دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد؛

اهمیت نظارت و پایش شاهراه‌های گیلان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر

اباذری دبیر شورای هماهنگی استان با اشاره به اهمیت نظارت و پایش شاهراه‌های استان اعم از خطوط ریلی و جاده ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سومین جلسه شورای هماهنگی استان در سال ۱۴۰۳ با حضور مدیران دستگاههای عضو، به ریاست دکتر جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بویژه شهدای مبارزه با موادمخدر، گفت: موضوع اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از مسائل بسیار مهم، پیچیده و ویژه ای است که موفقیت در آن منوط به حضور و همکاری جدی و همه جانبه دستگاه های عضو بوده و ضروری است از همه ظرفیت های استان در حوزه های مختلف مبارزه با موادمخدر استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح مصوبات جلسه گذشته پرداخت و گزارشی از روند اجرای آنها ارائه داد و از اعضای فعال شورا قدردانی کرده و از سایر اعضاء نیز خواست جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند. تا برنامه ها و اقدامات شورا در حوزه های مختلف مبارزه با موادمخدر نتایج مدنظر را در پی داشته باشد.

اباذری دبیر شورای هماهنگی استان با اشاره به اهمیت نظارت و پایش شاهراه‌های استان اعم از خطوط ریلی و جاده ای گفت: تجهیز ایستگاه راه آهن، پایانه های مرزی و همچنین ایجاد ایست بازرسی در محورهای مواصلاتی استان نقش بسزایی در کاهش ورود و عرضه موادمخدر و ترانزیت آن داشته و امیدواریم با تدوام این روند و ارتقاء سطح نظارت ها شاهد کاهش فعالیت شبکه قاچاق موادمخدر در سطح استان باشیم.

دکتر جلائی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز ضمن تشکر از اهتمام دبیر شورا در برگزاری جلسات و پیشبرد برنامه های شورا گفت: استان گیلان جزو استان های پرتردد بوده و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی در استان گیلان حضور پیدا می کنند که این امر در کنار مزایا و امتیازاتی که برای استان دارد در تشدید آسیب های اجتماعی نیز تأثیر بسزایی دارد از این رو انجام اقدامات در عرصه فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی و همچنین مقابله با ورود و عرضه موادمخدر می بایست ایعاد مضاعفی داشته باشد تا نتایج رضایت بخشی را در پی داشته باشد.

وی گفت: انجام اقدامات فرهنگی بویژه در اماکن تفریحی استان می تواند در مصون سازی اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان ونوجوان نقش مؤثری بهمراه داشته باشد لذا کمیته فرهنگی و پیشگیری شورا می بایست در جهت ایجاد غرفه های فرهنگی و آگاه سازی در اینگونه اماکن را در دستور کار خود قرار دهد.

در پایان این نشست از آقای ساحل فیلسوف راننده تاکسی که در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه اقلام فرهنگی به مسافران، اقدامات خلاقانه ای انجام داده بود، تقدیر گردیده و حکم سفیر پیشگیری از اعتیاد به وی اعطاء شد.

Share