در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت عنوان شد

احداث سد لاسک از مطالبات مردم است/برخی سازمانها در فراری دادن سرمایه گذار متخصص هستند/مشکلات اقتصاد کشور بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی رفع نمی شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عاشوری با بیان اینکه متاسفانه برخی سازمانها در فراری دادن سرمایه گذار متخصص هستند اظهار داشت: برای تحول در اقتصاد هیچ راهی جز اینکه دروازه ها را به سوی بخش خصوصی باز کنیم وجود ندارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت , یونس محمودی فرماندار شهرستان شفت در ابتدای این جلسه گفت: در این نشست فرصتها , موانع و مشکلات شهرستان بررسی و در نهایت فرآیند توزیع اعتبار بر اساس پارامترهای سازمان مدیریت صورت می گیرد.

احداث سد لاسک از مطالبات مردم است

photo_2015-11-14_11-16-30وی با اشاره به اینکه شهرستان شفت هنوز در زمره شهرستانهای نیمه برخوردار قراردارد اظهار داشت:در این شهرستان به جهت موقعیت توپوگرافی شاهد بحران های طبیعی هستیم.

فرماندار شفت در ادامه خواستار تعامل بیشتر مسئولان در مقوله اعتبارات مربوط به بحران های طبیعی شد.

محمودی سد لاسک را از مهمترین زیر ساخت های آبی و از مطالبات قدیمی مردم شهرستان شفت دانست و گفت: امیدوارم با نگاه علمی آقای بستر لازم برای این خواسته مردمی فراهم شود و شاهد کلنگ زنی سد لاسک باشیم.

وی از دیگر خواسته های مردم را ایجاد راه دسترسی استراتژیک از مرکز استان به شهرستان دانست و گفت: نداشتیم علیرغم اینکه شاهد تصادفات مرگبار در مسیر راه شهرستان هستیم به جز اعتباری که برای جاده زنجان به شفت تخصیص یافته , هیچ اعتباری دیگری دیده نشده است.

محمودی از اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان برای ۱۶۹ پروژه خبر داد.

برخی سازمانها در فراری دادن سرمایه گذار متخصص هستند

ناصر عاشوری نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی را بسیار با اهمیت خواند و گفت: امیدواریم در ششم توسعه که هم اکنون در دست تهیه است تامین منابع سازمان مدیریت با همراهی منابع پژوهشی تحول شگرفی در کشور ایجاد کند.

وی بر لزوم توجه به صنعت گردشگری , صنایع معدنی و اخذ مالیات برای پر کردن خلاء منابع نفتی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد و در برخی زمینه ها باید از کشورهای همسایه الگو برداری کنیم.

عاشوری با بیان اینکه متاسفانه برخی سازمانها در فراری دادن سرمایه گذار متخصص هستند اظهار داشت: برای تحول در اقتصاد هیچ راهی جز اینکه دروازه ها را به سوی بخش خصوصی باز کنیم وجود ندارد.زیرا منابع دولتی کشش تحول در اقتصاد را ندارند.

عاشوری از شرکت گاز و راه و شهرسازی گیلان به عنوان دو سازمان برتر نام برد و گفت:گیلان در حوزه گاز رسانی جزء استانهای برتر کشور است.

مشکلات اقتصاد کشور بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی حل نمی شود

محمدعلی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان ایجاد تعادل در روابط بین الملل را از تاکیدات دولت روحانی دانست و گفت:رئیس جمهور بعد از برجام در پیامی به دولتمردان بر سه نکته تعامل با جهان, نجات اقتصاد و احیاء اخلاق تاکید کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان افزود: مشکلات اقتصادی بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی حل نمی شود و با توجه به اینکه قیمت نفت وضعیت مطلوبی ندارد و وجود تحریم ها باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم.
محمدی بر لزوم جذب سرمایه گذار داخلی در ابتدای امر تاکید کرد و گفت: با جذب سرمایه گذار داخلی سرمایه گذار خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور می شود.
وی شهرستان شفت را دارای مناظر و چشم اندازهای طبیعی دانست و یادآور شد: کمتر جاده ای در دنیا منظره جاده شفت را دارد.تمام مواهب الهی را در ورود به این جاده می بینیم بنابراین باید برای استفاده از ظرفیت های شفت برنامه ریزی کرد.

وی بر ضرورت پذیرش سرمایه گذار با حفظ ارزشها و چار چوب قانونی کشور تاکید کرد و افزود: گیلان در این زمینه ظرفیت بسیار بالا دارد.اما مسئله سرمایه گذار زمانی حل می شود که همه مسئولان از جمله ۱۳ نماینده مجلس و ۱۶ فرماندار این استان حمیات کنند و اختلاف نظرها رفع شود.

محمدی مدیریت در دنیای امروز را دانایی محور خواند و گفت: تلفیق علم و دانایی در ساختار اقتصادی استان مهم است.

tel final1

Share