ظهور خوشه های برنج در ۵ درصد شالیزارهای رشت

به گزارش دیارمیرزامدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تاکنون در ۵ درصد شالیزارهای رشت خوشه‏های طلایی برنج دیده شده است.  مهندس وحید مهدوی گفت: تاکنون وجین دوم در صد درصد شالیزارهای شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج‏خیز کشور است به اتمام رسیده است.  وی در ادامه به پنجه‏زنی ۹۰ درصدی در شالیزارهای این شهرستان خبر […]

به گزارش دیارمیرزامدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: تاکنون در ۵ درصد شالیزارهای رشت خوشه‏های طلایی برنج دیده شده است.

 مهندس وحید مهدوی گفت: تاکنون وجین دوم در صد درصد شالیزارهای شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج‏خیز کشور است به اتمام رسیده است.

 وی در ادامه به پنجه‏زنی ۹۰ درصدی در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون در ۵ درصد شالیزارهای رشت خوشه‏های طلایی برنج گزارش شده است.

 مهدوی با بیان اینکه این شهرستان ۶۴هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد، خاطرنشان کرد: تولید مکانیزه برنج موجب ارتقای درآمد شالیکاران می‏شود و با توجه به تسهیلات ۱۳ میلیارد تومانی که سال گذشته به کشاورزان شهرستان رشت داده شد، انتظار داریم امسال برداشت مکانیزه برنج ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

 وی درخصوص وضعیت آبرسانی به مزارع رشت تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود آب مواجه نیستیم.

 وی در ادامه کشت توام برنج با ماهی و اردک را موجب افزایش تولید برنج ارگانیک در این شهرستان عنوان کرد و گفت: از همکاری اردک‏ها به طور محدود در شالیزارهای رشت استفاده می‏شود اما کشت توام برنج و ماهی در رشت بیش از کشت توام اردک و ماهی انجام می‏شود./ایسنا

Share