استاندار گيلان در حاشيه بازديد از کارخانه فولاد خبر داد:

تولید ۸ درصد فولاد کشور در گیلان + عکس

به گزارش دیار میرزا  استاندار گیلان  در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد تیام بیستون وپارس بتن مقاوم تیام گفت : این استان با تولید ۴ میلیون تن فولاد در سال ، معادل ۸ درصد فولاد کشور را تولید می کند مهندس کیهان هاشم نیا افزود : با بهره برداری از دو واحد تولید فولاد دیگر […]

به گزارش دیار میرزا  استاندار گیلان  در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد تیام بیستون وپارس بتن مقاوم تیام گفت : این استان با تولید ۴ میلیون تن فولاد در سال ، معادل ۸ درصد فولاد کشور را تولید می کند

مهندس کیهان هاشم نیا افزود : با بهره برداری از دو واحد تولید فولاد دیگر در گیلان این میزان به ۱۰ درصد تولید افزایش می یابد .

وی با تأکید برحمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار داشت : برای رفع مشکل بیکاری باید به سرمایه گذاران و کارآفرینان اهمیت داد و از آنها حمایت کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد : بخش اعظم مشکلات سرمایه گذاران در استا ن از کمبودهای مالی ، بوروکراسی در استان بیش از کمبودهای مالی آنهاست که اغلب آنها نیز تفسیر به رأی قانون کارشناسان امر است .

گفتنی است : برای ساخت کارخانه بتن مقاوم تیام که در مرحله پیش تولید است ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در روز ، قادر است سالانه ۴ هزار متر دیوار پیش ساخته را تولید کند .

کارخانه فولاد تیام بیستون نیز در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در حال ساخت است و برای آن ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد و برای ۲ هزار نفر اشتغالزایی می شود .

این کارخانه قادر است سالانه یک میلیون تن فولاد خام و یک میلیون تن محصولات فولادی و آهنی را تولید کند .
استاندار گیلان همچنین از کارخانه سیمان سبز دیلمان نیز باردید کرد .

برای این پروژه که ۴ هزار و ۱۰۰ تن در روز سیمان تولید می کند ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده وبرای ۳۰۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود .

درحال حاضر در گیلان ۴۵۰۰ تن سیمان در روز تولید می کند که با پایان ساخت این کارخانه این میزان ۸۰ درصد افزایش می یابد .

 

 

Share