شهردار رشت در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد بدهی دارد | پیاده‌راه و بی‌آرتی بازنگری می‌شود

نصرتی با اشاره به اینکه عده ای اعتقاد دارند که باید پیاده راه بازنگری شود، اظهار کرد: پیاده راه بسیار ارزشمند است اما باید شرایط لازم فراهم شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین نشست خبری مسعود نصرتی قزوینی نژاد، شهردار جدید رشت امشب در تالار گفتگوی ساختمان شهرداری رشت برگزار شد(گزارش تصویری)

شصت و پنجمین شهردار رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشحالم در اولین نشست خبری میهمان خانواده اصحاب رسانه رشت هستم، افزود: جلسات فراوانی برگزار شد و برخی از معضلات حل و برخی دیگر پابرجاست، مردم رشت انتظاراتی دارند که باید به آنها رسیدگی کنیم.

نصرتی افزود: همانطور که گفتم برخی از این انتظارات توسط مدیران سابق شهرداری رشت پاسخ داده شده و برخی دیگر باقی مانده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه برخی از انتظارات به مدیریت شهری بستگی دارد و برخی دیگر به همراهی مسوولان کشوری محتاج است، گفت: حقوق شهروندی یک جانبه و یک سویه نیست. در این جلسه من مسیری متفاوت را در نظر میگیرم و می خواهم هم اندیشی کنیم.

نصرتی با بیان اینکه هر دو باید گروه پاسخگو باشیم، اظهار کرد: اگر از کارهای شهرداری فعالیتی بر زمین ماند، باید به شما خبرنگاران نیز پاسخگو باشیم و در کنار هم قرار بگیریم تا کاری در سطح شهر پیش برود.

وی گفت: شهروند منفعل و خبرنگارانی که به درستی مطالب را بیان نکنند حتما مدیرانی خواهد داشت که از ابتدایی ترین موضوعات شهری بی نصیب می شویم و اطلاع رسانی نیز باید به درستی، به موقع و به اندازه صورت گیرد.

حل مشکلات نیازمند عزم همه شهروندان است

شهردار رشت در بخش دوم صحبت های خود پس از اظهار نظر اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هرکس یک روز در شهر رشت قدم بزند متوجه مشکلات شهر رشت می شود، اظهار کرد: حل مشکلات نیازمند عزم همه شهروندان است.

به گزارش دیارمیرزا، نصرتی با بیان اینکه توضیحات بنده براساس عملکرد بنده در شهر رشت نیست، اظهار کرد: کسی انتظار ندارد من در کمتر از ۲۰ روزی که آمدم پاسخگوی این مشکلات باشم. به گذشته کاری ندارم و اگر برای گذشته وقت بگذاریم زمان برای آینده کم می آوریم بنابراین همه با هم فقط به آینده فکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا شهردار تمام مشکلات را حل نمی کند، اظهار داشت: باید حقوق شهروندی تببین شود.

شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد بدهی دارد

شصت و پنجمین شهردار رشت با بیان اینکه مدیر مالی شهرداری در صحن علنی شورا اعلام کرد شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: باید فکر کنیم چگونه می توانیم این مشکل را رفع نماییم.

نصرتی با اشاره به اینکه در گذشته شهر رشت جزو پنج شهر توسعه یافته ایران معرفی شده بود، اظهار کرد: در سال ۹۵ بعد از شهرکرد در رتبه ۲۶ هستیم.

شهردار جدید رشت با بیان اینکه در شهری زندگی می کنیم که در رودخانه آلوده و یک تالاب با مشکلات فراون داریم، تصریح کرد: در شهری باید مدیریت کنیم که بودجه نقد و غیر نقد محقق شده سال گذشته رشت ۳۹۲ میلیارد تومان بود بنابراین باید چند سال کاری نکنیم تا بدهی خود را بپردازیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست فقط ما پرداخت کننده بدهی ها باشیم، اظهار کرد: ما باید کار های مثبتی را نیز انجام دهیم.

نصرتی با بیان اینکه نمی توانیم به یک باره ۱۴ میلیارد در آخر ماه حقوق دهیم، اظهار کرد: تصمیم گرفتیم این موضوع را دو فاز کنیم حقوق را وسط ماه و اضافه کار را در آخر ماه پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید پرسنل شهرداری به تصمیمات شهرداری اطمینان داشته باشند، گفت: باید کاری کنیم که شهروندان ما نیاز های حداقلی خود را داشته باشند. باید همدیگر را حمایت کنیم تا اتفاقاتی در شهر رخ دهد تا این شهر مقصد گردشگران شود.

گردشگری حرف اول را می‌زند

شهردار رشت با بیان اینکه نسبت به تصمیمات اتخاذ شده با علم و آگاهی واکنش مثبت و منفی نشان دهیم، اظهار کرد: در تمام دنیا گردشگری حرف اول را می زند و ما نیز می توانیم با هم این کار را در رشت انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه عده ای اعتقاد دارند که باید پیاده راه بازنگری شود، اظهار کرد: پیاده راه بسیار ارزشمند است اما باید شرایط لازم فراهم شود. نیاز داریم در کنار پیاده راه خیابان جایگزین داشته باشیم تا خیابان های اطراف پیاده را زیر بار ترافیک سنگین نرود بنابراین نیازمند زیر ساخت ها هستیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه وقتی ناوگان شهری آماده بی آر تی نیست بنابراین نیازمند بازنگری است، گفت: در تمامی دنیا طرح ها بازنگری می شود و طرح بدون بازنگری نداریم.

