دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان؛

دستگیری و ترخیص معتادین متجاهر در گیلان به دلیل عدم وجود مرکز ماده ۴۲

اباذری گفت: عدم وجود مرکز ماده۴۲ موجب گردیده تعدادی از معتادین متجاهر بطور متناوب دستگیر و پس از ترخیص مجدداً دستگیر می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیران دستگاههای عضو، به ریاست دکتر عباسی استاندار و ریاست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان برگزار شد.

محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان گفت: در سال جاری با مجاهدت فراوان عوامل امنیتی و انتظامی شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته هستیم که تلاش‌های این عزیزان قابل تقدیر می‌باشد.

وی از همکاری نزدیک و تعامل خوب دستگاه‌های مقابله‌ای استان ابراز رضایت کرد و افزود: اگر در همه حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر تعامل و همکاری همه جانبه بین دستگاه‌های عضو وجود داشته باشد کسب موفقیت بسیار سهل الوصول خواهد بود.

اباذری افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری طی سال گذشته ۸۰۶ میلیون تومان اعتبار از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر جهت راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی دانش آموزی به آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است و می‌بایست از وجود این مراکز حداکثر بهره برداری را بعمل آورد.

وی بیان کرد: اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مردم خصوصاً نوجوانان و جوانان بر هیچکس پوشیده نیست لذا از دستگاه‌های ذیربط بویژه آموزش و پرورش استان تقاضا داریم با استفاده از امکانات موجود، برنامه‌ها و اقدامات خوبی در جهت آگاهسازی جامعه هدف خود بردارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به ضرورت ایجاد ارودگاه معتادین متجاهر (ماده۴۲) در استان گفت: مرکز ماده ۱۶ استان با پیگیری استاندار گیلان و همت و تلاش مجموعه شورای هماهنگی استان با ظرفیت بیشتری راه اندازی شد ولی‌ عدم وجود مرکز ماده۴۲ موجب گردیده تعدادی از معتادین متجاهر بطور متناوب دستگیر و پس از ترخیص مجدداً دستگیر می‌شوند که این روند و سیکل معیوب تنها با راه اندازی مرکز ماده۴۲ متوقف خواهد شد.

Share