شهردار رشت در مراسم افتتاح اولین پارکینگ طبقاتی رشت

گیلان سرزمین فرصت هاست/ ایجاد پارکینگ طبقاتی به بافت تاریخی رشت آسیب نمی‎رساند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت تصریح کرد: ما به این موضوع واقف هستیم که نباید هیچ گونه آسیبی به بافت تاریخی رشت وارد شود اما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به هیچ وجه وسیله نقلیه خود را بیرون نیاورند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت در مراسم افتتاح پارکینک طبقاتی خیابان مطهری با قدردانی از سرمایه گذار این پروژه اظهار کرد: چنین کاری اگر سود زیادی هم داشته باشد ولی چون اولین بار صورت گرفته است ساختار شکنانه بوده و خطر ریسک پذیری زیادی دارد و ما ریسک سرمایه گذار این پروژه را می ستاییم.photo_2016-11-09_12-35-55

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، سیدمحمدعلی ثابت قدم به برخی از مشکلات ورود سرمایه گذار به گیلان اشاره کرد و گفت: فرهنگی عمومی استفاده از سرمایه گذاری به گونه است که هم سرمایه های خودمان را ندیده ایم و بعضا نیز فراری داده ایم و جا را برای ورود دیگران باز کردیم تا بیایند و نظر دهند.

وی افزود: گیلان سرزمین فرصت هاست و اتفاقاتی که در حال رخ دادن است می تواند گیلان و شهر رشت را به سمت توسعه ببرد.
شهردار رشت با بیان اینکه رطوبت گیلان تهدید نیست بلکه یک فرصت است، یادآور شد: تا افراد بیایند و بهترین اوقات خود را در بهترین و با ارزش ترین نقطه بگذرانند و از شهر خلاق خوراک بهره ببرند.

ثابت قدم به دو تهدید زیست محیطی و مشکلات حمل و نقل رشت اشاره کرد و گفت:  با مشارکت مردم ظرف زمان ۳۰ ماهه مشکلات پسماند را به حالت مطلوبی خواهیم رساند.

وی افزود: در داخل شهر به دلیل آلودگی صوتی و بار ترافیکی از محیط های کوچکی نظیر این گونه پارکینگ ها استفاده بهینه کنیم. بر همین اساس ایجاد ۱۳ پارکینگ در محدوده پیاده راه فرهنگی رشت در نظر گرفته شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه در هنگام پارکینگ طبقاتی ساخته شده هیچگونه خلاف ساختمانی رخ نداده است، اظهار کرد: خیلی خوشحالیم که چنین اتفاقی رخ داده است.

ثابت قدم بر لزوم همراهی و همکاری دستگاه های اجرای نظیر میراث فرهنگی برای توسعه بافت مرکزی رشت تاکید کرد: اگر خواهان پیشرفت بافت مرکزی رشت هستیم اداره میراث فرهنگی باید در چهار چوب قانون کمک کند و این نگاه را نداشته باشد که ایجاد یک پارکینگ طبقاتی به بافت تاریخی شهر آسیب می رساند.

شهردار رشت تصریح کرد: ما به این موضوع واقف هستیم که نباید هیچ گونه آسیبی به بافت تاریخی رشت وارد شود اما نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به هیچ وجه وسیله نقلیه خود را بیرون نیاورند.

 

Share