نصرتی با بیان اینکه آرمان ما ارائه خدمات درست به شهروندان است، گفت: اگر شهر نتواند به تمام شهروندان با هر ویژگی خدمات ارائه دهد یعنی مدیریت شهری دچار معلولیت است.

وی ادامه داد: اگر شهردار و شورای شهر رشت بخواهد کاری را بدون حضور مردم انجام دهد امکان پذیر نیست، گفت: باید برای تمامی کارهای شهرداری مردم حضور داشته باشند.

باید برای سرمایه گذاران فضا را آماده کنیم

نصرتی با اشاره به اینکه باید همه عوارض و مالیات را پرداخت کنند، گفت: باید حضور سرمایه گذاران را تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساعت ۱۰ صبح امروز قرارداد احداث یک هتل پنج ستاره را امضا کردیم، اظهار کرد: باید برای سرمایه گذاران فضا را آماده کنیم و آبرو داری نماییم تا سرمایه گذاران به ما اطمینان کنند و شهر توسعه یابد.

تا مشکلات سراوان حل نشود انتظار حضور گردشگر در رشت را نداشته باشیم

شهردار رشت در بخش دیگیری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات پسماند شهر رشت گفت: روزی ۱۱۰۰ تن زباله در سروان جمع آوری می شود که ۶۰۰ تن برای شهر رشت و مابقی برای شهرهای دیگر که شهر رشت باید پاسخگوی آن باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل سراوان نیازمند عزم استانی است، گفت: ۳۴ سال است که زباله در سراوان جمع آوری می شود و بعد میگوییم آقای شهردار برنامه شما چیست؟! تا مشکلات سراوان و بوی بد آن حل نشود و انتظار حضور گردشگر در رشت را نباید داشته باشیم.

کسی نمی تواند سوپرمن شود

شهردار رشت با بیان اینکه وقتی شهروندی در چاله می افتد به شهرداری ناسزا می گوید، گفت: اگر ما در چاله بیافتیم به چه کسی باید ناسزا بگوییم بنابراین شهرداری باید پاسخگو باشد و در این راه با کارخانه آسفالت سازی صحبت کردیم علاوه بر آسفالت برای شهر رشت باید آسفالت به شهرهای دیگر ارسال شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست ما اینجا سوپرمن پروری کنیم، اظهار کرد: کسی نمی تواند سوپرمن شود و بگوییم ما مشکلات فاضلاب، تالاب و… را به تنهایی حل می کنیم.

نصرتی اتحاد را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: همه باید در کنار هم باشند تا بتوانیم مشکلات را حل نماییم.

وی با بیان اینکه پیگیری های خود را برای حل مشکلات مسکن مهر رشت شروع کرده ایم افزود: رفت و روب، حقوق و آسفالت وظایف شهرداری است، گفت: ما برای کارهای بزرگ باید حداقل ها را حل نماییم تا اینکه هر روز یک پیمانکار جلوی در شهرداری نباشد.

نصرتی افزود: اولویت بهره برداری در مدیریت شهرداری رشت از پرسنل شهرداری رشت است و با تعدادی از کسانی که علاقه مند به همکاری بودند مصاحبه کردم و از تمامی ظرفیت ها استفاده می کنیم.

ساختار شهرداری نیازمند برورسانی است / مطالبات را وصول می‌کنیم

به گزارش دیارمیرزا، شهردار رشت همچنین با بیان اینکه شورا جایگاه بسیار محترمی دارد، گفت: حوزه کاری شورا و شهرداری مشخص است و در خطوط قرمز همدیگر ورود نمی کنیم و با همکاری به توسعه شهر کمک می کنیم.

نصرتی گفت: کار در شهرداری بسیار زیاد است و می شود از همه ظرفیت ها استفاده کرد.بنده علاوه بر اینکه معتقدم شهر باید بروز شود، معتقد هستم که سختار شهرداری نیز باید بروز رسانی شود.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید شهامت و درایت داشته باشند و خبرنگاران جزو خواص هستند و باید به ما کمک نمایند.

نصرتی با بیان اینکه ادارات و پیمانکارانی که طلبکار هستند به ما فرصت دهند و کسانی که بدهکار هستند به احترام ارتقای شهر رشت خودشان بدهیها را پرداخت کنند، اظهار کرد: ما با سازوکار جدید حتما این مطالبات را وصول می کنیم اما ارزشمند این استبدهکاران این مطالبات را به خاطر حقوق شهروندی پرداخت نمایند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه نیازمند زمان هستیم، اظهار کرد: ۱۷ پروژه سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است که صبح امروز قرارداد هتل پنج ستاره امضا شده است.

نصرتی در پایان اظهار کرد: در شهر رشت صاحب ۳۶ میلیون گردشگر خدادی هستیم بنابراین این جذابیت در شهر وجود دارد./

 

Share