فرماندار شهرستان آستارا

بیمارستان آستارا امکان ارائه خدمات به اتباع داخلی و خارجی را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان آستارا از سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی وزارت راه و شهرسازی جهت احداث بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی این بندر مرزی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان آستارا از سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی وزارت راه و شهرسازی جهت احداث بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی این بندر مرزی خبرداد.

bimarestanسیروس شفقی پس از پایان سفر یک روزه «محمد جعفر علیزاده»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی از پروژه بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی آستارا، در تشریح جزئیات این سفرخاطرنشان کرد: این پروژه بزرگ ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص اعتبار ۹۸ میلیارد ریالی، تا پایان سال ۱۳۹۳ عملیات احداث و محوطه سازی آن به پایان خواهد رسید و جهت تجهیز به وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبار نهایی، علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار پروژه، ۱۰ درصد اعتبار جدید جهت اصلاحیه پروژه مذکور تخصیص داده شده که در مجموع ۱۱۰ درصد است.

شفقی افزود: هم اکنون با بکارگیری ۸۰ نفر نیروی کار، عملیات احداث آن با سرعت قابل توجهی پیش می‌رود که درصدد هستیم همزمان با اتمام عملیات احداث، اعتبار مورد نیاز جهت تجهیز این بیمارستان را از وزارت بهداشت و درمان جذب کنیم.

این بیمارستان امکانات ارائه خدمات به اتباع داخلی و خارجی را دارد

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود از بندر مرزی آستارا به عنوان پیشانی و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و تأکید کرد: امکاناتی را که در این بیمارستان ایجاد خواهد شد، توانایی ارائه خدمات به اتباع داخلی و خارجی را دارد.

وی به مراجعه تعداد کثیری از اتباع کشور همسایه(جمهوری آذربایجان) جهت درمان به کشور اشاره و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه، امکان معالجه بسیاری از بیماری‌ها در شهرستان فراهم می شود.

در این بیمارستان هفت اتاق عمل ایجاد می شود

سیروس شفقی در خصوص مشخصات پروژه بیمارستان ۱۳۰ تخت خوابی آستارا اظهارکرد: ساختمان این پروژه با احتساب طبقه همکف، در چهار طبقه و مساحت ۱۳ هزار مترمربع بنا شده است.

وی افزود: در طبقات این ساختمان، علاوه بر بخش اورژانس، درمانگاه، بخش مراقبت‌های ویژه و بخش فیزیوتراپی، ۴ بخش داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان ایجاد خواهد شد.

فرماندار آستارا در پایان اضافه کرد: در این بخش‌ها، ۴ اتاق عمل اصلی، ۲ اتاق عمل اختصاصی زنان و زایمان و یک اتاق عمل مجهز در بخش اورژانس تجهیز می شود./ایسنا

Share