در دیدار دریادار رستگاری با مسرور عنوان شد

آمادگی صنایع دریایی وزارت دفاع و منطقه آزاد انزلی برای توسعه فعالیتهای کشتی سازی

مسرور از آمادگی منطقه آزاد انزلی برای همکاری با وزارت دفاع برای سرمایه گذاری در بخش دریایی برای توسعه فعالیتهای کشتی سازی و خدمات کشتیرانی خبرداد و گفت: در سالهای آینده شاهد اتفاقات بزرگی در مجتمع بندری کاسپین و منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از زیرساخت‌های عمرانی و بندری منطقه آزاد انزلی بازدید کرد(گزارش تصویری)

دریادار رستگاری در دیدار با رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی صنایع دریایی شهید تمجیدی را یکی از ظرفیت‌های دریایی خزر عنوان کرد و با اشاره به تعمیر انواع شناورها درحوزه های نظامی و غیر نظامی گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به دنبال ایجاد بستر لازم برای توسعه فعالیتها در این منطقه و ارائه خدمات به بخش غیر نظامی  است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با قدردانی از مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و فعالتی های زیرساختی صورت گرفته در این منطقه اظهار کرد: با مدیریت جهادی صورت گرفته شاهد تغییرات قابل توجهی در این منطقه هستیم که بستر مناسبی را برای انواع فعالیتهای دریایی فراهم می آورد.

دریادار رستگاری با بیان اینکه میتوان یاردهای کشتی سازی برای کشتی های تاحدود ۳۰هزار تن را در این منطقه ایجاد کرد، متذکر شد: با توجه به پتانسیل صنایع دریایی وزارت دفاع علاوه بر تعمیرات میتوان در راستای تولید انواع شناورهای تفریحی و گردشگری در منطقه آزاد انزلی که دارای پتانسیل گردشگری بالایی است اقدام کرد.

وی با اشاره به موضعیت استراتژیک دریای کاسپین یادآور شد: این منطقه در زمینه تولید ثروت و اشتغالزایی بسیار مستعد است و امیدواریم با استفاده از بخش خصوصی و همکاری منطقه آزاد انزلی درسالهای آتی شاهد یک مجموعه توانمند تولیدی و تعمیراتی انواع شناورها در دریای صلح و دوستی خزر باشیم.

اتفاقات بزرگی در مجتمع بندری کاسپین رخ خواهد داد

رضا مسرور نیز در این دیدار با اشاره با ساخت مجتمع بندری کاسپین با رویکرد صادرات محور اظهار کرد: هم اکنون از توان بخش خصوصی برای احداث این مجتمع استفاده شده است و از ۲۲ پست اسکله مجتمع بندری کاسپین ۲۱ پست با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به موقعیت این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به بازار بسیار خوبی که کشورهای حاسیه خزر به ویژه روسیه وجود دارد این مجتمع بندری در راستای ارتقای رابطه با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر درحال احداث است.

مسرور با اشاره به مبادلات تجاری ۷۶۰میلیارد دلاری در سال گذشته با روسیه اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی آماده همکاری با دستگاه هایی است که در حوزه های دریایی درحال فعالیت هستند.

وی از آمادگی منطقه آزاد انزلی برای همکاری با وزارت دفاع برای سرمایه گذاری در بخش دریایی برای توسعه فعالیتهای کشتی سازی و خدمات کشتیرانی خبرداد و گفت: در سالهای آینده شاهد اتفاقات بزرگی در مجتمع بندری کاسپین و منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

Share