه جدید از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و قابل اجرا است، افزود: آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی چاپ و به همه استانداری های کشور نیز ابلاغ شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد آیین نامه ابلاغی وزرات کشور برای انتخاب شهرداران گفت: بر طبق این آیین‌نامه، شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و مراکز استانها باید دارای ۹ سال سابقه مدیریت میانی باشند که این مدیریت شامل فرماندار، معاون فرماندار، مدیرکل و معاون مدیرکل است.

عباسقلی زاده با بیان این مطلب که هنوز منتخب شورای شهر رشت را به ما اعلام نکرده اند، گفت: هیچ نامه ای از سوی شورای شهر رشت برای معرفی فرد منتخب برای شهرداری رشت به استانداری ارسال نشده است.

وی ادامه داد: هیچ گونه اطلاعات دقیقی در مورد فرد منتخب در دست نداریم و همکاری استانداری با ایشان در زمان عضویت فرد مذکور در شورا بوده است، بنابراین نمی‌توانم بگویم که منتخب شورا شرایط احراز صلاحیت بر طبق آیین نامه جدید را دارد یا ندارد؟!

عباسقلی زاده با بیان این مطلب که ایین نامه جدید از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ و قابل اجرا است، افزود: آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی چاپ و به همه استانداری های کشور نیز ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در استان گیلان چندین شهردار قبل از ابلاغ این آیین نامه انتخاب شده بودند و از آنجا که قانون عطف به ماسبق نمی شود بر همین اساس نیز شرایط احراز صلاحیتشان انجام شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه با ابلاغ این آیین نامه در مورد انتخاب شهردار شهر رشت تکلیف از دوش ما برداشته شده است، گفت: مدارک مورد نظر منتخب شورا برای احراز صلاحیت به وزارت کشور ارسال می‌گردد.

وی در پاسخ به این سوال دیارمیرزا که آیا ممکن است فردی شرایط آیین نامه را دارا نباشد اما وزارتخانه او را تائید صلاحیت، اظهار کرد: این در حیطه اختیارات بنده نیست اما تشخیص شرایط طبق قانون براساس وزیر کشور و تصمیم گیر نهایی نیز ایشان خواهد بود و وزیر بر اساس مدارک افراد منتخب حکم آنها را صادر می‌کند.

گفتنی است شورای شهر رشت در آخرین جلسه خود تنها با ۶ رای درحالی حجت جذب را به عنوان شهردار رشت انتخاب کرد که او فاقد ۹ سال سابقه مدیریتی است. در همین راستا احمد رمضانپور نرگسی نیز در گفتگو با دیارمیرزا آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار را صرفا جهت اطلاع دانسته بود و اظهار کرده بود که فعلا نباید آن را اجرایی کرد!

Share