دیدار شهردار رشت با وزیر روابط بین‌الملل آستراخان

تاکید بر توسعه روابط تجاری آستراخان روسیه با گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه خواستار ارتقای روابط تجاری و اقتصادی با گیلان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دنیس آقاناسیف صبح امروز در نشست با شهردار این شهر توسعه روابط تجاری بین استان آستراخان با مرکز گیلان را مهم دانست.

rasht-shahrdariدنیس آقاناسیف  در دیدار با محمدابراهیم خلیلی شهردار این شهر با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری آستراخان و رشت در سال ۹۰ میلادی اظهار کرد: آماده انعقاد تفاهمنامه جدید برای پاسخگویی به شرایط کنونی هستیم.

وی از خواهرخواندگی رشت و آستراخان استقبال کرد و افزود: استاندار آستراخان روسیه در اواخر آوریل سال میلادی جاری به گیلان سفر می‌کند و شهرداران رشت و آستراخان می‌توانند تفاهمنامه خواهرخواندگی را در این سفر امضا کنند.

آقاناسیف با بیان اینکه رایزنی‌های لازم باید از طریق وزارت امور خارجه دو کشور انجام شود، بیان کرد: خواهرخواندگی رشت و آستراخان در گذشته مطرح شده بود و امیدواریم در سفر مذکور این امر محقق شود.

وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه به نامگذاری خیابان‌های رشت و روسیه اشاره کرد و گفت: نام «گیلان» و «انزلی» طبق قرارداد سال ۹۰ میلادی برای دو خیابان در آستراخان انتخاب شده و این موضوع نشانه خوبی برای ادامه همکاری‌ها است.

وی از ساخت و نصب تندیس عمر خیام نیشابوری در آستراخان روسیه خبر داد و تصریح کرد: رونمایی از مجسمه مذکور همزمان با دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه انجام می‌شود.

DSC05617آقاناسیف محل نصب تندیس عمر خیام را مقابل دانشگاه دولتی آستراخان عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه مذکور ۱۵ هزار نفر دانشجو دارد.

وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه عمر خیام نیشابوری را شاعر بزرگی توصیف کرد و افزود: تندیس عمر خیام در مقابل تندیس مختوم قلی شاعر اهل ترکمنستان نصب می‌شود.

وی با اشاره به نشست وزرای امور خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر در اواخر سپتامبر سال میلادی جاری در آستراخان، خاطرنشان کرد: هدف اصلی وزرای مذکور آماده‌سازی نشست روسای جمهوری پنج کشور حوزه دریای خزر است.

آقاناسیف به نشست سالانه روسای اتاق بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در آستراخان اشاره کرد و گفت: سیزدهمین اجلاس مذکور اواسط آوریل سال میلادی جاری در آستراخان برگزار می‌شود.

وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه با بیان اینکه ساختارها و تشکیلات مختلفی در حوزه دریای خزر به وجود آمده است، تصریح کرد: اتحادیه همکاری دانشگاه‌های کشورهای حاشیه خزر تشکیل شده است.

وی گردشگری را از قابلیت‌های آستراخان روسیه و گیلان عنوان کرد و یادآور شد: کنسولگری روسیه در رشت آمادگی صدور ویزای گردشگری به آستراخان را دارد.

*شهردار آستراخان با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود

آقاناسیف در ادامه به روند انتخاب شهردار و اعضای شورای شهر در آستراخان روسیه اشاره کرد و افزود: شهردار آستراخان به طور مستقیم از طرف مردم برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود.

وزیر روابط بین‌الملل و اقتصاد آستراخان روسیه با بیان اینکه شورای شهر آستراخان ۴۵ نفر عضو دارد، خاطرنشان کرد: شهر آستراخان به مناطق ۲۵ هزار نفری تقسیم شده و هر منطقه یک نماینده در شورای شهر دارد.

وی از وجود کمیته‌های فرهنگی، ساخت‌وساز و … در شورای شهر آستراخان خبر داد و بیان کرد: اعضای شورای شهر آستراخان به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

Share