در گیلان، تقلب به کود هم رسید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علیرضا شعبان نژاد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودهای تقلبی در بازار آزاد زیاد مشاهده شده و تاکنون چندین مورد کود غیراستاندارد نیز کشف و توقیف شده است. وی ادامه داد: زیان های استفاده از کودهای غیر استاندارد بسیار زیاد است و استفاده از این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علیرضا شعبان نژاد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودهای تقلبی در بازار آزاد زیاد مشاهده شده و تاکنون چندین مورد کود غیراستاندارد نیز کشف و توقیف شده است.

وی ادامه داد: زیان های استفاده از کودهای غیر استاندارد بسیار زیاد است و استفاده از این کودها توصیه نمی شود.kood shimiai

وی اظهار داشت: کود شیمیایی کافی در انبارهای استان گیلان وجود دارد و لازم است که کشاورزان برای تهیه کود به ادارات جهاد کشاورزی و خدمات کشاورزی مناطق خود مراجعه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: این سازمان قادر به تامین کود در همه حوزه های کشاورزی بر اساس نیازهای علمی و واقعی کشاورزان می باشد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شعبان نژاد گفت: از ۳۶ هزار تن کود وارد شده به استان تاکنون بیش از ۱۵هزار تن آن توسط کشاورزان خریداری شده است .

شعبان نژاد افزود: ۹۳ هزار تن کود سهمیه امسال گیلان خریداری و بقیه آن نیز در صورت تخلیه انبارها با خرید تدریجی توسط کشاورزان وارد استان شده و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

Share